High Infidelity #269.13: Sensibly Anticipated Movies of 2014 – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

High Infidelity #269.13: Sensibly Anticipated Movies of 2014

High Infidelity, Ειδήσεις | 10-3-2014 |

Ένα μικρό αφιέρωμα, σπασμένο σε χαριτωμένα High Infidelities, για τις ταινίες που έρχονται με τη νέα χρονιά. Μαζέψαμε ούτε λίγο ούτε πολύ 200 και κάτι ψιλά ταινίες απ’ τα πολυαναμενόμενα της καινούργιας σεζόν και τις παρουσιάζουμε σε ένα λαχταριστό preview, που ελπίζουμε να ολοκληρωθεί μέχρι να αρχίσετε να τις κατεβάζετε απ’ τ ανοίξουν στις αίθουσες και τα φεστιβάλ του κόσμου. Η σειρά είναι απολύτως τυχαία.

Geronimo του Tony Gatlif

Με τους: Céline Sallette, Rachid Yous, David Murgia

tonygatlif

Περί τίνος πρόκειται: Σαν άλλος Geronimo, η Céline Sallette προσπαθεί να αποκαταστήσει τις ισορροπίες μεταξύ δύο φυλών που βρίσκονται στα μαχαίρια χάρη σε ένα νεανικό έρωτα.

Ακούγεται σαν σύγχρονος Ρωμαίος και Ιουλιέτα σε Ρομά φόντο, αλλά είναι περισσότερο φοκαρισμένο στην Geronimo που πρέπει να σώσει τους δύο εραστές. Εκτός απ’ τους τσιγγάνους, στους οποίους εντοπίζεται κατά το ήμισυ η καταγωγή του, τα τελευταία χρόνια ο Gatlif έχει βάλει στα πλάνα του και τις μειονότητες των μεταναστών. Όπως λέει κι ο ίδιος, στα 40 χρόνια που “κυνηγάει” τους Ρομά, έχει καταλάβει πως πάνω απ’ όλα τον απασχολεί σαν έννοια ο νομαδισμός. Η προβληματική της τελευταίας του ταινίας, έχει επίσης επηρεαστεί απ’ τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στη Γαλλία, που οδήγησαν στις συνταγματικές μεταρρυθμίσεις κατά των ξένων.

M.ο.Α: PiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1Piratexxs1

La rançon de la gloire του Xavier Beauvois

Με τους: Nadine Labaki, Peter Coyote, Chiara Mastroianni, Benoît Poelvoorde, Roschdy Zem, Isabelle Caillat

XavierBeauvois

Περί τίνος πρόκειται: Οι οικονομικές δυσκολίες οδηγούν δύο μικροαπατεώνες να κλέψουν το φέρετρο με τη σορό του Τσάρλι Τσάπλιν και να ζητήσουν λύτρα από την οικογένεια του.

Βασισμένη στην ψιλοαπίθανη αληθινή ιστορία της απαγωγής της σορού του Chaplin, η ταινία δίνει μια διαφορετική διάσταση στα γεγονότα που τελέστηκαν σε περίοδο 11 εβδομάδων στο Corsier της Ελβετίας, στα τέλη του 1977. Περιττό να πούμε ότι πρόκειται για κωμωδία, αφού η ίδια η ιστορία είναι αρκετά γελοία απ’ τη μάνα της (η χήρα Oona Chaplin είχε δηλώσει τότε “Charlie would have thought it ridiculous”). Απ’ τη μεριά μας να πούμε ότι χαιρόμαστε που βλέπουμε τον Beauvois να δοκιμάζει κάτι διαφορετικό και σαφώς πιο ελαφρύ. Δεν είναι ότι τον είχαμε βαρεθεί, αλλά -να πούμε και την αμαρτία μας- στο Des hommes et des dieux μια φλέβα πήγαμε να την κόψουμε. Τα γυρίσματα του La rançon de la gloire ολοκληρώθηκαν πέρυσι την άνοιξη κι η ταινία αναμένεται να είναι έτοιμη για προβολή στο επερχόμενο φεστιβάλ των Καννών.

Μ.ο.Α: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1

Magic in the Moonlight του Woody Allen

Με τους: Emma Stone, Colin Firth, Hamish Linklater, Marcia Gay Harden, Jacki Weaver, Erica Leerhsen, Eileen Atkins, Simon McBurney, Antonia Clarke και Jeremy Shamos

woodyallen

Περί τίνος πρόκειται: Για ρομαντική κομεντί παρεξηγήσεων στην Woodyallenική παράδοση.

Στα 79 του πια o Woody Allen συνεχίζει ακάθεκτος να κυκλοφορεί ταινίες που άμα λάχει κερδίζουν και Oscar, το Magic in the Moonlight όμως κουβαλάει πολύ διαφορετικό και πολύ πιο άσχημο buzz απ’ τα συνήθη κοπλιμέντα που τον στολίζουν κάθε χρόνο τέτοιες μέρες. Η νέα του ταινία θα κυκλοφορήσει ντάλα καλοκαίρι, υπό την παγερή όμως σκιά σκανδάλων, αδυσώπητων κατηγοριών και μιας αέναης απ’ ότι φαίνεται διαμάχης υποστηρικτών και κατηγόρων στον κινηματογραφικό τύπο. Κανονικά δεν θα έπρεπε να μας νοιάζει, αλλά είναι ο Woody Allen… Όσο για την ταινία, η ύστερη φιλμογραφία του βετεράνου σκηνοθέτη δεν αφήνει πολύ χώρο για εκπλήξεις. Όσοι την ακολουθούν ξέρουν ακριβώς τι να περιμένουν, οι υπόλοιποι γνωρίζουν ότι δεν θα χάσουν και τίποτα σπουδαίο.

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1Piratexxs1

A Million Ways to Die in the West του Seth MacFarlane

Με τους: Charlize Theron, Amanda Seyfried, Liam Neeson, Giovanni Ribisi, Sarah Silverman και Neil Patrick Harris

million-ways-to-die-in-the-west

Περί τίνος πρόκειται: Η ιστορία του πώς ένας δειλός γελαδάρης έγινε ο πιστολέρο που ονειρεύεται κάθε Charlize Theron του μάταιου τούτου κόσμου.

Έχοντας καταφέρει να γίνει διαδοχικά (βαθιά ανάσα) το απόλυτο success story κι ο πιο πλούσιος άνθρωπος της αμερικάνικης τηλεόρασης, σημείο αναφοράς για το cutaway gag, παρουσιαστής των Oscar κι εσχάτως παρίας του Hollywood χάρη στον προκλητικό του σχολιασμό στην περσινή απονομή, ο Seth MacFarlane πέτυχε με το κινηματογραφικό του ντεμπούτο να ανανεώσει το κοινό και να αποδείξει ότι μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά στην μεγάλη οθόνη. Πράγμα περίεργο αν αναλογιστεί κανείς, πως η κωμωδία του Ted (εν πολλοίς συρραφή βεβιασμένων χορατών με βάση την αμερικάνικη ποπ κουλτούρα) δεν συγκρίνεται επουδενί με τις καλές του μέρες στην τηλεόραση (που αποτελούνται εν πολλοίς από μια συρραφή βεβιασμένων χορατών με βάση την αμερικάνικη ποπ κουλτούρα). Στην καινούργια του ταινία γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σε μια ακόμη ιστορία ενός παιδιού που γίνεται άντρας. Πριν από περίπου ένα μήνα κυκλοφόρησε κι ένα μυθιστόρημα εμπνευσμένο απ’ το σενάριο.

Μ.ο.Α: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1

Far from the Madding Crowd του Thomas Vinterberg

Με τους: Carey Mulligan, Matthias Schoenaerts, Michael Sheen, Tom Sturridge και Juno Temple

farfromthemaddingcrowd

Περί τίνος πρόκειται: Διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Thomas Hardy, στο οποίο πρωταγωνιστεί μια γυναίκα που διατηρεί τρεις παράλληλους δεσμούς.

Ακόμη κι όταν γυρίζει ταινίες στην πατρίδα του (βλ. το εξαιρετικό Jagten), ο πάλαι ποτέ συνιδρυτής του Δόγματος ανοίγεται όλο και περισσότερο στο δυτικό κοινό. Το Far from the Madding Crowd γυρίστηκε στην Αγγλία και βασίζεται σε μια απ’ τις κλασικότερες λογοτεχνικές ιστορίες αγάπης που γράφτηκαν ποτέ. Έχει μεταφερθεί άλλες τέσσερις φορές σε τηλεόραση και κινηματογράφο, ενώ ο Robert Benton ετοιμάζει και μια western διασκευή με τίτλο North of Cheyenne. Η εκδοχή του Vinterberg βρίσκεται υπό ανάπτυξη εδώ και έξι χρόνια από τον σεναριογράφο David Nicholls, αρχικά για λογαριασμό του BBC. Τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβρη και η πρεμιέρα του τοποθετείται κάπου μέσα στην άνοιξη που διανύουμε.

M.ο.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1

Jersey Boys του Clint Eastwood

Με τους: John Lloyd Young, Erich Bergen, Vincent Piazza, Michael Lomenda, Christopher Walken, Kathrine Narducci, Freya Tingley, Mike Doyle.

clint_eastwood

Περί τίνος πρόκειται: Μουσική βιογραφία των Four Seasons βασισμένη στο ομότιτλο μιούζικαλ του Broadway.

Εξακολουθούμε να πιστεύουμε στον Eastwood παρότι έχει να σταυρώσει ταινία της προκοπής απ’ το Gran Torino (μεταξύ μας δύσκολα θα βρει καλύτερο κύκνειο άσμα για την πελώρια καριέρα του). Δηλώνουμε επίσης, ενθουσιασμένοι στην προοπτική μιας μουσικής βιογραφίας με την υπογραφή του (την τελευταία φορά που το προσπάθησε το αριστουργηματικό Bird). Μοιάζει περίεργο αλλά αυτή θα είναι μόλις η δεύτερη επαφή του τραγουδιάρη Eastwood με το μιούζικαλ (η πρώτη ήταν το μακρινό 1969, στο Paint Your Wagon του Joshua Logan). Για τον πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει την τύχη να συνεργαστεί με τον πρώτο πρωταγωνιστή του θεατρικού, John Lloyd Young, που το 2006 είχε τιμηθεί με Tony για την ερμηνεία του ως Frankie Valli. H ταινία αναμένεται να αντιγράψει την ντοκιμαντερίστικη φόρμα της παράστασης. Η πρεμιέρα της έχει προγραμματιστεί για τις 20 Ιουνίου 2014.

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1Piratexxs1

Cemetary of Kings του Apichatpong Weerasethakul

Με τους: Με τη μόνιμη του σκηνοθέτη Jenjira Widner.

apichatpong

Περι τίνος πρόκειται: Μια γυναίκα που στις όχθες του ποταμού Μεκόνγκ με τον Αμερικάνο πρώην-πεζοναύτη σύζυγό της, κουράρει έναν στρατιώτη που μαζί με 26 συναδέλφους του βρέθηκαν να πάσχουν από μια σπάνια “υπνωτιστική” ασθένεια. Δεν θα αργήσει να παρασυρθεί κι η ίδια σε μια ονειρική δίνη ρομαντισμού και… φαντασμάτων.

Ο Apichatpong Weerasethakul επιμένει να καταφεύγει στα φαντάσματα της παιδικής του ηλικίας. Ενώ ο Θείος Μπούνμι φτιάχτηκε με εικόνες απ’ το Ταϊλανδέζικο παιδικό πρόγραμμα των 80’s, για το Cemetary of Kings ο σκηνοθέτης δηλώνει σαν πρώτη ύλη εκπαιδευτικά φιλμάκια κινουμένων σχεδίων για διάφορες ασθένειες που μάστιζαν τα παλιότερα χρόνια των πληθυσμό του Μεκόνγκ. Πρόθεσή του είναι να καταδείξει μια γενικότερη τάση των συμπατριωτών του σε περιόδους αναταραχής να καταφεύγουν σε κατεστημένους θεσμούς εξουσίας. Απ’ την μία ο στρατός κι απ’ την άλλη η βασιλεία (που επισήμως αποτελεί ακόμη το πολίτευμα της Ταϊλάνδης) εξίσωνονται τρόπον τινά με την ασθένεια. Στην παραγωγή που συνολικά θα κοστίσει κάτι λιγότερο από 1εκ. δολάρια, συμμετέχει κι ο Keith Griffiths (γεγονός ενδεικτικό και του status που απολαμβάνει πλέον ο Weerasethakul).

Μ.ο.Α: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs

Welcome Home της Angelina Nikonova

Με τους: Paulina Simkin, Austin Kennedy, Kika Magalhaes, Karola Sánchez, James Claude Bristow, Karren Karagulian, Olga Dykhovichnaya, Michael Wetherbee, Corey Boardman κ.α.

nikonova

Περί τίνος πρόκειται: Για μετανάστες που βρίσκονται παγιδευμένοι στις λάθος επιλογές του παρελθόντος.

H Ρωσίδα (αλλά φανερά αμερικανοτραφής) Nikonova αναφέρει ως μεγαλύτερη επιρροή για τη δεύτερη ταινία της, τα Στιγμιότυπα  του Robert Altman (κάτι που σε γενικές γραμμές είναι πάντα καλό). Περιγράφει το Welcome Home σαν dramedy με έμφαση στο δράμα. Δηλώνει επίσης πως τοποθετεί τη δράση της ταινίας στη Νέα Υόρκη, γιατί βλέπει στην αμερικανική μεγαλούπολη μια σύγχρονη Βαβέλ, όπου όλα είναι πιθανά για τους μετανάστες πρωταγωνιστές της. Στο φιλμ συμμετέχει επίσης η μόνιμη απ’ ότι φαίνεται συνεργάτις της Nikonova, η Olga Dykhovichnaya, η οποία όπως και στο προ-τριετίας Twilight Portrait, βοηθάει στο σενάριο, πρωταγωνιστεί και έχει αναλάβει μεγάλο κομμάτι της παραγωγής.

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1Piratexxs1

Edge of Tomorrow και Everest του Doug Liman

Με τους: Tom Cruise και Emily Blunt το πρώτο, με τον Benedict Cumberbatch το δεύτερο

edge_of_tomorrow

Περί τίνος πρόκειται: Το Edge of Tomorrow είναι κάτι σαν τη “μέρα της μαρμότας” για τον κομάντο κατά τον εξωγήινων Tom Cruise και την ειδικοδυναμίτισσα Emily Blunt. Το Everest είναι μια κινηματογραφική βιογραφία για τον George Mallory, ορειβάτη που προσπάθησε αρκετές φορές να ανεβεί στο Έβερεστ κατά τη δεκαετία του ’20.

Ο Doug Liman θα έχει πάντα μια θέση στην καρδιά μας, όχι για την τυπικά χολλιγουντιανή καριέρα που ξεκίνησε με το πρώτο Bourne, αλλά για το Swingers. Αν δεν ήταν αυτό θα το διπλοσκεφτόμασταν να βάλουμε τις ταινίες του στη λίστα. Ειδικά το Edge of Tomorrow που ανοίγει αύριο στην Αμερική κι απ’ το trailer φαίνεται να κάνει πολλή φασαρία. Όσο για το Everest φαίνεται κομματάκι πιο ενδιαφέρον, αλλά και πάλι θα προτιμήσουμε την ανάλογη κι ομότιτλη ταινία που ετοιμάζει ο Baltasar Kormákur για του χρόνου.

M.o.A: PiratexxsPiratexxs1Piratexxs1Piratexxs1Piratexxs1

Under the Skin του Jonathan Glazer

Με τους: Scarlett Johansson

under-the-skin

Περί τίνος πρόκειται: Μια εξωγήινη έρχεται στη Γη και την πέφτει σε ανυποψιάστους hitchhikers.

Το Under the Skin παίζει σε φεστιβάλ και λοιπές εκδηλώσεις ήδη απ’ τον Αύγουστο του ’13. Έκανε πρεμιέρα στο Telluride, διαγωνίστηκε στη Βενετία, ενώ οι περισσότεροι είχαν την ευκαιρία να το δουν στο γαργάντιο φεστιβάλ του Toronto. Όπως και για όλες τις ταινίες του Glazer μέχρι σήμερα, τα σχόλια είναι πολωτικά αμφιλεγόμενα, με τη ζυγαριά πάντως να κλίνει συντριπτικά υπέρ των διθυράμβων. Οι πιο ψύχραιμες αναφορές στον τύπο, κάνουν λόγο για καλτ φαινόμενο που χρωστάει πολλά στην ελεγχόμενα αισθησιακή παρουσία της Scarlett Johansson. Το σενάριο έχει βασιστεί στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Michel Faber. Ο Glazer, που είχε το Under the Skin υπό ανάπτυξη 8 περίπου χρόνια, πραγματοποίησε το μεγαλύτερο μέρος των guerrilla γυρισμάτων στην σκοτσέζικη επαρχία. Υπήρχαν στιγμές που η Johansson συναναστρέφεται με ανθρώπους χωρίς να ξέρει ότι τους τραβάει η κάμερα. Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία που σε στιγμές τείνει στο ντοκιμαντέρ, φέρει ωστόσο έντονη την υψηλής αισθητικής στυλιστική υπογραφή του σκηνοθέτη. Η έξοδος σε ευρεία διανομή για τη Μ. Βρετανία είναι προγραμματισμένη για τις 14 Μαρτίου.

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1

En duva satt på en gren och funderade på tillvaron του Roy Andersson

Με τους: Nisse Vestblom, Holger Andersson

royandersson

Περί τίνος πρόκειται: Κάνετε πλάκα, έτσι; Μια ταινία για όλα και για τίποτα… Στο επίκεντρο της υποτυπώδους πλοκής δύο άντρες, ο ένας πλανόδιος πωλητής κι ο άλλος ελαφρά καθυστερημένος.

Ο τίτλος σιδηρόδρομος μεταφράζεται σε “Ένα περιστέρι έκατσε στο κλαδί που αντανακλά την ύπαρξη” κι είναι μια αναφορά στον πίνακα του Φλαμανδού Pieter Bruegel “Οι Κυνηγοί”. Ούτε που μπορώ να διανοηθώ πόσο προκατειλημμένος θα ήμουν απέναντι σε έναν τέτοιο τίτλο, αν δεν είχα δει πρώτα τα δύο πρώτα μέρη της αγίας τριλογίας του Andersson. Με το τελευταίο κεφάλαιό της, ολοκληρώνεται το πορτραίτο μιας κατάχλωμης χώρας που όλα θα ‘πρεπε να δουλεύουν ρολόι εξασφαλίζοντας στους Σουηδούς έναν ήσυχο θάνατο, αλλά στις βινιέτες του Andersson τα πάντα ευτυχώς πάνε στραβά, χάρη στον απρόβλεπτο ανθρώπινο παράγοντα. Αν κάνετε έναν κόπο και διαβάσετε τα production diaries που δημοσιεύει μέσω της εταιρίας παραγωγής του, θα έχετε μερικά ευχάριστα déjà vu από το το Du Levante και τα Τραγούδια από το Δεύτερο Όροφο.

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs

Deux Jours, Une Nuit των Jean-Pierre και Luc Dardenne

Με τους: Marion Cotillard, Olivier Gourmet, Catherine Salée, Fabrizio Rongione

dardenne

Περί τίνος πρόκειται: Όπως πάντα στους Dardenne μια γυναίκα αγωνιά. Αυτή τη φορά η Cotillard έχει δυο μέρες και μια νύχτα να πείσει τους συνεργάτες της να μην δεχθούν τα μπόνους τους προκειμένου να μη χάσει η ίδια τη δουλειά της (ή κάτι τέτοιο γιατί σε συνεντεύξεις υπονοείται ότι μπορεί η παραπάνω σύνοψη να είναι και μούσι).

Η νέα ταινία των Dardenne είναι μ’ ένα μαγικό τρόπο το πιο συναρπαστικό project που ανακοίνωσαν ποτέ. Έχει μια σταρ της πολύ πρώτης γραμμής στον πρωταγωνιστικό ρόλο και η σύνοψη (που μάλλον είναι αληθινή) δείχνει μια ταινία με σαφή αρχή, μέση και τέλος, στοιχεία κομματάκι κόντρα στη μέχρι τώρα φιλμογραφία τους. Η Cotillard είναι η μόνη που έχει μέχρι στιγμής τολμήσει να μιλήσει ανοιχτά για το Deux Jours, Une Nuit, που τη διαδικασία του οποίου χαρακτήρησε μοναδική εμπειρία και ευκαιρία ζωής. Συγκεκριμένα (και με όλο το σεβασμό στους μέχρι τώρα σκηνοθέτες της) είπε ότι πάντα θεωρούσε απλησίαστο όνειρο μια ενδεχόμενη συνεργασία με τον Dumond ή τους Dardenne. Απ’ τη στιγμή που το post έχει ολοκληρωθεί, περιττό να πούμε ότι η πρεμιέρα της ταινίας θα πραγματοποιηθεί σε δυο μήνες, στο φεστιβάλ των Καννών.

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs1

La belle et la bête του Christophe Gans

Με τους: Vincent Cassel και Léa Seydoux

beautybeast

Περί τίνος πρόκειται: Μια ακόμη μεταφορά της Πεντάμορφης και του Τέρατος, αυτή τη φορά χωρίς τραγούδια και ομιλούσες τσαγιέρες.

Όσο δεύτερες κι αν είναι η τερατοταινίες φαντασίας του Gans, οφείλουμε να παραδεχτούμε την εικαστική τους συνοχή και συνέπεια. Του έχουν δε εξασφαλίσει ένα κοινό πιστό όσο και ετερόκλιτο, που πιάνει από τους πολύ σινεφίλ μέχρι geeks που ξημεροβραδιάζονται σε message boards είτε ποστάροντας θεωρίες συνωμοσίας απ’ το Le pacte des loups είτε μνημονεύοντας το Silent Hill σαν την καλύτερη μεταφορά video-game στο σινεμά. Η Πεντάμορφη και το Τέρας, που ευελπιστεί να επαναλάβει την αναπάντεχη επιτυχία των “Λύκων” (75 εκατομμύρια εισιτήρια παγκοσμίως), ανοίγει στην Ελλάδα την 20η Απριλίου 2014.

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxs1Piratexxs1Piratexxs1

Gone Girl του David Fincher

Με τους: Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry, Kim Dickens, Patrick Fugit, Carrie Coon

gone_girl1

Περί τίνος πρόκειται: Μια γυναίκα εξαφανίζεται την ημέρα της πέμπτης επετείου του γάμου της και όλοι υποψιάζονται τον φαινομενικά ιδανικό σύζυγό της.

Ο πάλαι ποτέ “αντισυστημικός” Fincher, έχει ξεκινήσει μετά το magnum-opus του Zodiac, μια απάλευτα συμβατική καριέρα, σε καθαρά στουντιακά πλαίσια, συνεργαζόμενος με μερικά απ’ τα μεγαλύτερα ονόματα της βιομηχανίας του θεάματος. Ευτυχώς οι ταινίες παραμένουν καλές, κι ας λείπουν οι εντάσεις -φερ’ ειπείν- ενός Fight Club. Με το Gone Girl, που αναμένεται στις αρχές του Οκτώβρη, συνεχίζει στο ίδιο τέμπο του ενός project τη χρονιά, αναλαμβάνοντας να βάλει την ακριβή υπογραφή του στο project κάποιου άλλου. Όπως το Benjamin Button και το Social Network ήταν περισσότερο ταινίες των σεναριογράφων τους (το εξαίρετο  remake στο Κορίτσι με το Τατουάζ δεν το μετράμε καν), έτσι και το Gone Girl μοιάζει να ανήκει περισσότερο στην Reese Witherspoon που το πάλευε καιρό και την συγγραφέα του best seller, Gillian Flynn, που ανέλαβε να γράψει μόνη της το σενάριο. Η τελευταία θα δει φέτος άλλο ένα μυθιστόρημά της να περνάει στην μεγάλη οθόνη, αφού ο Gilles Paquet-Brenner ολοκληρώνει αυτόν τον καιρό το post-production της μεταφοράς του Dark Places. Όσο για τον Fincher συνεχίζει στις safe επιλογές, αφού μόλις ανακοίνωσε την συμμετοχή του σε μια νέα βιογραφία για τον Steve Jobs (και πάλι σε σενάριο Sorkin).

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs1

Jimmy’s Hall του Ken Loach

Με τους: Barry Ward, Simone Kirby, Andrew Scott, Jim Norton

 Jimmyshall

Περί τίνος πρόκειται: Η ιστορία του κομμουνιστή Jimmy Gralton, του μόνου Ιρλανδού που απελάθηκε ποτέ απ’ την Ιρλανδία.

H ιστορία του Gralton ταιριάζει γάντι στο στρατευμένο σινεμά του Loach και του Laverty. Εξαιρετικές είναι και οι επιδόσεις του σκηνοθέτη στις ταινίες εποχής (πιο πρόσφατο και καλύτερο παράδειγμα το εκπληκτικό The Wind That Shakes the Barley που σήκωσε τον Φοίνικα των Καννών το 2006). Μπορεί οι τελευταίες του δουλειές για κάποιους να μην στάθηκαν στο ύψος της πρότερης φιλμογραφίας του, αλλά τα σημάδια δείχνουν ότι ο 78χρονος Βρετανός επιστρέφει με μια ταινία με scope αναλόγο του Κριθαριού και του Land and Freedom. (Κλείνω το σημερινό High Infidelity με μια αγαπησιάρα ιστορία απ’ το pre-production του Jimmy’s Hall. Το σινεμά του Loach δεν ήταν ποτέ εμπορικό, αλλά χάρη και στο χρηματοδοτικό καθεστώς της Μ. Βρετανίας, σπάνια συνάντησε σοβαρά προβλήματα στο να ολοκληρώσει ταινία του. Αυτό μέχρι πέρυσι, όταν απεγνωσμένος άρχισε να στέλνει επιστολές προς βοήθεια μιας και δυσκολευόταν να βρει συγκεκριμένο τύπο φιλμ που χρειαζόταν για να τελειώσει τα γυρίσματά του. Δεν ήταν ακριβώς οικονομικό, αλλά μάλλον θέμα διαθεσιμότητας του μέσου που είχε μάθει να δουλεύει – είχε ήδη αρνηθεί να γυρίσει digital επικαλούμενος λόγους αισθητικής. Τελικά το απαραίτητο στοκ βρέθηκε στο πιο αναπάντεχο μέρος. Οι άνθρωποι της Pixar έχουν πολλάκις αποδείξει, πως εκτός από το καραεμπορικό τεχνολογικά προηγμένο animation που ξέρουν καλύτερα από κάθε άλλον, τυγχάνει να γνωρίζουν και πολλά καντάρια σινεμά παραπάνω απ’ τον μέσο όρο των στούντιος. Μόλις έμαθαν για το πρόβλημα του Loach, ο κατά βάση ψηφιακός κολοσσός του κινουμένου σχεδίου, έστειλε όλο του το διαθέσιμο απόθεμα σε αριθμημένο φιλμ – 19 ρολά that is – στην Αγγλία μαζί με τις ευχές τους, σώζοντας έτσι αυτό που πιθανότατα θα είναι το τελευταίο κεφάλαιο στην καριέρα ενός απ’ τους σημαντικότερους δημιουργούς που γνώρισε ο κινηματογράφος.)

M.o.A: PiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxsPiratexxs1