The Salesman - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

The Salesman


Ο Emad και η Rana μετακομίζουν σε ένα νέο διαμέρισμα στο κέντρο της Τεχεράνης καθώς αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την προηγούμενη κατοικία τους λόγω επικίνδυνων οικοδομικών εργασιών που γίνονταν σε διπλανό κτίριο. Ένα γεγονός που συνδέεται με τον πρώην ένοικο του νέου διαμερίσματος θα προκαλέσει μια σημαντική αλλαγή στη ζωή του νεαρού ζευγαριού. Ένας άγνωστος θα επιτεθεί και παραλίγο να βιάσει την Rana νομίζοντας ότι είναι η πόρνη την οποία επισκεπτόταν. Την ίδια ώρα το ζευγάρι ανεβάζει με έναν ερασιτεχνικό θίασο τον “Θάνατο του εμποράκου” του Arthur Miller.

The-Salesman1

Ο “The Salesman” σε σκηνοθεσία του ιρανού Asghar Farhadi ( Ένας χωρισμός, Το Παρελθόν) ήταν μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής στο φετινό Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ των Καννών. Η ταινία είναι μία από τις πιο ιδιαίτερες του Farhadi, με την επιστροφή του στο γνώριμο τοπίο της Τεχεράνης και του σύγχρονου Ιράν μετά το πείραμα με το Γαλλόφωνο Le Passe. Ο Farhadi ακολουθεί και πάλι όπως στις περισσότερες ταινίες του τους δύο κεντρικούς πρωταγωνιστές τους σε κάποιο σημαντικό γεγονός της ζωής τους. Όμως αυτή τη φορά σε αντίθεση με το About Elly περισσότερο, αλλά και το A Seperation, o Farhadi βουτά βαθιά στο σύγχρονο Ιράν, χωρίς να ξεφεύγει από την κεντρική του ιστορία. Η επιλογή των κεντρικών χαρακτήρων είναι εξαίσια και η ταινία χωρίζεται σε δύο μοτίβα. Το πρώτο έχει να κάνει με την απόπειρα βιασμού της Rana και το πως αυτό επηρεάζει την σχέση του ζευγαριού σε ένα κυνήγι για την αναζήτηση του δράστη αλλά και την τιμωρία του, με τους δύο χαρακτήρες να συγκρούονται στις απόψεις τους για το πως θα πρέπει να χειριστούν την κατάσταση, με την δυναμική γυναικεία φιγούρα να μην λείπει για άλλη μια φορά από ταινία του Ιρανού auteur, έστω και αν δεν είναι το ίδιο δυναμική όσο στον Χωρισμό. Το δεύτερο μοτίβο που είναι η παράσταση που το ζευγάρι ανεβάζει είναι αναπόσπαστο από το πρώτο και δίνει χωρίς να το καταλάβουμε μια σε βάθος οπτική της χώρας μετά την ομαλοποίηση των σχέσεων με την Δύση. Η λογοκρισία από την κυβέρνηση, η εμφάνιση με έναν ανορθόδοξο τρόπο της πρώτης γυναίκας χωρίς μαντίλα σε Ιρανική ταινία, οι σχέσεις αντρών γυναικών και οι παραλληλισμοί με τον Εμποράκο είναι ίσως από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία στην νέα ταινία του Farhadi.

the-salesman-asghar-farhadi-4-750x400

Οι ηθοποιοί Shahab Hosseini και Taraneh Alidoosti που έχουν ξαναδουλέψει με τον σκηνοθέτη σε Separation και About Elly, δίνουν πολύ καλές ερμηνείες ως συνήθως με την Ιρανή ηθοποιό να λάμπει σε έναν ρόλο που θα μπορούσε να είναι λίγο πιο καλογραμμένος ή το σενάριο να εμβαθύνει περισσότερο σε αυτόν. Το αργό πρώτο μισό της ταινίας αποτελεί ένα πρόβλημα για τον Farhadi που φλυαρεί αρκετά μέχρι να φτάσει στα κύρια σημεία της δραματουργίας του, με τους πυκνούς διαλόγους που αγαπάμε στο σινεμά του σκηνοθέτη και το Ιρανικό σινεμά εν γένει, να είναι και εδώ παρόντες, λίγο λιγότερο όμως. Σίγουρα το The Salesman δεν αποτελεί την καλύτερη ταινία του Ιρανού, είναι όμως μία ακόμη ενδιαφέρουσα ταινία στο βιογραφικό του.

  • The-Salesman1
  • The-Salesman
  • The-Salesman
  • download