Victoria - ένα 140 λεπτών μονόπλανοv - στις αίθουσες – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Victoria – ένα 140 λεπτών μονόπλανοv – στις αίθουσες

Είδος:

Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , , , , , ,

Γράφει:

Η Victoria είναι μία κοπέλα από την Μαδρίτη που ζει στο Βερολίνο εδώ και λίγους μήνες. Δεν μιλά Γερμανικά, όμως είναι ενθουσιασμένη με τη δυναμική της πόλης και τους ανθρώπους της. Είναι ευθύς και δεν διστάζει να φλερτάρει με τον μπαρμαν στο κλαμπ του Kreuzberg, της πιο εναλλακτικής συνοικίας του Βερολίνου, ενώ όταν στο δρόμο της επιστροφής κάποια άγνωστοι θα της συστηθούν, εκείνη σε αντίθεση με τις περισσότερες κοπέλες στην ηλικία της, δέχεται. Έτσι θα ξεκινήσει μια μεγάλη μεταμεσονύχτια περιπέτεια στους δρόμους του Βερολίνου μαζί με αυτούς τους τέσσερις αγνώστους και κυρίως τον γοητευτικό Σονε, που το όνομα του θα πει ήλιος και που έχει δικό του μαγαζί, αυτοκίνητο και είναι συγγενής του Μότσαρτ, σύμφωνα με τον ίδιο. Οι πέντε της παρέας θα μπλεχτούν σε μπελάδες με την μαφία και την αστυνομία, σε μία ταινία που περιγράφει τις περιπέτειες τους σε πραγματικό χρόνο.

31

Αυτή είναι η σχετικά πεζή ιστορία που πραγματεύεται το σενάριο, αμφιβάλλω αν θα βρισκόταν στο Διαγωνιστικό της Berlinale, αν δεν υπήρχε μια τεράστια λεπτομέρεια. Ο σκηνοθέτης Sebastian Schipper, αποφάσισε να γυρίσει αυτήν  την ταινία σε ένα και μόνο take (για την ακρίβεια δύο, αλλά ως ένα διαφημίστηκε), με μία μόνο κάμερα. Έτσι καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας ο ένας και μοναδικός κάμερα μαν, ακολουθεί τους ηθοποιούς, που για δύο και πλέον ώρες παίζουν ακατάπαυστα σε κάποιες δύσκολες σκηνές. Ακόμα και σκηνές δράσης περιλαμβάνει η ταινία, οπότε καταλαβαίνει κάποιος πόσο δύσκολο είναι το γύρισμα με τον τρόπο που επιλέχθηκε. Η ταινία σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, και δεν έχουμε λόγο να μην τον πιστέψουμε με βάση το αποτέλεσμα, δεν υπέστη καθόλου μοντάζ με αποτέλεσμα να μιλάμε στην ουσία για ένα θεατρικό επί της μεγάλης οθόνης, γυρισμένο όμως σε πραγματικό χώρο, δηλαδή το περισσότερο στους δρόμους του Βερολίνου και χρόνο, καθώς οι ηθοποιοί ζουν τον ρόλο τους χωρίς διαλείμματα και χωρίς τα λάθη να επιτρέπονται.

201505757_6_IMG_FIX_700x700

Αυτή η ιδιομορφία είναι που κάνει το Victoria μία πραγματικά σημαντική ταινία. Οι συντελεστές της ταινίας δούλεψαν σίγουρα πολύ σε πρόβες, δούλεψαν τα τεχνικά θέματα των χώρων που θα γινόταν το συνεχές γύρισμα και έφτιαξαν τελικά ένα υπέροχο αποτέλεσμα. Για να πετύχει αυτό το πείραμα βέβαια χρειάστηκαν και δύο εκπληκτικοί ηθοποιοί, ένα σενάριο γεμάτο αυτοσχεδιασμούς, ανάλογα με την εξέλιξη του γυρίσματος και ένας διευθυντής φωτογραφίας που έσωσε τα πάντα για να γυρίσει δύο και πλέον ώρες χωρίς διάλειμμα.

Τους τρεις μήνες πρόβες της ταινίας ακολούθησαν τρεις λείψεις, τρεις φορές λοιπόν είχαμε ολόκληρο το γύρισμα της ταινίας, με όλες τις σκηνές της από την αρχή μέχρι και το τέλος, με τον σκηνοθέτη να επιλέγει τελικά την τρίτη λήψη για να κάνει πρεμιέρα στην Berlinale, καθώς τα cuts και ο συνδυασμός από τις τρεις λήψεις απαγορεύονταν, αλλά δεν ήταν και δυνατά λόγω των αυτοσχεδιασμών και την αλλαγή στο ύφος. Το άγχος του Schipper μάλιστα, ήταν, όπως είπε ο ίδιος, μήπως του αρέσουν σκηνές από διαφορετικά takes, όμως τελικά έμενε ενθουσιασμένος με το τρίτο γύρισμα και αυτό είναι που μας έδειξε αμοντάριστο στην Berlinale.

Το κατόρθωμα όλων όσων συμμετείχαν στο Victoria χειροκροτήθηκε θερμά από το κοινό της Berlinale, ενώ ακόμα ένας δημοσιογράφος στην συνέντευξη τύπου δήλωσε ότι το Victoria είναι η καλύτερη Γερμανική ταινία που είδαμε στην Berlinale εδώ και αρκετά χρόνια. Σίγουρα αυτό δεν θα ίσχυε αν το Victoria ήταν γυρισμένο κάτω από κανονικές συνθήκες, όμως αυτή ακριβώς η πρωτοτυπία είναι που προσθέτει μεγαλύτερη ένταση, καλύτερες ερμηνείες και τελικά μια ταινία που μπορεί να μην έχει βαρυσήμαντα μηνύματα, είναι όμως η περιπέτεια όπως θα έπρεπε να είναι.

201505757_5_IMG_FIX_700x700


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 4.88 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες