Οι νικητές του 16ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Βραβεία, Φεστιβάλ | 22-3-2014 |
Απονεμήθηκαν πριν από λίγο τα βραβεία του 16ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στην τελετή λήξης στην αίθουσα του Ολύμπιον.
Οι ελληνικές παραγωγές, που απέσπασαν το βραβείο κοινού είναι το Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου (για ταινία πάνω από 45 λεπτά) και το Κοινωνικό Ωδείο-Notes (εικόνα) σε σκηνοθεσία της Θέκλας Μαλάμου και της Αλεξάνδρας Σαλίμπα (για ταινία κάτω από 45 λεπτά), ενώ οι αντίστοιχες ξένες παραγωγές είναι το Με διαφορά τεσσάρων γραμμάτων – Παιδιά στην εποχή του ΣΔΠΥ του Έρλεντ Ε. Μο από τη Δανία και το Το αγόρι της πλαζ του Εμίλ Λάνγκμπαλε από τη Μεγάλη Βρετανία.
Τα βραβεία FIPRESCI πήραν το Καλάβρυτα-Άνθρωποι και σκιές του Ηλία Γιαννακάκη “διότι διερευνά ένα ιστορικό τραύμα του ελληνικού λαού το οποίο εξακολουθεί να υφίσταται, καθώς κι επειδή τεκμηριώνει τη σημασία του αντιφασιστικού αγώνα στο παρελθόν κάνοντας παράλληλα και αναφορά στο παρόν”, σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής, όπως και το Στο χείλος του κόσμου σε σκηνοθεσία του Γάλλου Κλάους Ντρέξελ.
Το ντοκιμαντέρ Τσαπουλτζού: Φωνές από το Γκεζί σε σκηνοθεσία Μπενεντέτα Αρτζεντιέρι, Κλάουντιο Καζάτσα, Κάρλο Πρεβόστι, Ντούτσο Σέρβι και Στέφανο Ζόγια από Ιταλία και Τουρκία πήρε το βραβείο Διεθνούς Αμνηστίας, την επιτροπή του οποίου αποτελούσαν οι εκπρόσωποι της Διεθνούς Αμνηστίας Ειρήνη Τσολάκη, Κατερίνα Καλογερά, Μάρω Σαββοπούλου και Μαριάννα Λεονταρίδου άλλα και η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Έφη Βουτυρά και ο δημοσιογράφος και σκηνοθέτης Άρης Χατζηστεφάνου.
Στα υπόλοιπα βραβεία το WWF απονεμήθηκε στη ταινία Χειμώνας της Κριστίνα Πίκι, από τη Ρωσσία και το Docs in Progress, το οποίο αντιστοιχεί σε υπηρεσίες post-production αξίας 15.000 ευρώ, απέσπασε το Sad People Factory σε σκηνοθεσία Michèle Dominici και παραγωγή Karina Si Ahmed & Jean-François Lepetit – Flach Film Production.
Τέλος το βραβείο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ (EDN), το οποίο τιμά πρόσωπα και οργανισμούς από την Ευρώπη με μεγάλη συνεισφορά στον τομέα του ντοκιμαντέρ, απονεμήθηκε φέτος στον Tue Steen Mϋller.