Gravity: κινηματογραφώντας την... έλλειψη βαρύτητας (video) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Gravity: κινηματογραφώντας την… έλλειψη βαρύτητας (video)

Ειδήσεις | 19-10-2013 |

To Gravity είναι μια από τις πιο αναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, με τον George Clooney και την Sandra Bullock στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Alfonso Cuarón εξηγεί στην συνέντευξη, που έδωσε στο Space.com τον τρόπο, που κινηματογράφησε τις εκπληκτικές σκηνές που εκτυλίσσονται στο διάστημα και πως… εφηύρε νέους μηχανισμούς ώστε να αναπαράγει πειστικά την έλλειψη βαρύτητας και τους φωτισμούς, που θα συναντούσαμε στο διάστημα.

O Cuarón υποστηρίζει πως είναι ερωτευμένος με το διάστημα και πιστός σε αυτόν τον έρωτα δεν θα μπορούσε παρά να βάλει τα δυνατά του, ώστε να το μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη όσο πιο πειστικά γίνεται. Γιατί – σε αντίθεση με άλλες ταινίες του διαστήματος – οι πρωταγωνιστές του Gravity δεν βρίσκονται μέσα σε διαστημόπλοια ή διαστημικούς σταθμούς, άλλα έξω και αρκετά μακριά από αυτούς.

Το σενάριο θέλει την επιστήμονα Ryan Stone να πραγματοποιεί την πρώτη της έρευνα σε διαστημικό σταθμό με την βοήθεια του βετεράνου αστροναύτη Matt Kowalsky, στην τελευταία του αποστολή πριν την συνταξιοδότηση. Ενώ βρίσκονται όμως έξω από τον σταθμό συμβαίνει ένα φοβερό ατύχημα, αυτός καταστρέφεται κι οι δυο τους μένουν μόνοι και αποκομμένοι από την Γη στο διάστημα!

GRAVITY

Το περιβάλλον που κινούνταν οι δύο πρωταγωνιστές είχε κινηματογραφηθεί πολύ πριν μπουν εκείνοι στο στούντιο. Σαν αποτέλεσμα, όταν ο George Clooney και η Sandra Bullock φόρεσαν τις στολές τους και πήγαν για γύρισμα διαπίστωσαν ότι έπρεπε να κινηθούν σε αυστηρά καθορισμένα και πολύ στενά πλαίσια. Παρ’ όλα αυτά ο σκηνοθέτης της ταινίας δεν χάνει ευκαιρία να τους επαινέσει για τις ερμηνείες τους, παρά τις δύσκολες συνθήκες που έπρεπε να αντιμετωπίσουν στο γύρισμα, για τις οποίες σημαντική ήταν και η συνεισφορά πραγματικών αστροναυτών, που τους συμβούλευσαν για τις κινήσεις τους και πολύ περισσότερο για τα συναισθήματα τους σε πραγματικές συνθήκες διαστήματος.

_S7I9672.dng

Ενδιαφέρον έχει ο τρόπος με τον οποίο το συνεργείο δούλεψε για τον φωτισμό της ταινίας. Στο διάστημα υπάρχει μια πηγή φωτός, ο Ήλιος, το φως του οποίου πέφτει πάνω σε όποιο αντικείμενο συναντήσει και κυρίως την Γη. Καθώς το σενάριο επέβαλε οι χαρακτήρες να στροβιλίζονται με μεγάλη ταχύτητα λόγω των δυνάμεων, που θα ασκούνταν πάνω τους, θα έπρεπε να αλλάζει με πάρα πολύ μεγάλη ταχύτητα η κατεύθυνση του φωτός, ώστε να επιτευχθεί ρεαλιστικό αποτέλεσμα! Πως έγινε αυτό;

Επιστρατεύθηκε το Light Box ένα κουτί ύψους πάνω από έξι μέτρα και πλάτους πάνω από τρία, με 196 οθόνες κάθε μία από τις οποίες είχε 4096 LEDs. Σκεφθείτε δηλαδή την Bullock να κρέμεται σε ένα δωμάτιο κατασκευασμένο με οθόνες, που αναβόσβηναν ανάλογα με τους φωτισμούς, που ήθελα να πετύχουν ή έδειχναν την εικόνα, που θα πετύχαινε τη συγκεκριμένη αντανάκλαση, που επιθυμούσαν, όπως πχ της Γης στο κράνος. Η απομόνωση του κουτιού ήταν ένα επιπλέον κίνητρο για την Bullock, που η μόνη της επαφή με το συνεργείο ήταν ένα μικρό ακουστικό στο αυτί της. Την βοήθησε να υιοθετήσει το συναίσθημα της μοναξιάς, που απαιτούσε η ταινία, αφού το μόνο “ζωντανό” αντικείμενο στο κουτί, πέρα από αυτή ήταν η υψηλής τεχνολογίας κάμερα, που χειρίζονταν ηλεκτρονικός υπολογιστής.

Ο Alfonso Cuarón σημειώνει πως το Gravity δεν είναι μια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Όσα μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη υπάρχουν και γι’ αυτό δόθηκε πολύ μεγάλη προσοχή και στο εσωτερικό ενός διαστημικού σταθμού, στα αντικείμενα που υπάρχουν μέσα σ’ αυτόν και στις λεπτομέρειες της διαστημικής στολής. Όπως προσοχή δόθηκε και στην ηχοληψία, καθώς υπάρχει ήχος στο διάστημα, άλλα είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν, που έχουμε συνηθίσει στην Γη, γεγονός που πρόσθεσε μια ακόμη πρόκληση στους τεχνικούς ήχου!

Το αν όλες αυτές οι προσπάθειες απέδωσαν θα το διαπιστώσουμε στις 7 Νοεμβρίου, που το Gravity θα κάνει πρεμιέρα και στην Ελλάδα.

Δείτε το βίντεο της συνέντευξης:

Δείτε το trailer της ταινίας:

Διαβάστε περισσότερα για: , , ,