Rear Window - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Rear Window


Το αριστούργημα του Alfred Hitchcock είναι ένα μάθημα κινηματογράφου και μία επίδειξη του πόσο καλή ταινία μπορεί να κάνει κάποιος με δύο πολύ καλούς ηθοποιούς και ένα μόλις δωμάτιο για σκηνικά. Ο Jeff Jefferies (James Stewart) είναι ένας επαγγελματίας φωτογράφος που εξαιτίας ενός ατυχήματος βρίσκεται με το πόδι του στο γύψο, κλεισμένος στο διαμέρισμά του στην Νέα Υόρκη. Οι επισκέψεις που δέχεται είναι αυτές της φίλης του, Lisa Carol Fremont (Grace Kelly), μερικών άλλων φίλων, της φυσιοθεραπεύτριάς του, ενώ δέχεται και τα επαγγελματικά του τηλέφωνα συχνά πυκνά. Η ζωή του από ενδιαφέρουσα έχει γίνει τρομερά ανιαρή, ενώ ο ζεστός καιρός του καλοκαιριού κάνει την κατάσταση ανυπόφορη. Το μόνο που του κρατά συντροφιά τις ώρες που μένει μόνος του είναι η κάμερά του, με την βοήθεια της οποίας παρακολουθεί τους γείτονες του από το παράθυρο.

Εξαιτίας της ζέστης όλοι έχουν ανοιχτά τα παράθυρά τους και έτσι ο Jeff βλέπει από το παράθυρό του, τους γείτονες να κουτσομπολεύουν, να μαλώνουν, την όμορφη χορεύτρια να χορεύει, το πιάνο να παίζει, σε μία γειτονιά της παλιάς εποχής. Θα δεί όμως και ένα ζευγάρι στην απέναντι πολυκατοικία, μαλώνει και στην συνέχεια να ακολουθεί μία σειρά από γεγονότα που κάνουν τον Jeff να υποπτεύεται ότι ο άντρας έχει σκοτώσει την γυναίκα του.

Rear-Window-2

Σε όποιον μιλάει με κύρια την υπέροχη φίλη του που ερμηνεύεται από την Grace Kelly, τον νομίζουν παρανοϊκό, ή χτυπημένο από την ζέστη και την βαριεστημάρα του. Από κει και πέρα ακολουθεί ένα δίωρο σχεδόν μυστήριο με συνεχείς ανατροπές για το τι έχει γίνει τελικά στο ζευγάρι της απέναντι πολυκατοικίας. Χωρίς ίχνος αίματος, φόνου, υστερίας και στοιχεία ταινιών τρόμου, ο Hitchcock καταφέρνει να φτιάξει μία από τις ταινίες του με το μεγαλύτερο σασπένς, όπου οι θεατές πηγαίνουν μπρος πίσω στην απόφασή τους για το τι τελικά έχει γίνει, ενώ οι πιο φανατικοί θα αρχίσουν να ποντάρουν σε στοιχήματα για το αν έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικό έγκλημα ή όχι και το ποιος θα μείνει ζωντανός στο τέλος.

Βέβαια η θεσπέσιες ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών του, βοηθούν τον Hitchcock στο να πετύχει αυτό που θέλει, αν και ο ίδιος είχε πει ότι τα γυρίσματα στην συγκεκριμένη ταινία με τον James Stewart τον είχαν ταλαιπωρήσει. Το Rear Window, που για κάποιο μυστήριο λόγο στα Ελληνικά αποκαλείται “Σιωπηλός Μάρτυς” είναι από τις ταινίες του Hitchcock που κάθε σινεφίλ που σέβεται τον εαυτό του, θα πρέπει να έχει δει.