Exodus: Gods and Kings - στις αίθουσες - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Exodus: Gods and Kings – στις αίθουσες

11-12-2014 |


Στην αρχαία Αίγυπτο ο Μωυσής, στρατηγός και μέλος της βασιλικής οικογενείας εκτελεί καθήκοντα συμβούλου κοντά στον του Ραμσή. Η προφητεία όμως, την οποία τους μεταφέρει ο ετοιμοθάνατος Φαραώ Σέτι, δείχνει να βγαίνει αληθινή όταν ο Μωυσής σώζει τη ζωή του βασιλέα. Η ταυτότητά του αποκαλύπτεται και αναγκάζεται να εγκαταλείψει το παλάτι. Ενώ ο ίδιος αρνείται να το πιστέψει, και ψάχνει απεγνωσμένα στοιχεία για να βεβαιωθεί, ο Ραμσής αποφασίζει να τον εξορίσει, παρά την πρόθεση των περισσότερων να τον θανατώσουν. Μετά από μια μακρά περιπλάνηση στην έρημο, φτάνει στο μικρό χωριό της Μαδιάμ, όπου γνωρίζει τη Σεπφώρα, την παντρεύεται και ζει μαζί της για 9 χρόνια. Η μοίρα του όμως δεν τον έχει ξεχάσει, ούτε κι ο Θεός του.

DF-00727R - Seti (John Turturro, background) presents the future leaders of Egypt: Ramses (Joel Edgerton, left) and Moses (Christian Bale).

Η έξοδος των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο διά στόματος Ridley Scott μας κάνει να αναρωτιόμαστε για ακόμα μια φορά πόσο το Hollywoodμπορεί να ανακατέψει τα πράγματα και πόσο έξω μπορεί να έχει πέσει μια τόσο δαπανηρή παραγωγή. Ευτυχώς όχι πολύ, αρκεί να μπαίνουμε στην αίθουσα ενημερωμένοι για το τι θα επακολουθήσει. Κοινά στοιχεία με το δεύτερο Βιβλίο της Πεντατεύχου θα βρει κανεἰς μόνο στα περιεχόμενα, καθώς ο σκηνοθέτης έχει επενδύσει στην περιπέτεια, αγνοώντας ηθελημένα την ατμόσφαιρα που έπρεπε να περιβάλει μια ταινία θρησκευτικού περιεχομένου.

Πατώντας λοιπόν άφοβα πάνω σε προσωπικότητες τις οποίες δεν κάνει τον κόπο να αναπτύξει, μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη μια ιστορία την οποία δεν αγγίζει παρά μόνο χρησιμοποιεί για να καλύψει τις προσωπικές του προσδοκίες σύμφωνα με την ιδιαίτερή του αντίληψη επί του κινητογράφου. Και τα καταφέρνει όσο κανένας άλλος. Ο Scott με τη βοήθεια της τεχνολογίας συνθέτει ένα περιβάλλον ικανό να αποσπάσει τα βλέμματα μακριά από οποιαδήποτε άλλη ατέλεια. Εντυπωσιακά εφέ θα αφήσουν άναυδο και τον πιο απαιτητικό θεατή ενώ η τρισδιάστατη εικόνα φέρνει το ρεαλισμό σε νέα επίπεδα.

Καλά μέχρι εδώ. Μόνο που όσο και να εκτιμάμε τον πρωταγωνιστή Christian Bale, για 2μιση ώρες πρέπει να τον υποφέρουμε σε έναν τόσο αταίριαστο ρόλο για την ιδιοσυγκρασία του –εκτός από τη στιγμή που τον πετάνε στο μπουντρούμι- που μέχρι και το τελευταίο λεπτό δεν προσπαθούμε να επεξεργαστούμε την παρουσία του και να τη συνδέσουμε κάπως με το σκηνικό. Και μιλάμε για ένα σκοτεινό, θεοφοβούμενο, συγκλονιστικό και επικών διαστάσεων σκηνικό, που όμως γεμίζει με πολύ αντικρουόμενες μεταξύ τους παρουσίες. Ο Joel Edgerton στο ρόλο του Ραμσή μοιάζει να βρίσκεται στο στοιχείο του. Απέναντί του όμως η Sigourney Weaver, στη σύντομη εμφάνισή της έχει υιοθετήσει μια αδιάφορη στάση απέναντι στο σενάριο. Ο John Turturro, πάλι αποδεικνύεται, τόσο απολαυστικός όσο και ο Ben Kingsley, αλλά κι αυτούς δεν τους βλέπουμε για πολύ. Αντ’αυτών έχουμε πλήθος δεύτερων ρόλων τόσο άχρωμων που αδυνατούν να συμπληρώσουν το κενό που το χοντροκομμένο σενάριο και οι ανούσιοι διάλογοι δημιουργούν.

Αλλά! Όσο μέτριο κι αν είναι το συνολικό αποτέλεσμα, έρχεται η στιγμή που θα βάλουμε τα γυαλιά μας, και σχεδόν θα νιώσουμε τις 10 πληγές στο πετσί μας.