Η Υπόσχεση της Αυγής – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Η Υπόσχεση της Αυγής

(La Promesse de l’ Aube)


Είδος: , ,
Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 131
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , ,
Πρεμιέρα: 12-04-2018
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Από την παιδική του ηλικία στην Πολωνία, ως την εφηβεία του στην Νίκαια, και από τα μαθητικά του χρόνια στο Παρίσι, ως την την σκληρή του εκπαίδευση στην πολεμική αεροπορία, μετά την οποία συμμετείχε σαν πιλότος κατά την διάρκεια του Δευτέρου παγκοσμίου Πολέμου, η συγκεκριμένη δραμεντί θα αφηγηθεί την ρομαντική ιστορία του Romain Gary, ενός από τους σημαντικότερους Γάλλους συγγραφείς, ο οποίος κέρδισε δυο φορές το λογοτεχνικό βραβείο Goncourt.

H Charlotte Gainsbourg επιστρέφει, αυτή τη φορά χωρίς τον Lard Von Trier στην καρέκλα του σκηνοθέτη, με μία ταινία που κέρδισε το Βραβείο Κοινού Fisher στο 19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Άρτια σκηνοθετημένη και εξαιρετικά καλογυαλισμένη, αν έπρεπε να την κρίνουμε καθαρά και μόνο αισθητικά, η «Υπόσχεση της Αυγής» θα κέρδιζε τις εντυπώσεις με χαρακτηριστική ευκολία. Όμως, δυστυχώς για αυτό το δημιούργημα, μια ταινία δεν είναι μόνο η αισθητική της και οι τεχνικές της αρετές,

Η εν λόγω κινηματογραφική μεταφορά του αυτοβιογραφικού βιβλίου του Romain Gary, στο οποίο ουσιαστικά εξιστορεί την ιδιότροπη σχέση με την μητέρα του δεν είναι η πρώτη. Είχε προηγηθεί άλλη μια από τον Ζιλ Ντασέν το μακρινό 1970, στην οποία πρωταγωνίστρια ήταν η Μελίνα Μερκούρη στον ρόλο της μητέρας του Gary (στον ρόλο δηλαδή που εδώ «ζωντανεύει» από την Gainsbourg).

Η «Υπόσχεση της Αυγής» του 2018 δεν είναι ριμέικ της ταινίας του 1970 αλλά μια νέα προσπάθεια κινηματογραφικής απόδοσης του βιβλίου. Δεν τα καταφέρνει και ιδιαίτερα καλά καθώς έχει ένα πρόβλημα φλυαρίας: παραγεμίζει την αφήγηση με ένα σωρό αδιάφορες λεπτομέρειες που απλά χρησιμεύουν στο να αποκτήσει το έργο πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από όσο του αντιστοιχεί (αλήθεια, γιατί;) και τελικά κάνει τον θεατή να αναρωτιέται τι το ενδιαφέρον έχει το περιεχόμενο αυτής της ταινίας έτσι ώστε να… γίνει ταινία.

Σίγουρα, η σχέση μητέρας-γιου θα μπορούσε να έχει πολύ ζουμί ωστόσο φαίνεται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Eric Barbier, παρασυρμένος από την μεγαλομανία του να δημιουργήσει μια επικών διαστάσεων ταινία, «ξεχνάει» να δουλέψει τους δυο βασικούς χαρακτήρες και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους με αποτέλεσμα, αυτοί να μην πείθουν ποτέ για τα χαρακτηριστικά τους, τις αδυναμίες τους, τα κίνητρά τους. Κρίμα για την Gainsbourg που αν και προσπαθεί δεν μπορεί να δώσει ρεαλιστική υφή στον κακογραμμένο χαρακτήρα της και τελικά, «θάβεται» κάτω από την πολυλογία του σκηνοθέτη της. Όπως άλλωστε και όλη η ταινία…

 



wso shell IndoXploit shell webr00t shell hacklink hacklink satış wso shell