Love του Gaspar Noé - το 3D πορνογράφημα του Φεστιβάλ των Καννών έχει trailer - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Love του Gaspar Noé – το 3D πορνογράφημα του Φεστιβάλ των Καννών έχει trailer


O Gaspar Noé είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση σκηνοθέτη. Έχει προκαλέσει με τις ταινίες του και το στυλ του όσο λίγοι. Σίγουρα όλοι θυμούνται το Irreversable με τον βιασμό της Monica Belluci επί της οθόνης το 2002 ή το Enter the Void  το 2009. Ο Noé επιστρέφει φέτος για να προκαλέσει ακόμα πιο πολύ. Τίτλος της ταινίας του Love, και τα poster που έχουν βγει μέχρι στιγμής όπως και το μιας γραμμής θέμα της ταινίας, σίγουρα εξάπτει την περιέργεια.

“Ένα σεξουαλικό μελόδραμα ανάμεσα σε ένα αγόρι ένα κορίτσι και ένα ακόμα κορίτσι. Μια ιστορία αγάπης που γιορτάζει το σεξ με ένα χαρούμενο τρόπο.” μας λέει η  λιτή σύνοψη με τον Noé να δημοσιεύει μία λίγο μεγαλύτερη:

Η ΑΓΑΠΗ συμβαίνει πέρα από το ΚΑΛΟ και το ΚΑΚΟ * Η ΑΓΑΠΗ είναι μαι φυσική ανάγκη.
Η ΑΓΑΠΗ είναι μια διαφοροποιημενη κατάσταση επίγνωσης. * Η ΑΓΑΠΗ είναι ένα σκληρό ναρκωτικό.
Η ΑΓΑΠΗ είναι μια ψυχική ασθένεια. * Η ΑΓΑΠΗ είναι ένα παιχνίδι δύναμης.
Η ΑΓΑΠΗ είναι πέρα από ΚΑΛΟ και ΚΑΚΟ. * Η ΑΓΑΠΗ  είναι ΣΠΕΡΜΑ, ΥΓΡΑ και ΔΑΚΡΥΑ
Η ΑΓΑΠΗ  είναι ένα ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ ΜΕΛΟΔΡΑΜΑ ανάμεσα σε ένα ΑΓΟΡΙ ένα ΚΟΡΙΤΣΙ και ΈΝΑ ΑΚΟΜΑ ΚΟΡΙΤΣΙ.

Δείτε τρία κλιπ από το Love

“Ελπίζω οι άντρες να έχουν στύση και οι γυναίκες να γίνουν υγρές” είπε κλείνοντας o Noé.

bbecc9408dd8db9153ed5f3a4017142e

Το Love βρίσκει τον κεντρικό του ήρωα, τον Murphy, το πρωί της πρωτοχρονιάς. Το τηλέφωνο χτυπά, ενώ εκείνος βρίσκεται δίπλα στην γυναίκα του και το δύο ετών παιδί του. Ακούει τα μηνύματα του τηλεφωνητή του ένα μήνυμα από την μητέρα της Electra. Η γυναίκα είναι απελπισμένη και ζητά από τον Murphy να της πει αν έχει νέα για την κόρη της που έχει χαθεί που αγνοείται για αρκετό διάστημα. Η μέρα περνά και ο Murphy θα βρεθεί το βράδυ να σκέφτεται τα δύο χρόνια της θυελλώδης σχέσης του με την Electra, στην πιο παθιασμένη σχέση της ζωής του, τις υποσχέσεις της, τα παιχνίδια της και τα λάθη της. Και κάπου εκεί αρχίζει το Love…

love1

O Gaspar Noe θέλησε να κάνει μία ταινία για την αγάπη και το σεξ και να χρησιμοποιήσει hardcore σκηνές ανάμεσα στο κεντρικό ζευγάρι της ταινίας τον Murphy και την Electra (κυρίως). Όμως το Love, αν και έχει πολλές τέτοιες σκηνές, για τις οποίες – ας μην κρυβόμαστε – οι περισσότεροι από σαν μπήκατε στο άρθρο, έχει μία ιστορία που είναι από τις πιο απλές σε ταινία του Noe. Ο Noe κάλλιστα θα μπορούσε να κάνει μία ταινία που θα έχει να πει κάτι για το σεξ, όμως στην πραγματικότητα αναλώνεται στο “I’m a dick. And as a dick I did my job, I fucked everything up”. Κάτι τέτοιο έκανε και ο σκηνοθέτης στο πρώτο 3D πορνογράφημα που είδαν ποτέ οι Κάννες, όπως ειπώθηκε στην συνέντευξη τύπου της ταινίας.

Το φτωχό σενάριο συνοδεύουν αντίστοιχες ερμηνείες με τον ανεπαρκή Karl Glusman να σκιάζεται από την πρωτάρα πανέμορφη Aomi Muyock, που σίγουρα θα μας απασχολήσει και στο μέλλον.

Γιάννης Πατλάκας

LLOOVVEE

Για την ταινία “LOVE” του Gaspar Noe, έχουν ειπωθεί ήδη τόσα πολλά. Μάλιστα έφτασα στο σημείο να αποκλείσω εσκεμμένα τον εαυτό μου από όσα λέγονταν και δείχνονταν πριν από την πρεμιέρα της ταινίας στις ελληνικές αίθουσες, προκειμένου να μην είμαι προκατειλημμένη όταν θα την έβλεπα για πρώτη φορά. Σήμερα μπορώ να πω με σιγουριά ότι η αλήθεια όπως πάντα βρίσκεται κάπου στη μέση. Κάπου μεταξύ “κραξίματος” και καθολικού θαυμασμού, ο Noe κατάφερε να δώσει το δικό του στίγμα για ακόμη μία φορά. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τεχνικά η ταινία ήταν πιστή στα υψηλής αισθητικής μονοπλάνα του σκηνοθέτη και στα πολύ προσωπικά κατι που πάντα o ίδιος προτιμά -δεδομένου ότι συμμετέχει και στο editing των ταινιών του. Η φωτογραφία ήταν επίσης πολύ ατμοσφαιρική -βλέπε “Εnter the void”- με πολύ χρώμα εκεί που έπρεπε και λίγο αδιόρατο κόκκο προς τέρψιν ημών των ρομαντικών του φιλμ.  Το σενάριο ήταν απλό, ωμό σχεδόν, με πλήρη απουσία επιτήδευσης, σε σημείο τέτοιο που άγγιζε τα όρια του αυτοσχεδιασμού -αν δεν τα ξεπερνούσε-, πράγμα που λειτούργησε στην προκειμένη περίπτωση, καθώς έδωσε ένα καθαρά αληθοφανές και πειστικό υπόβαθρο που είχε ανάγκη η αφήγηση (συγγνώμη Γιάννη μου, αλλά δε γίνεται να συμφωνούμε πάντα).

 

11023439_921584437862493_2749961296626837301_n

And now for something completely different (που θα ‘λεγαν κι οι Monty Python): Κεφάλαιο Ερωτικές Σκηνές. Ναι οι ερωτικές σκηνές ήταν κυρίαρχες στην ταινία. Παρά ταύτα, πρέπει να συμφωνήσουμε ότι είναι και αναπόφευκτες, ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε με ένα έργο για τη «συναισθηματική σεξουαλικότητα» (σύμφωνα με τον τρόπο που ερμηνεύεται ο όρος αυτός από τον ίδιο το σκηνοθέτη μέσα από τις ατάκες που έχει δώσει στον πρωταγωνιστή του), όπου τέτοιες σκηνές έχουν λειτουργικό ρόλο. Δεν μπορεί ένα σύγχρονο έργο που μιλάει για τον πιο μεγάλο, τον πιο καθοριστικό έρωτα στη ζωή ενός ανθρώπου, να αρκείται στο να τον απεικονίζει με τρόπους που χρησιμοποιούνταν στο λογοκριμένο ‘60s Hollywood. Μάλιστα, δεδομένου και του ρεαλισμού που διαπνέει συνολικά την ταινία, οι σκηνές αυτές θα ήταν ανεπίτρεπτο να πάρουν έναν συμβατικό ή έναν πιο «ντυμένο» χαρακτήρα. Επιπλέον, ο Νοε τολμά να μιλήσει για ερωτικά ζητήματα και πειραματισμούς  που περνάνε από τα μυαλά όλων των ερωτευμένων ζευγαριών αυτού του πλανήτη, αλλά, που δυστυχώς, πολύ λίγοι άνθρωποι τολμούν ακόμα και να ξεστομίσουν στον εαυτό τους, για να μην πω στο σύντροφό τους, πόσο μάλλον να τα αφηγηθούν από ένα τόσο μαζικό μέσο όπως ο κινηματογράφος. Αυτά ως προς την ποιότητα των ερωτικών σκηνών της ταινίας. Ας αναλύσουμε τώρα και ως προς την ποσότητα. Μα χρειάζονταν όλες αυτές οι ερωτικές σκηνές; Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε το νόημα και με δυο σκηνές λιγότερες; Η απάντηση δίνεται αμέσως παρακάτω.

11224632_921561027864834_6762762191031553985_n

Κεφάλαιο Πρόκληση. Προσωπικά, θεωρώ ότι στο «LOVE», όπως και σε όλες τις ταινίες του Noe, πολύ πιο σημαντικό ρόλο από το ερωτικό στοιχείο, διαδραματίζει το στοιχείο της πρόκλησης. Οι ερωτικές σκηνές είναι ακριβώς τόσες, όσες χρειάζεται ο συντηρητικός θεατής για να νιώσει ένα τσίμπημα στο μυοκάρδιο, κι ο λίγο πιο ανοιχτόμυαλος θεατής το γνώριμο συναίσθημα «πάλι-τα-ίδια-ο-Noe-θα-μείνει-για-πάντα-5-χρονών». Ο Noe προκαλεί απερίφραστα και σε αυτήν του την ταινία χρησιμοποιώντας τον έρωτα ως ένα τεράστιο επαναστατικό μανιφέστο. Είναι μάλιστα τόσο προφανές, που το λέει και μέσα από το τελευταίο εργαλείο της κινηματογραφικής αφήγησης: την πρόζα. Στη σκηνή της γκαλερί ο ήρωας επιτίθεται στο φιλο-συστημικό, νεόπλουτο καλλιτεχνικό κοινό με μπουνιές, κλωτσιές και ατάκες γεμάτες δηλητήριο κατά της μπουρζουαζίας. Μπορεί βέβαια να φαίνεται ότι αυτά συμβαίνουν εξαιτίας μιας κρίσης ζήλιας του πρωταγωνιστή, αλλά ας μη γελιόμαστε. Πίσω από όλα τα στοιχεία της ταινίας κρύβεται ή μάλλον ξεπροβάλλει με όχημα την ερωτική ιστορία και την υπερβολή ένας Gaspar Noe που φτύνει και ποδοπατά τον ανοιχτό τάφο του γαλλικού καθωσπρεπισμού.

Και λίγα σχόλια ακόμα. Εκτός από την εκρηκτικότητα και την επαναστατικότητα της ταινίας, αυτό που πάντα μου έκανε εντύπωση, αλλά που τώρα μου δίνεται η ευκαιρία να ομολογήσω, είναι αυτή η κατάφωρη μεγαλομανία του σκηνοθέτη και ο τρόπος με τον οποίο ο τελευταίος αυτοσαρκάζεται για να την ξορκίσει. Στο δωμάτιο του ήρωα, υπάρχει ένα ράφι με βιντεοκασέτες, που αποτελούν το συναισθηματικό καταφύγιό του. Πρώτη θέση θεωρείο συναντάμε το ” Ι stand alone” (του Noe). Το παιδί του ζευγαριού ονομάζεται Gaspar. Το άλλο υποψήφιο όνομα ήταν το Noe (τα γέλια που ξέσπασαν στην αίθουσα ήταν μαζικά). Όπως και να ‘χει όμως, αυτά δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την αξία της ταινίας, που διαφέρει κατά πολύ από όσα γράφονται και πρόκειται να γραφτούν ή να ειπωθούν γι’αυτήν. Άλλωστε όπως όλες οι ταινίες, έτσι και αυτή, προορίζεται για να βιωθεί και όχι για να αναλυθεί. Καλή σας απόλαυση.

Kατερίνα Κιαγιά

download (20)

download (19) download (16)

  • lovenoe
  • love
  • 11161343_819295104821451_1520687122657183470_n
  • loveposter1
  • LLOOVVEE