Μπάρακ Ομπάμα: ο Πρόεδρος των Social Media - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Μπάρακ Ομπάμα: ο Πρόεδρος των Social Media

Στο Φουαγιέ | 12-3-2014 |

Τι δουλειά έχει η Πολιτική σε ένα κινηματογραφικό blog; Εντάξει, η αλήθεια είναι πως δεν είναι το πρώτο post μας με πολιτικές προεκτάσεις. Ακόμα και το προηγούμενο άρθρο της στήλης, πολιτικό ήταν. Άλλα εδώ θα δούμε την πολιτική μέσα από μια άλλη σκοπιά. Εκείνη των social media και του Internet γενικότερα χωρίς να σταθώ ιδιαίτερα σε πολιτικές.

Χθες έκανε τον γύρο του διαδικτύου η συνέντευξη του Μπάρακ Ομπάμα στον Ζακ Γαλυφιανάκη. Ήταν ακόμη μια απόδειξη, πως ο Αμερικανός Πρόεδρος δεν διστάζει να τσαλακώσει την εικόνα του και ξέρει ποιες κινήσεις του θα τονώσουν το έτσι κι αλλιώς δημοφιλές προφίλ του, σε δύσκολες πολιτικά περιόδους (βλ. Ουκρανία και όχι μόνο). Και σαν να μην έφτανε αυτή, λίγες ώρες αργότερα επισκέφθηκε υποκατάστημα γνωστής αλυσίδας καταστημάτων.

 

 

Δεν ξέρω αν τελικά αγόρασε κάποιο φούτερ, άλλα (όπως φαίνεται και από το παραπάνω tweet) δεν πήγε για ψώνια εκεί. Όπως αντίστοιχα δεν πήγε στην συνέντευξη γιατί είχε χάσει κάποιο στοίχημα με τον Γαλυφιανάκη. Η επίσκεψη στο κατάστημα είναι στα πλαίσια της καμπάνιας για την αύξηση του ωρομισθίου στις ΗΠΑ από $7.25 σε $10.10 (δες το σχετικό hashtag #RaiseTheWage) και η συνέντευξη ήταν μια ευκαιρία εκατομμύρια κόσμου να δει τον Ομπάμα να συζητά για τις ταινίες Hangover, να κάνει πλάκα και όχι δηλώσεις για τις σχέσεις με τη Ρωσία ή το Νομοσχέδιο για την Υγεία.

Έχει αποτέλεσμα όλο αυτό;

Αρκεί να δει κανείς, το παρακάτω infographic, που συγκρίνει την παρουσία του Μπάρακ Ομπάμα στα social media με εκείνη του αντιπάλου του στις προεδρικές εκλογές του 2012 Μιτ Ρόμνεϊ:

election-infographic

Όπως θα δείτε ο Ομπάμα υπερτερούσε σημαντικά του αντιπάλου του και σε αυτόν τον τομέα. Η έντονη παρουσία του στα social media απέδωσε fans, followers, ανθρώπους που με κάποιον τρόπο δήλωσαν πως ήθελαν να μαθαίνουν για εκείνον. Δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι κάτι, που το κάνει ουσιαστικά από τότε που αποφάσισε να διεκδικήσει την μετακόμιση του στον Λευκό Οίκο και έκτοτε βρήκε πολλούς μιμητές στην Αμερική και όχι μόνο. Βέβαια πρέπει να σημειώσουμε πως τα παραπάνω νούμερα δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της ουσιαστικής παρουσίας στα social media, άλλα και της επένδυσης που έγινε. Ο προϋπολογισμός του Ομπάμα για την ψηφιακή καμπάνια του ήταν στα 47 εκατομμύρια δολάρια, 10 φορές μεγαλύτερος από εκείνον του Ρόμνεϊ, που περιορίστηκε στα 4.7 εκατομμύρια δολάρια.

Θα μου πείτε αρκούν τα social media για να χαρακτηρίσεις έναν πολιτικό ως επιτυχημένο; Φυσικά και όχι. Άλλα διευκρίνισα από την αρχή, πως δεν θα σταθώ σε πολιτικές. Το θέμα είναι πως ο Μπάρακ Ομπάμα αποτελεί ήδη case study για το πως χρησιμοποιεί τα social media, την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα το μόνο που γίνεται είναι… συλλογή “μαργαριταριών” και ατυχών στιγμών στο Facebook ή στο Twitter και ψυχρή χρήση του Internet.

Δείτε την παρακάτω εικόνα από τον επίσημο λογαριασμό του Έλληνα Πρωθυπουργού (του αξιώματος, όχι τον προσωπικό του Σαμαρά) στο Twitter:

primeministergr

Ψυχρή αναδημοσίευση δελτίων τύπου. Tελευταία δημοσίευση 12 ημέρες πριν… καμία σχέση με την εικόνα του λογαριασμού του Λευκού Οίκου.

whitehouse

Και αντίστοιχα σκεφτείτε αν υπάρχει κάποια φωτογραφία του Έλληνα Πρωθυπουργού, για να συγκρίνουμε με την παρακάτω φωτογραφία…

YO-OBAMA-CHECK

Διαβάστε περισσότερα για: , , ,