Grace of Monaco - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

O Olivier Dahan επιστρέφει στο είδος που διέπρεψε και μετά από το υπέροχο La vie en Rose, μας συστήνει την Grace Kelly στο Grace of Monaco που θα είναι η ταινία έναρξης του Φεστιβάλ των Καννών. 

H Grace Kelly ήταν μία από της μεγάλες ηθοποιούς του Hollywood, γνωστή και αγαπημένη κυρίως για τα Dial M for Murder, To catch a Thief και Rear Window του Alfred Hitchcock, και βραβευμένη με Oscar για το The Country Girl.

Η ταινία ωστόσο θα διαδραματίζεται στα 60’s, λίγο μετά την αποχώρηση της Kelly από τον χώρο του Hollywood και τον γάμο της με τον πρίγκιπα του Μονακό. Όπως βλέπουμε και στο trailer η Kelly, δήλωσε ότι άφησε την υποκριτική καθώς ερωτεύτηκε έναν πρίγκιπα, όμως δεν σταμάτησε να θέλει να επιστρέψει στην μεγάλη οθόνη, κάτι που τελικά δεν έκανε ποτέ. Ο χρόνος που καλύπτει η ταινία συμπέφτει και με την κρίση ανάμεσα σε Γαλλία και Μονακό.

grace3

Η Grace Kelly και η απεικόνισή της από την Nicole Kidman στην ταινία

Να σημειώσουμε ότι οι ρόλοι πέρα από την Grace Kelly και τον πρίγκιπα του Μονακό που υποδύονται οι Νicole Kidman και Tim Roth, περιλαμβάνουν και τον Alfred Hitchcock, που θα ερμηνεύσει ο Roger Ashton-Griffiths, καθώς και τον Αριστοτέλη Ωνάση και την Μαρία Κάλας που θα τους υποδυθούν οι Robert Lindsay και Paz Vega αντίστοιχα.

Η ταινία “Grace of Monaco” θα βρει τον δρόμο για τις αίθουσες μετά από αρκετές περιπέτειες, καθώς η εταιρία παραγωγής The Weinstein Company είχε καθυστερήσει επ’ αόριστο την ημερομηνία εξόδου της. Το Hollywood reporter έγραψε ότι η TWC δεν έβαλε την ταινία στο ημερολόγιο της για έξοδο στις αίθουσες γιατί αυτή δεν την είχε παραλάβει ακόμα, πράγμα που δυσκόλευε την πολιτική διαφήμισης της. Εν τω μεταξύ, ο σκηνοθέτης Olivier Dahan είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά του με την εταιρία.

Ο Danah είπε ότι υπήρξαν 2 εκδόσεις της ταινίας: η δική του και αυτή της TWC, κάτι που οδήγησε σε μια κατάσταση που ο ίδιος αποκάλεσε καταστροφική. Πρόσθεσε επίσης «Είναι σωστό ν αγωνιστεί η ταινία αλλά όταν αντιμετωπίζεις έναν Αμερικανό διανομέα σαν την TWC για να μην αναφέρω ονόματα τότε δε μπορείς να κάνεις και πολλά»

Γιάννης Πατλάκας


 Nicole_Kidman_s__Grace_of_Monaco_-9b2f0cfb4633760db17af3a91399e60c

Αν διαβάσεις τις κριτικές του διεθνή τύπου για το “Grace of Monaco” πραγματικά θ’απορήσεις για το πως  δεν κατατέθηκαν μηνύσεις για σωματικές βλάβες εναντίον της εταιρείας παραγωγής, καθώς σύμφωνα με τις γραπτές μαρτυρίες τους, σχεδόν σύσσωμοι οι άτυχοι κριτικοί έμοιαζαν να ψάχνουν τα σαγόνια τους στο πάτωμα μετά το τέλος της προβολής, στην πρεμιέρα του φεστιβάλ των Καννών. Η έριδα μεταξύ του σκηνοθέτη Olivier Dahan και του διανομέα Harvey Weinstein για το τελικό cut, καθώς και η αποκήρυξη της ταινίας από την βασιλική οικογένεια του Monaco, αμαυρώνουν ακόμα περισσότερο το βεβαρημένο ποινικό μητρώο τούτης της απόπειρας να μεταφερθεί η ζωή της Grace Kelly στην οθόνη.

Είναι όντως όμως το “Grace του Monaco” αντάξιο της αποτρόπαιας φήμης που το συνοδεύει; Όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά λέει η λαϊκή σοφία…  Στη συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια δεν μιλάμε για απλή φωτιά, αλλά για πυρκαγιά εφάμιλλη με αυτή του Νέρωνα όταν έκαψε τη Ρώμη.

Αν διασκεδάζεις να βλέπεις ταινίες για να τις κανιβαλίζεις ταυτόχρονα με τους φίλους σου τότε μιλάμε για την πιο διασκεδαστική ταινία της χρονιάς. Αν δεν διαθέτεις όμως διεστραμμένη αίσθηση του χιούμορ αυτή η ταινία δεν είναι για σένα.

Οι γενναίες δόσεις μελοδραματισμού και οι camp ερμηνείες έρχονται και δένουν απόλυτα με την μαξιμαλιστική αισθητική στα κοστούμια και τα σκηνικά. Η χρήση των κλισέ είναι αδίστακτη, κι εντέλει το μόνο που εμποδίζει το εγχείρημα να λειτουργήσει σαν μια αποτελεσματική παρωδία σαπουνόπερας είναι ότι προτιμάει να είναι μια σκέτη σαπουνόπερα. Ως εκ τούτο η βιογραφία εκτρέπεται σε αγιογραφία και η όποια προσπάθεια να δοθεί κάποιο νοηματικό βάθος καταλήγει σε βαριά προσβολή εις βάρος της νοημοσύνης του θεατή. Πριν καλά καλά δούμε τους τίτλους αρχής ο σεναριογράφος έχει προλάβει να μας δώσει το απαραίτητο ηθικό δίδαγμα σε λεζάντα, χρησιμοποιώντας τα ίδια τα λόγια της Grace Kelly και προφανώς επειδή δεν μπορεί να μας το κάνει ενέσιμο, το επαναλαμβάνει περίπου άλλες τριακόσιες φορές μέσα στην ταινία μην τυχόν και το χάσουμε. Εντάξει το καταλάβαμε, δεν είναι εύκολη δουλειά να είσαι πριγκίπισσα Την επόμενη φορά που θα μας ζητήσει λοιπόν πρίγκηπας να τον παντρευτούμε θα προτιμήσουμε να πάμε ανθρακωρύχοι στο Βέλγιο…

Κι όμως η καταστροφική αφέλεια δεν  σταματάει εδώ. Κάνοντας μια ολέθρια υπερτίμηση των δυνατοτήτων του, ο σεναριογράφος αφήνει το δημιουργήμα του να τσαλαβουτήσει και στα επικίνδυνα νερά του πολιτικού θρίλερ παρουσιάζοντας ταυτόχρονα μια εξωφρενική οπτική στην κρίση μεταξύ Γαλλίας και Μονακό του 1962. Κι ούτε λίγο ούτε πολύ , ταυτίζει την προσπάθεια της Κelly να διατηρήσει την οικογενειακή της γαλήνη με το δικαίωμα των δισεκατομμυριούχων στην φοροδιαφυγή!

Oι δεύτεροι ρόλοι που απεικονίζουν φιγούρες του διεθνούς jet set όπως ο Ωνάσης και η Κάλλας είναι πιο γραφικοί κι από τα ηλιόλουστα πανοραμικά πλάνα του Monaco, ενώ η Nicole Kidman κάνει ότι μπορεί για να κρατήσει τα προσχήματα σ’αυτό το κινηματογραφικό δυστύχημα, που κατόρθωσε να φτάσει τόσο κοντά στο να θεωρηθεί η χειρότερη κινηματογραφική βιογραφία όλων των εποχών. Αν δεν υπήρχε η περυσινή “Diana” με τη Νaomi Watts ενδεχομένως και να τα ‘χε καταφέρει.

Γιώργος Καστέλλης