Modris – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Modris

Είδος:

Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: ,

Γράφει:

Ένας έφηβος, γεμάτος αντιφάσεις και εσωτερικές συγκρούσεις βρίσκεται αντιμέτωπος με πολλαπλά αδιέξοδα, σε μια απελπισμένη, κατά βάθος, αναζήτηση του απόντος  πατέρα του. Επιδεικνύει παραβατική συμπεριφορά σε πολλά επίπεδα, είτε ηθελημένα είτε αθέλητα, με την εστίαση της ταινίας ακριβώς πάνω σε αυτή την αντίφαση, σχετικά με το ποιος φταίει. Προσπαθεί να βρει διεξόδους από μια διαρκή πίεση που τον αναγκάζει σε καταστολή και απάθεια. Ο εθισμός του στον τζόγο, ως μια ύστατη προσπάθεια να ξεφύγει από την καταπιεστική καθημερινότητα, δημιουργεί προβλήματα στο σπίτι του, στην –υποτιθέμενη- σχέση του με την κοπέλα του, στο σχολείο και, τελικά, σε όλη του τη ζωή.

HQdfT

Αν προσπαθούσε κανείς να διεισδύσει στην ψυχοσύνθεση του Μόντρις, εύκολα θα έβλεπε ότι αυτό που τελικά τον κατατρώει είναι η έλλειψη επικοινωνίας. Μεγαλωμένος από μία μάνα απελπισμένη, σχεδόν παραιτημένη από τη ζωή και σίγουρα από το ρόλο του γονιού, έχει συνηθίσει στην απειλή του ότι θα καταλήξει στη φυλακή σαν τον πατέρα του. Η μάνα του, πρώτη στην απόδοση των ευθυνών και ανίκανη να χειριστεί την κατάσταση, κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο, μέχρι το σημείο να τον καταγγείλει για κλοπή όταν εκείνος πούλησε τη θερμάστρα της για να τζογάρει. Η σχεδόν ανύπαρκτη σχέση τους, απουσία και ενός θετικού ανδρικού προτύπου, όχι μόνο αφήνει τον Μόντρις μόνο απέναντι σε όλους, αλλά του μαθαίνει να λειτουργεί με τα ψέματα  και την απάθεια που βιώνει στο σπίτι του.

Του μαθαίνει επίσης να οριοθετεί τον εαυτό του με τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορεί κανείς να πλησιάσει, όποιες και να είναι οι προθέσεις του. Έχει πολλές ευκαιρίες να μοιραστεί τα προβλήματα του, οι περισσότερες με την κοπέλα του, αλλά τις απορρίπτει όλες με τη χαρακτηριστική του απάθεια. Το μόνο ίχνος συναισθήματος που μας επιτρέπει να διαβάσουμε στο ανέκφραστο πρόσωπό του, για την ακρίβεια να υποθέσουμε, έχει να κάνει με την αναζήτηση του πατέρα του, μετά την ανακάλυψη ότι δεν είναι στη φυλακή αλλά ηθελημένα μακριά του.

bigtmp_31078

Ο Μόντρις είναι ολομόναχος απέναντι σε ένα περιβάλλον άγονο για οποιαδήποτε συζήτηση, από την οικογένεια μέχρι το ίδιο το κράτος. Καταλήγει φταίγοντας και, την ίδια στιγμή, χωρίς να φταίει στη φυλακή που τόσο είχε ακούσει από τη μητέρα του. Από εκεί και πέρα τα πράγματα ίσως αλλάξουν ίσως όχι. Άλλωστε το καταπληκτικό κλείσιμο της ταινίας, μας αφήνει ακριβώς εκεί, στο ίσως.

Εξαιρετική είναι η επιλογή του Kristers Piksa για το ρόλο του Μόντρις, που αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο τον έφηβο που βάλλεται από συνεχείς εσωτερικές συγκρούσεις. Με μία αρκετά ντοκιμαντερίστικη προσέγγιση ο Juris Kursietis  αξιοποιεί τα αδρά φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του Piksa  που, μέσα στην πλήρη απουσία έκφρασης, επικοινωνούν στο κοινό τα πάντα.

modris-screening-at-toronto-film-festival.w_hr

Τόσο λιτό στον πυρήνα του, αυτό το δράμα αποκαλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τί σημαίνει να χάνεις το δρόμο σου και να είσαι ανήμπορος να τον ξαναβρείς. Ο Kursietis ενδιαφέρεται για την εφηβική ψυχοσύνθεση αντιμετωπίζοντάς τη με τρόπο προσγειωμένο και απλό, χωρίς εξάρσεις και συναισθηματικές εκρήξεις. Φαίνεται να μη βιάζεται να δώσει απαντήσεις, παρά να βρει τον σωστό τρόπο να εγείρει τα ερωτήματα. Η ταινία τιμήθηκε με Ειδική Μνεία στο φεστιβάλ κινηματογράφου του San Sebastián 2014. Θα προβληθεί στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου διαγωνιζόμενη τη Δευτέρα 3/11 στις 17:30 στο Ολύμπιον και την Τρίτη 4/11 στις 15:30 στη Φρίντα Λιάππα.

Σταματίνα Κατσίβελη


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4.00 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες