Η Θεωρία της Pixar. Γιατί τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται. – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Η Θεωρία της Pixar. Γιατί τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται.

Αφιερώματα | 16-3-2014 |

Τι θα σκεφτόσασταν αν σας λέγαμε ότι οι ταινίες της Pixar που όλοι βλέπουμε και αγαπάμε, δεν είναι αυτό που φαίνονται; Πως διηγούνται μία όχι και τόσο χαρωπή ιστορία; Πως όλες συνδέονται μεταξύ τους; Πως όλες συνυπάρχουν στο ίδιο σύμπαν; Και πως όλες μα όλες οι ταινίες μέχρι στιγμής έχουν έναν και μόνο γνώμονα; Και συμπληρώνουν έναν όχι και τόσο ευοίωνο κύκλο;

Έχετε ακούσει ποτέ για την “Θεωρία της Pixar”; Αν ναι, χαιρόμαστε ιδιαιτέρως. Αν όχι, προσδεθείτε, φτιάξτε καφέ, και πάμε.

Χρονολογικά η σειρά των ταινιών είναι η εξής: 1995-Toy Story, 1998-A bug’s Life (Τα ζουζούνια), 1999-Toy Story 2, 2001-Monsters INC. (Μπαμπούλας Α.Ε.), 2003- Finding Nemo (Ψάχνοντας τον Νέμο), 2004-The Incredibles (Οι Απίθανοι), 2006-Cars (Τα αυτοκίνητα), 2007-Ratatouille (Ρατατούης), 2008- Wall-E, 2009-Up (Ψηλά στον ουρανό), 2010-Toy Story 3, 2011-Cars 2 (Τα Αυτοκίνητα 2), 2012-Brave, 2013-Monsters Univercity (Μπαμπούλες Πανεπιστημίου).

Την εμπεδώσατε αυτή τη σειρά; Ωραία. Ξεχάστε τη. Πάμε να δούμε τα πράγματα όπως έγιναν.  Ετοιμαστείτε για μία πολύ διαφορετική σειρά και μία πολύ διαφορετική ιστορία. Ξεκινάμε:

14ος – 150ς αιώνας – Brave : Τα πάντα ξεκινούν με την Merida, όταν στο δάσος ανακαλύπτει την “the-will-of-the-wisps”, με άλλα λόγια, τη Μαγεία. Η “ίδια” Μαγεία είναι αυτή που μεταμορφώνει την μητέρα της σε αρκούδα, αλλά όχι μόνο. Είναι και η αιτία όπου ζώα και άψυχα αντικείμενα, συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι. Η Μαγεία χρησιμοποιήθηκε από μία μάγισσα, η οποία εξαφανίζεται μυστηριωδώς διαμέσου ξύλινων πορτών. Και τελικά η περίφημη αυτή “Μαγεία”, θα οδηγήσει στην γέννηση των υπερηρώων. Και θα εξηγήσω.

50s – 60s – The Incredibles (Οι Απίθανοι): Οι σουπερήρωες διατηρούν την τάξη στον κόσμο. Αλλά ο Buddy, ένας πιτσιρίκος που θέλει να γίνει σουπερήρωας, δημιουργεί 2 πράγματα για την ολοκληρωτική εξόντωση των ανθρώπων με υπερδυνάμεις. Πρώτον την αυτοεξυπηρετούμενη τεχνητή νοημοσύνη (θυμηθείτε το Omnidroid), και δεύτερον την ενέργεια από το πουθενά (Zero Point Energy), η οποία πρόκειται για ηλεκτρομαγνητική ενέργεια. Αυτό είναι το κρίσιμο σημείο στο οποίο βλέπουμε τις μηχανές να προσπαθούν να εξοντώσουν την μόνη τους απειλή, τον άνθρωπο. Τελικά, τα παιχνίδια αρχίζουν να απορροφούν την Zero Point Energy, και να αυξάνουν τη δύναμή τους, ενέργεια αόρατη που ταξιδεύει σε μήκη κύματος. Βλέπετε που πάει το πράγμα;

1997-1998 – Toy Story: Τα πρώτα σημάδια ζωής από τα παιχνίδια είναι πια γεγονός χάρη στις δυνάμεις που δημιούργησε ο Syndrome (o Buddy των Απίθανων). Τα παιχνίδια σαν αισθανόμενα πλέον αντικείμενα, βρίσκουν κώδικες και κανόνες και αντιλαμβάνονται πλέον ότι υπάρχει και άλλη μορφή ενέργειας. Η αγάπη των ιδιοκτητών τους. Και ανακαλύπτουν τι συμβαίνει στα παιχνίδια που περιθωριοποιούνται από τα αφεντικά τους. Και όλα αυτά μας οδηγούν…

1999 – Toy Story 2: Τα παιχνίδια συνειδητοποιούν ότι είναι επικίνδυνο για αυτά να είναι απομονωμένα  από τους ανθρώπους. Δηλαδή αρχίζουμε να βλέπουμε άψυχα αντικείμενα να αμφισβητούν τον σκοπό της ζωής τους. Για παράδειγμα η Jesse, μισεί την ιδιοκτήτριά της επειδή την εγκατέλειψε. Δυσαρέσκεια έναντι των ανθρώπων δεν παρουσιάζεται μόνο από τα παιχνίδια, αλλά και από τα ζώα επίσης. Δηλαδή………

2003 – Finding Nemo (Ψάχνοντας τον Νέμο): Στον ωκεανό βλέπουμε ότι τα ψάρια είναι εξαιρετικά εξελιγμένα. Έχουν σχολεία, μόνιμες κατοικίες, φτιάχνουν οικογένειες. Ανακαλύπτουμε ότι ο άνθρωπος μολύνει τη Γη και πειραματίζεται πάνω τους. Παράδειγμα η Dory, της οποίας η απώλεια μνήμης είναι αποτέλεσμα των πειραμάτων. Συν ότι υπάρχει μία διάχυτη απέχθεια για το γεγονός ότι οι άνθρωποι πέρα από τη μόλυνση, κλέβουν και φυλακίζουν τα ψάρια. Τα ψάρια φαίνεται να έχουν αυξανόμενη περιέργεια και να προβάλουν περισσότερα ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Που μας οδηγεί αυτό;

2007 – Ratatouille: Ο Remy, ο ποντικός, ανακαλύπτει την αγάπη του για τη μαγειρική, και αυτός με τη σειρά του προβάλει ανθρώπινα χαρακτηριστικά όπως το ότι περπατά στα πίσω του πόδια, πλένει τα χέρια του, διαβάζει, μαγειρεύει. Και για πρώτη φορά βλέπουμε ανθρώπους και ζώα να αλληλεπιδρούν. Αλλά με τρόπο που δείχνει ότι τα ζώα κάνουν κουμάντο. Ο Remy χειρίζεται τον Linguini, καθώς εκείνος δεν μπορεί να κάνει τίποτα μόνος του. Συν του ότι βλέπουμε την οικογένεια και το περιβάλλον του Remy, να μην αποδέχεται την καινούρια του πραγματικότητα από φόβο και μίσος για τους ανθρώπους. Και επανερχόμαστε…

2010 – Toy Story 3: Τα παιχνίδια έχουν περάσει πολλά. Κακοποιούνται και πρακτικά και συναισθηματικά από τους ανθρώπους. O Lotso, το Αρκουδάκι, αρχηγός των παιχνιδιών στον παιδικό σταθμό, μισεί τους ανθρώπους επειδή τα χρησιμοποιούν και τα πετάνε σαν να ήταν τίποτα. Προσπαθεί να προστατέψει το είδος του. Ακόμα ένας λόγος μηχανές και αντικείμενα να προσπαθήσουν να αναλάβουν. Στον τοίχο του Andy στο δωμάτιο του, υπάρχει το γράμμα των Carl και Ellie, από το Up, το οποίο αναφέρει ότι ο Andy πρέπει να διώξει τα παιχνίδια του, γιατί εκείνοι έχουν ανακαλύψει τι συμβαίνει, για αυτό και έχουν αποφασίσει να φύγουν και να ζήσουν στην απομόνωση όσο πιο μακριά μπορούν.

up

2011 – 2016 – Up (Ψηλά στον ουρανό): Ο Carl μετά τον χαμό της Ellie, αναγκάζεται να δώσει το σπίτι του στην πολυεθνική BnL (Buy ‘n’ Large), η οποία επεκτείνεται σε όλη την πόλη. Ένας ξεκάθαρος προπομπός για τα περαιτέρω. Η BnL, ευθύνεται για την μόλυνση του πλανήτη και την εξάλειψη της φυσικής ζωής, εξαιτίας της υπερβολής τεχνολογικής εξέλιξης. Ο Carl ανακαλύπτει ότι τα ζώα μπορούν να επικοινωνήσουν με τους ανθρώπους, και διακρίνει και τη δική τους δυσαρέσκεια, πράγμα που δικαιολογείται και από την εκπαίδευση και εκμετάλλευση των σκυλιών από τον Charles Muntz. Χρόνια αργότερα η εξέγερση των ζώων είναι γεγονός. Ποιός κερδίζει τον πόλεμο;

2100 – 2200 – Cars (Τα Αυτοκίνητα): Όταν τα ζώα εξεγέρθησαν για να σταματήσουν την μόλυνση, οι μηχανές έσωσαν τους ανθρώπους και κέρδισαν τον πόλεμο για χάρη τους. Ωστόσο, από τη στιγμή που συνέβη αυτό, άλλαξαν οι αναλογίες. Έτσι οι μηχανές, δηλαδή πρακτικά η BnL, εξόρυσσε τους εναπομείναντες ανθρώπους στο διάστημα, με το Axiom. Έτσι οι μηχανές ανενόχλητες μένουν να κοντρολάρουν τα πράγματα και να επικρατήσουν στη γη. Πως ξέρουμε όμως ότι τα αυτοκίνητα  κατέλαβαν τη Γη και όχι άλλο πλανήτη;

2100 – 2200 – Cars 2: Τα αυτοκίνητα πηγαίνουν στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, πράγμα που δείχνει ότι είμαστε ακόμα στον ίδιο πλανήτη, όπως και σε όλες τις άλλες ταινίες. Το θέμα όμως βρίσκεται αλλού. Δεν υπάρχει άνθρωπος πουθενά. Κατασκευές, μνημεία και όλα τα υπόλοιπα ανθρώπινα δημιουργήματα είναι ακόμα εκεί. Ο κόσμος όμως έρχεται αντιμέτωπος με την ενεργειακή κρίση, καθώς το πετρέλαιο είναι η μόνη πηγή ενέργειας που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα. Η Allinol, θυγατρική εταιρεία της BnL, προσπαθούσε να χρησιμοποιήσει εναλλακτικές πηγές ενέργειας, πράγμα όμως που θα εξουδετέρωνε τα αυτοκίνητα. Άρα project που δεν προχώρησε από την εταιρεία. Η Γη πια, αφιλόξενη να διατηρήσει ζωή. Τι σας θυμίζει;

2800 – 2900 – Wall-E: Η BnL υπάρχει και δραστηριοποιείται από το 1950. Έφτιαξε λοιπόν μηχανήματα καθαρισμού του χάους που η ίδια δημιούργησε. Ο Wall-E, είναι ο μόνος που λειτουργεί πλέον. Επέζησε εξαιτίας της γοητείας που του ασκούσε ο ανθρώπινος πολιτισμός, αλλά και εξαιτίας της σχέσης του με μία κατσαρίδα (αυτό που θα επιζήσει μίας ολοκληρωτικής καταστροφής), και έτσι διατήρησε την προσωπικότητα και το αίσθημα ολοκλήρωσής του. Ο Wall-E λειτουργεί σαν Ιησούς ρομπότ στο τέλος της ταινίας, και με τη βοήθεια της EVA (τυχαίο; δεν το νομίζουμε), σώζουν το ανθρώπινο είδος και ξεκινούν τη ζωή στη Γη, ξανά. Στους τίτλους τέλους, βλέπουμε το παπούτσι που περιέχει το τελευταίο δείγμα φυτικής ζωής. Το οποίο μεγαλώνει σε ένα τεράστιο δέντρο. Που το έχετε ξαναδεί αυτό το δέντρο;

2898 – 3000 – A Bug’s Life: Τα έντομα στο συγκεκριμένο film, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από το κανονικό. Πράγμα το οποίο υποδηλώνει πως τα έντομα, και στη συγκεκριμένη περίπτωση τα μυρμήγκια, είναι πιο σθεναρά αποτέλεσμα της εξέλιξης και των μεταλλαγμένων γονιδίων. Δεν γίνεται καμία αναφορά στους ανθρώπους, γιατί πλέον δεν αποτελούν απειλή. Και σιγά σιγά τα ζώα γίνονται τα επικρατών είδος. Γεγονός που μας οδηγεί…..

4500 – 5000 – Monsters University (Μπαμπούλες Πανεπιστημίου): Η ραδιενέργεια από την BnL, μετέτρεψε τα ζώα σε τέρατα, τα οποία εξάλειψαν για ακόμα μία φορά το ανθρώπινο είδος. Το Πανεπιστήμιο ιδρύθηκε το 1313, αλλά με το ημερολόγιο των τεράτων. Δηλαδή γύρω στα 1400 χρόνια αργότερα από τα γεγονότα του “A Bug’s Life”. Εδώ, τα τέρατα διδάσκονται ότι οι άνθρωποι είναι τοξικοί και από άλλη διάσταση, προκειμένου να προστατευθούν από από την καταστροφή. Οδηγήθηκαν όμως σε ένα συμπέρασμα.

4500 – 5000 – Monsters INC. (Μπαμπούλας Α.Ε.): Τα τέρατα και οι μηχανές δεν κατάλαβαν το λάθος τους, ότι εξολοθρεύοντας τους ανθρώπους, εξολόθρευσαν τη μέγιστη πηγή ενέργειας, τη ζωή. Οι μηχανές βοήθησαν να λυθεί αυτό το πρόβλημα, δίνοντας στα τέρατα τη δυνατότητα να ταξιδεύουν πίσω σε ανθρώπινες γενιές χρησιμοποιώντας………..ξύλινες πόρτες. Τι σας θυμίζει αυτό;

Όλα τα παραπάνω, τα πολλά παραπάνω, οδηγούν στη Boo. Την γλυκιά Boo, η οποία δεν κατάφερε να ξεπεράσει την απουσία του Sully, και της δημιουργήθηκε η εμμονή να ανακαλύψει τι του συνέβη. Θυμόταν πως οι πόρτες είναι το κλειδί της υπόθεσης. Αργότερα ανακάλυψε και αυτή τα ταξίδια στο χρόνο και επιστρέφει στη πηγή της “Μαγείας”, τα will-of-the-wisps και δημιουργεί τη μαγεία χρησιμοποιώντας ξύλο. Δύο πράγματα αγαπούσε όσο τίποτα. Τον Sully και την πίτσα. Στην καλύβα της (έχουμε επιστρέψει στο Brave), υπάρχουν γλυπτά με τον Sully και με το αυτοκίνητο του Pizza Planet. Το μόνο της σφάλμα είναι ότι δεν μπορεί να προσδιορίσει σε ποια χρονική περίοδο θα βρεθεί. Για αυτό και αφήνει σημάδια από τη μία περίοδο στην άλλη. Η μπάλα του Toy Story στην αποθήκη του Wall-E. Ο λούτρινος Buzz Lightyear στο οδοντιατρείο στον Nemo. O λούτρινος Nemo, στο δωμάτιο του Andy, και χιλιάδες άλλα.

Πως σας ακούγεται; Θεωρία συνωμοσίας ή συνωμοσία θεωριών; Μας κρύβει κάτι η Pixar, ή όλα αυτά τα Easter Eggs ενεργοποίησαν ένα frenzy και οι δημιουργοί της Pixar κάθονται και γελάνε στα γραφεία τους;

Προτιμώ να συμβαίνει το πρώτο.

Βρείτε όλες τις πληροφορίες στο www.pixartheory.com

Η μόνη απορία είναι το πως θα δικαιολογηθούν οι επόμενες ταινίες της εταιρείας βάσει αυτού του timeline. Ποιος ξέρει. Πρέπει να αρχίσετε να βλέπετε τις ταινίες της Pixar με άλλο μάτι.

Extra: Την θεωρία ενισχύει η εμφάνιση ενός συγκεκριμένου αυτοκινήτου διανομής πίτσας σε κάθε ταινία της Pixar (εκτός μίας). Δείτε και το βίντεο

Διαβάστε περισσότερα για: