Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις γυμνές σκηνές. – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις γυμνές σκηνές.

Αφιερώματα | 5-4-2014 |

Το σεξ πουλάει. Τόσο απλά. Αλλά από τους θεατές στο σινεμά, από το προμο στα Social media, ακόμα και πριν ξεκινήσουν οι κάμερες να τραβάνε, το θέμα “SEX on screen”, πρέπει να λυθεί μαζί με τα συμβόλαιο.

Οι κινηματογραφιστές μαζί με τους ηθοποιούς πρέπει να φτάσουν σε μία συμφωνία για το τι ΑΚΡΙΒΩΣ θα συμβεί σε μία γυμνή σκηνή. Η συμφωνία είναι πλέον γνωστή σαν τη “Γυμνή Ρήτρα”. Το σωματείο ηθοποιών του Los Angeles, το γνωστό σε όλους μας και από τα κινηματογραφικά του βραβεία SAG, φανταστείτε ένα αντίστοιχο ΣΕΗ (και αν ακούτε κάποιον να γελάει, είμαι εγώ), απάντησε στις ερωτήσεις του Anthony Ferranti σχετικά με το τι περιλαμβάνει το περίφημο section 43, το άρθρο εκείνο στο συμβόλαια των ηθοποιών σχετικά με τις γυμνές σκηνές.

Θα μπορούσε το section 43 του SAG-AFTRA Basic Agreement να λειτουργήσει σαν ικανοποιητική συμφωνία ανάμεσα σε παραγωγό και ηθοποιό;

Όχι, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει έτσι. Πριν την υπογραφή του συμβολαίου, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί στον ηθοποιό με την μορφή γράμματος ή οδηγού ακριβώς η όλη διαδικασία που θα ακολουθηθεί κατά τη διάρκεια του γυρίσματος.

Μπορεί ο παραγωγός να “γράψει” τον συγκεκριμένο οδήγό, ή θα πρέπει να προσληφθεί δικηγόρος, ειδικευμένος σε αυτά τα θέματα, για να το συμπληρώσει εκείνος;

Προτείνεται να υπάρχει δικηγόρος ο οποίος θα επιμεληθεί το συγκεκριμένο σημείο. Αν δεν είναι εφικτό να προσληφθεί ένας δικηγόρος, τότε ο παραγωγός μπορεί να το κάνει μόνος του, πράγμα το οποίο θα πρέπει να συμφωνηθεί από τον ηθοποιό και τον εκπρόσωπό του.

Υπάρχει συγκεκριμένη μορφή για την σύνταξη αυτού του άρθρου; Αν ναι είναι διαθέσιμη από το σωματείο;

Υπάρχει συγκεκριμένη μορφή σύνταξης. Αλλά πάντα πρέπει να διαφέρει ανάλογα με το Project. Το καλύτερο που μπορεί να γίνει είναι να γίνεται πλήρη αναφορά των σκηνών, και μετά αυτή η περιγραφή να περάσει από τον εκπρόσωπο του ηθοποιού για διόρθωση και επιμέλεια.

Είναι οι περιγραφές του γυμνού και του σεξ σε απόλυτη λεπτομέρεια στο σενάριο, ή μπορεί ο παραγωγός να δουλεύει παράλληλα;

Ο παραγωγός θα πρέπει ΠΑΝΤΑ να εξηγεί με απόλυτη λεπτομέρεια όλες τις ενέργειες που πρόκειται να λάβουν χώρα, πως θα γυριστούν οι σκηνές, ποιος θα είναι παρόντας, και όλες τις άλλες λεπτομέρειες της σκηνής. Πρέπει επίσης να ενημερώσουμε ότι πρέπει να συμφωνηθεί ότι η σεξουαλικές σκηνές γυρίζονται σε κλειστό set, και πάντα πρέπει να υπάρχει άτομο που θα ντύνει με μπουρνούζι τους ηθοποιούς ανάμεσα στις λήψεις.

Η βιομηχανία του κινηματογράφου είναι πλημμυρισμένη από αργκό για διάφορα πράγματα.  Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ορολογία για να περιγράψουμε γυμνό ή προσομοιώσεις σεξουαλικών σκηνών;

Όχι από όσο ξέρουμε. Τα πάντα λέγονται λεπτομερώς και ξεκάθαρα. Προσπαθούμε να αποφύγουμε αστεία, για ευνόητους λόγους.

Αν ένα σενάριο προχωρήσει σε διορθώσεις, όταν η “Γυμνή Ρήτρα” έχει ήδη συμφωνηθεί, προς πρέπει να το διαχειριστεί ο παραγωγός;

Θα πρέπει να πληροφορήσει για τις αλλαγές τους εμπλεκόμενους πριν ξεκινήσει η λήψη, και γενικά το γύρισμα. Θα πρέπει να επικοινωνήσει με τους υπεύθυνος του γυρίσματος, τους εκπροσώπους του ηθοποιού, να εξηγήσει τις αλλαγές, γιατί έγιναν, να επιμεληθεί ξανά το άρθρο του συμβολαίου, και κατόπιν αυτό να υπογραφεί εκ νέου, από όλους τους εμπλεκόμενους.

Θα πρέπει στη ρήτρα να αναφέρεται τι θα γυριστεί και τι θα καταλήξει να προβληθεί μετά το τελικό μοντάζ;

Θα πρέπει να αναφέρει τα πάντα. Τι θα χρησιμοποιηθεί τελικά στην ταινία είναι θέμα του παραγωγού. Αλλά αυτό αποκλείει λανθασμένη προβολή του ηθοποιού, π.χ. ψηφιακή αλλαγή του σώματος του ηθοποιού.

Χρειαζόμαστε οδηγό σε περίπτωση προσομοίωσης σεξουαλικής πράξης, χωρίς πραγματικό γυμνό; 

Όχι απαραίτητα, αλλά καλό θα ήταν να υπάρχει. Δεν θα βλάψει κανέναν.

Τι θα συμβεί αν ένας ηθοποιός τη μέρα του γυρίσματος διστάζει και θέλει να μην κάνει τη σκηνή που περιέχει γυμνό;

Έχει κάθε δικαίωμα να μην κάνει τη σκηνή. Αλλά τότε ο παραγωγός έχει δικαίωμα να προσλάβει έναν bouble για να αντικαταστήσει τον ηθοποιό για την συγκεκριμένη σκηνή. Ο double θα πρέπει να γνωρίζει τι ακριβώς θα γυριστεί και να υπογράψει το δικό του συμβόλαιο. Αν όμως ένας ηθοποιός δεν είναι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, αφού γυριστεί η σκηνή, δεν έχει κανένα δικαίωμα να απαιτήσει να μην χρησιμοποιηθεί το υλικό.

Μερικές απορίες, που ευτυχώς λύθηκαν. Για να ξέρετε όσοι θα πάτε στο Hollywood να κυνηγήσετε καριέρα,  τι πρέπει να γνωρίζετε. Δεν χρειάζεται να μας πείτε ευχαριστώ. Μόνο θυμηθείτε το cinefreaks όταν θα σηκώνετε το χρυσό σας αγαλματίδιο.

Διαβάστε περισσότερα για: