Πέντρο Νούλα – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Πέντρο Νούλα


Γράφει:

Πέντρο Νούλα. Τυχαίο όνομα; Σίγουρα όχι. Τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη στη συγκεκριμένη ταινία. Ένα ελληνικό φιλμ νουάρ είναι το νέο έργο του Κάρολου Ζωναρά, με τίτλο “Πέντρο Νούλα”. “Νούλα”, όπως “κανένας” στα λατινικά. Η πλοκή της ταινίας ξετυλίγεται γύρω από τον Πέντρο Νούλα, που μετά από ένα τρακάρισμα, ξυπνάει στο νοσοκομείο με αμνησία και το μόνο στοιχείο που έχει για να βρει την πραγματική του ταυτότητα είναι μια επιταγή από κάποιον Ιωάννη Φελέκη, η οποία βρίσκεται στην τσάντα του. Αρχίζει έτσι μια προσπάθεια να βρει τον Φελέκη και οδηγείται σε σκοτεινά και απρόβλεπτα μονοπάτια.

pedro_nulla_02

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σεναριακά η ταινία είναι καλά δουλεμένη. Χιούμορ, καλές ατάκες, ανατροπή, ίντριγκα και χαρακτήρες δομημένοι σύμφωνα με τα πρότυπα του νουάρ: η femme fatale, ο ανίδεος πρωταγωνιστής, ο αστυνομικός, οι άνθρωποι του υποκόσμου. Όλα μπερδεύονται γλυκά, μέχρι της τελικής ανατροπής. Μοναδική αίσθηση προκαλεί η ιδιαίτερη ατμόσφαιρα της ταινίας. Σκοτεινή, κάποιες φορές αρκετά τρομακτική, κάποιες φορές θερμή και οικεία, προκαταβάλλει συναισθηματικά τους θεατές, οι οποίοι από το ξεκίνημα της ταινίας παραδίδονται στο σασπένς και στο χιούμορ, ανάλογα με τις διαθέσεις του σκηνοθέτη. Υποκριτικά, οι ηθοποιοί, πως να το πω χωρίς να ακουστώ υπερβολική, εχμ… “κεντάνε”. Καλά από τον Ασπιώτη δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο. Ιδανική φάτσα για το ρόλο, ιδανικό ασουλούπωτο παράστημα, ιδανικό fucked up βλέμμα. Για τον Μελέτη Γεωργιάδη και το Χρήστο Σαπουντζή επίσης το περιμέναμε. Ο πρώτος είναι σταθερή αξία στο ελληνικό νουάρ πλέον (θυμηθείτε το “Μπιγκ Χιτ”, την προηγούμενη ταινία του Ζωναρά, στην οποία πρωταγωνιστούσε). Ο δεύτερος, γνωστός από τη συμμετοχή του σε πάμπολλες θεατρικές παραστάσεις, είναι θα λέγαμε “σιγουράκι” αν θες έναν καλό καρατερίστα. Η αποκάλυψη ήρθε από τον Παύλο Ευαγγελόπουλο. Σωστός, μετρημένος, απλός, άμεσος, σαφής, με απόλυτη κατανόηση του τι κάνει και σε ποιο πλαίσιο το κάνει. Ο Ευαγγελόπουλος έδωσε αυτό το κομμάτι του εαυτού του που απαιτούσε ο ρόλος, στη δόση που απαιτούσε, με τον τρόπο που απαιτούσε. όσο για τις κυρίες της ταινίας, ήταν τουλάχιστον αντάξιες των συμπρωταγωνιστών τους.

1

Και συνεχίζουμε με τον ήχο. Η ταινία, αν και work in progress, φαίνεται ότι έχει δουλευτεί πολύ καλά ως προς το sound design της. Ο ήχος κάνει τη μισή δουλειά στη δόμηση του σασπένς. Συντελεί στη δημιουργία της αίσθησης της τεταμένης ατμόσφαιρας και ειδικά στη σκηνή του ψυχιατρείου μας κάνει να πεταχτούμε από το κάθισμα. Στο σημείο αυτό ας κάνουμε μια ειδική μνεία σε αυτήν την εκπληκτική μουσική που συνέθεσε ο Σταμάτης Κραουνάκης για την ταινία. Ναι σας λέω. Το πιάνο του Κραουνάκη απογειώνει την ταινία. Μικρά φάλτσα στα σημεία που πρέπει για να μας ανησυχήσουν όσο πρέπει, σε συνδυασμό με ένα υπέροχο λαϊκό κομμάτι με τίτλο “Βασανίζομαι” για να μας βάλει στην ατμόσφαιρα του σκυλάδικου της παραλιακής με όσο περισσότερο στιλ γίνεται. Για το τέλος, κράτησα τα location της ταινίας. Μου άρεσε ιδιαίτερα που μεγάλο μέρος της ταινίας γυρίστηκε στο κέντρο της Αθήνας. Πλατεία Ομονοίας, Αιόλου κι άλλα κεντρικά μέρη, απέκτησαν μια διαφορετική διάσταση, καθώς στην ταινία φαίνονται ιδανικά για την περιπλάνηση του μπερδεμένου και χαμένου πρωταγωνιστή.

Είχε καιρό να μας συγκινήσει έτσι μια ταινία και δη ελληνική. Ελπίζουμε να τύχει καλής διανομής και να την απολαύσουμε ξανά σε περισσότερες αίθουσες. Μην τη χάσετε.


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4.00 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες