Νώε του Darren Aronofsky (κριτική) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Νώε του Darren Aronofsky (κριτική)

Είδος:

Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , , , , ,

Γράφει: and

Ο Νώε αρχίζει και βλέπει οράματα για ένα τέλος του κόσμου το οποίο θα γίνει με βροχή, πλημμύρες, μετεωρίτες και άλλα καταστροφικά φαινόμενα. Θα αρχίσει να χτίζει λοιπόν την κιβωτό του, αντιμετωπίζοντας ωστόσο προβλήματα με τους υπόλοιπους ανθρώπους.

Ο Darren Aronofsky σκηνοθετεί για πρώτη φορά ένα blockbuster, έχοντας ένα αξιόλογο cast με τον Russell Crowe στον ρόλο του Νώε και τους Emma Watson, Jennifer Connelly και Anthony Hopkins να ξεχωρίζουν. Η ταινία μετά από πολλές περιπέτειες και διαρροή του trailer της πριν την ώρα του στο διαδίκτυο, είναι τελικά έτοιμη, έχει βγάλει δύο trailer, και θα προβληθεί στην χώρα μας στις 17 Απριλίου του 2014.

Σύμφωνα με την Emma Watson η ταινία δεν είναι ξεκάθαρα τοποθετημένη στο παρελθόν, αλλά θα αφήνει τον χρόνο σε αοριστία. Έτσι η ταινία θα μπορούσε να διαδραματίζεται ακόμη και στο μέλλον, συνεπώς η βάση δεν έχει δοθεί και τόσο στην πιστότητα των θρησκευτικών κειμένων για τον Νώε.

Σίγουρα πάντως θα πρόκειται για μία επική ταινία όπως βλέπετε και στα δύο trailers που κυκλοφόρησαν, έτσι σίγουρα οι θερμοί fans του Aronofsky (Black Swan, Requiem for a dream, Wrestler, Pi) θα απογοητευτούν.

Γιάννης Πατλάκας


Ο Νώε ζει απομονωμένος από τον υπόλοιπο κόσμο, μαζί με τη γυναίκα και τους τρεις γιους του. Ο κόσμος γύρω του καταστρέφεται κάθε μέρα και περισσότερο, από την απληστία και την κακία του ανθρώπινου είδους. Σαν απόγονος ο ίδιος της πρώτης γενιάς των ανθρώπων, οραματίζεται ότι ο Θεός θα καταστρέψει τη γη, για να καταστρέψει το δημιούργημα που ο ίδιος έφταιξε τον άνθρωπο. Ο Νώε καλείται να φτιάξει μία κιβωτό, μέσα στην οποία τα ζώα θα γλυτώσουν, από την πλημμύρα που θα αφανίσει το ανθρώπινο είδος. Και αυτό γιατί εκείνα είναι τα μόνα, που σεβάστηκαν τη ζωή που τους δόθηκε και αξίζει να σωθούν.

Η ιστορία είναι γνωστή. Ο θεός λέει στο Νώε να φτιάξει κιβωτό, εκείνος οραματίζεται το τέλος του κόσμου, σώζει τα ζώα, και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα. Αμ δε!

Τα πράγματα σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να είναι απλά, στην βιβλική μεταφορά του Darren Aronofsky. Αλλά αυτό το περιμέναμε. Η ιστορία παρουσιάζεται από την αρχή, δηλαδή από το προπατορικό αμάρτημα. Όταν Αδάμ και Εύα εκδιώχθηκαν από τον Παράδεισο, και μετά τον φόνο του Άβελ από τον Κάιν, η ανθρωπότητα άρχισε να παίρνει “την κάτω βόλτα”. Απληστία και παντοκρατορία τα δύο σημαντικότερα ελαττώματα που ο άνθρωπος είχε να επιδείξει, μαζί με την ασέβεια στους υπόλοιπους ζωντανούς οργανισμούς, ζώα και φυτά. Οι άγγελοι, θέλοντας να βοηθήσουν τον άνθρωπο, έγιναν ηθελημένα έκπτωτοι, αρνούμενοι τη θεϊκή τους υπόσταση, και πλήρωσαν το τίμημα. Ο Νώε είναι εκείνος, ο οποίος τους δείχνει ότι ο θεός υπάρχει και μεσώ αυτού, οι άγγελοι ανακτούν την πίστη τους, και προστατεύουν τον Νώε, από την μεγαλύτερη απειλή. Τους συνανθρώπους του.

Ακούγεται σκοτεινό; Απαισιόδοξο; Δυσοίωνο; Καλά σας ακούγεται. Γιατί αυτό που θέλει να δείξει εδώ ο Aronofksy, δεν είναι μία ρεαλιστική οπτική της βιβλικής ιστορίας, αλλά τον αντικατοπτρισμό αυτής της ιστορίας στην ανθρώπινη ψυχολογία. Πράγμα που ο Darren, ξέρει πολύ καλά πως να το δημιουργήσει.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, και ας ξεκινήσουμε από τον σκηνοθέτη. Ο Aronofsky, ωρίμασε ακόμη περισσότερο. Παραμένει το ίδιο σκοτεινός, όπου χρειάζεται, και το ίδιο ριψοκίνδυνος, στην αφήγηση μίας δύσκολης ιστορίας. Δημιουργεί ένα περιβάλλον χαοτικό. Φαίνεται ότι το θέμα της “Εδέμ” (ή της Ιθάκης, κατά το ελληνικότερον, και λιγότερο βιβλικό) τον απασχολεί, και ψάχνει να βρει τη δική του, ως δημιουργός, αλλά και του κοινού, τουλάχιστον σε κινηματογραφικά πλαίσια.  Χρησιμοποιεί αναγωγές στην απαρχή της ανθρώπινης συμπεριφοράς αλλά και της ιστορίας της ανθρωπότητας, και μετατρέπει την ταινία στη δική του Κιβωτό, για να θίξει αρχέγονα ερωτήματα. Για πρώτη φορά σε ταινία του, χρησιμοποιεί CGI σε μεγάλη έκταση, για τα ζώα της κιβωτού, αλλά και για τους έκπτωτους αγγέλους. Η τεχνική του στα πλάνα, είναι παρόμοια με εκείνη των “The Fountain” και “Wrestler”. Το μόνο αρνητικό που θα μπορούσαμε να του προσάψουμε είναι ότι σε ορισμένα σημεία θα μπορούσε να είναι πιο τολμηρός, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι είχε απέναντί του μία Paramount, η οποία φοβόταν τις αντιδράσεις παγκοσμίως. Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να δείξει πολλά, ανεξαρτήτως περιορισμών της εταιρείας. Το σενάριο είναι του ιδίου, σε συνεργασία με τον Ari Handel, δημιουργός της ιστορίας του “The Fountain”. Τη σύνδεση ανάμεσα σε αυτές τις δύο ταινίες, δεν μπορούμε να την παραβλέψουμε. Πρακτικά αυτό που φαίνεται να τελειώνει στο “The Fountain”, αρχίζει στον “Νώε”. Μόλις το δείτε θα καταλάβετε όλες τις συνδέσεις, και τι ακριβώς εννοούμε.

Cast-wise τώρα. Η ταινία ενώνει το oscarικό δίδυμο του “A Beautiful Mind”, Russel Crowe και Jennifer Connelly. με τη Connelly να συνεργάζεται ξανά με τον σκηνοθέτη, 16 χρόνια μετά το Requiem For a Dream. Η χημεία μεταξύ τους υπάρχει, και φαίνεται. Μετρημένοι, σαφέστατοι, ακριβώς όπως τους θέλει μία τέτοια ταινία. Στον ρόλο του παππού του Νώε, Μαθουσάλα, συναντάμε τον sr.Anthony Hopkins. Για ακόμα μία φορά εξαιρετικός. Δυστυχώς όμως οι καλές ερμηνείες τελειώνουν εδώ. Ο “κακός” Ray Winston, απλά αξιοπρεπής, χωρίς να σου μείνει η ερμηνεία του. Η μεγαλύτερη απογοήτευσή μου ήταν η Emma Watson. Λίγη, κρύα, απογοητευτική. Στις ευχάριστες εκπλήξεις οι Frank Langella, Nick Nolte και Mark Margolis, στους ρόλους των έκπτωτων αγγέλων.

Γενικά θα χαρακτηρίσουμε τον “Νώε”, σαν το απόλυτο must-see της εβδομάδας, αν όχι της σεζόν.

Περιμένουμε της άποψή σας.

Κωνσταντίνος Καραγάνης


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες