Mrs Hyde: όταν δεν αξιοποιείς στο έπακρον την Isabelle Huppert υπάρχει πρόβλημα – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Κυρία Χάιντ

(Madame Hyde)


Είδος:

Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 95
Χώρα: Βέλγιο, Γαλλία
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , ,

Γράφει:
Βαθμολογία Cinefreaks:

Μια εκκεντρική καθηγήτρια που προκαλεί αντιπάθεια στους περισσότερους συναδέλφους και μαθητές της, δέχεται χτύπημα από κεραυνό και ξυπνά ζαλισμένη και αλλαγμένη. Από τότε, ξεκινά μέσα της μια μάχη ανάμεσα σε δύο διαφορετικές προσωπικότητες, με την ίδια να προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα αυτή κατάσταση.

Απ’ ότι φαίνεται, ο Serge Bozon ένιωσε ένα μικρό τσίμπημα ζήλιας όταν είδε τι κατάφερε πέρισυ ο Verhoeven στο Elle. Δεν είναι και μικρό πράγμα να συνδυάζεις μια ερμηνεία σαν αυτή της μέγιστης Isabelle Huppert με ένα τόσο προκλητικό και ταυτόχρονα αστείο σενάριο. Οπότε τι μπορεί να κάνει ο Bozon προκειμένου να προσπαθήσει να θεραπεύσει τον πόνο του τσιμπήματος; Με μελετημένες κινήσεις θα ξανασυνεργαστεί με την Huppert μετά από τέσσερα χρόνια και θα αποπειραθεί να γράψει ένα χαρακτήρα ανάλογο εκείνου που η πρωταγωνίστριά του έπαιξε πέρισυ. Τόσο απλά. Έλα που όμως με το να ακολουθείς την ίδια συνταγή δε σημαίνει πως το προϊόν δε θα βγει εντελώς άνοστο, παρά τα κοινά συστατικά.

Προτού προχωρήσουμε στο οτιδήποτε άλλο, να πούμε πως το βραβείο που κέρδισε η Huppert στο Locarno για το συγκεκριμένο ρόλο ή της δόθηκε χάριν κύρους ή επειδή πρέπει να ήταν πραγματικά ανυπόφορες οι υπόλοιπες υποψήφιες. Δεν έχει, όμως, να κάνει αυτό με την ερμηνεία της. Σε καμία περίπτωση. Για μια ακόμα φορά αποδεικνύει το εκτόπισμά της υποδυόμενη το σχιζοφρενή ρόλο που της δίνεται και μάλιστα ίσως να είναι και η μοναδική αιτία για να παρακολουθήσει κανείς το συγκεκριμένο φιλμ. Αλλά από την άλλη, όταν της δίνεται ένα τόσο κακογραμμένο σενάριο, το οποίο δεν αναδεικνύει σε καμία περίπτωση το ερμηνευτικό της ταλέντο, ερχόμαστε να αναρωτηθούμε σχετικά με τα παραπάνω.

Και το κακογραμμένο στο σενάριο δεν ισχύει, δυστυχώς, μόνο για το χαρακτήρα της Huppert, αλλά για ολόκληρη τη δήθεν “κωμωδία”. Προσπαθεί να φανεί αστεία και να προκαλέσει με έναν τρόπο ο οποίος μόνο αμηχανία μπορεί να φέρει στο θεατή. Υπάρχουν σποραδικές ιδέες που φαίνεται πως αν είχαν δουλευτεί κατιτίς παραπάνω θα είχαμε όχι μια ταινία αντάξια του Elle, αλλά μια συμπαθητική μαύρη κωμωδία. Αλλά όχι, οι ιδέες αυτές παραμένουν αδούλευτες, δίνοντας την εντύπωση μιας δουλειάς πρόχειρης και σίγουρα ζηλόφθονης. Δεν είναι τυχαίο που το όνομα του Bozon φιγουράρει και στο σενάριο. Σχεδόν εγωκεντρικά φαντάζει σαν να προσπάθησε να ανταγωνιστεί τον Verhoeven, παίρνοντας όλο το εγχείρημα στην πλάτη του, χωρίς όμως να έχει το ταλέντο να κάνει τα πάντα έστω αξιόλογα.

Και αυτή η προχειρότητα δεν παραμένει αποκλειστικά στο σενάριο, αλλά και στη σκηνοθεσία. Επίπεδη, χωρίς διάθεση τόλμης (μεγάλο μείον όταν θες να προκαλέσεις), η κάμερα απλά βρίσκεται εκεί για να καταγράφει τα γεγονότα, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα οπτικά ανιαρό. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί και χαρακτήρες δεν έχουν δουλευτεί καθόλου, καθώς όλο το βάρος έχει δοθεί στην πρωταγωνίστρια και μόνο. Στα παραπάνω προσθέτουμε ένα φινάλε γεμάτο διδακτισμό και μπορούμε δικαιωματικά να μιλάμε για μια ταινία που δε γλιτώνει την καταβαράθρωση.

Αν δεν έπαιζε η Huppert, θα ήταν άλλη μια από αυτές τις δευτερότριτες ταινίες που βλέπουμε μέσα στη χρονιά και μετά ξεχνάμε πως υπήρξαν. Αδιάφορη στην καλύτερη, δεν πρόκειται να μας ξαναπασχολήσει. Και όταν τη θυμόμαστε, δε θα είναι για καλό λόγο.

Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 3 αίθουσες
3 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


ΓΑΛΑΞΙΑΣ (Αμπελόκηποι)


• Αίθουσα 2
Καθημερινά 18:00

ΣΠΟΡΤΙΓΚ DIGITAL CINEMA


• Αίθουσα 1
Καθημερινά 18:10

ΙΛΙΟΝ CINEMA & STAGE


• Αίθουσα 1
Καθημερινά 18:15