Eva no duerme (Η Εβίτα δεν κοιμάται πια εδώ) - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Eva no duerme (Η Εβίτα δεν κοιμάται πια εδώ)


Eva no duerme ή ελληνιστί Η Εβίτα δεν κοιμάται πια εδώ δηλώνει μετά παρρησίας ο Αργεντινός σκηνοθέτης Pablo Agüero σε μια ταινία αφιερωμένη στην πλέον λατρεμένη πρώτη κυρία της Αργεντινής, την Εύα Περόν ή απλώς Εβίτα. Η ταινία προσεγγίζει, χρησιμοποιώντας στοιχεία αρχείου αλλά και μυθοπλασία, την προσωπικότητα και το έργο της μεγάλης κυρίας της Αργεντινής από μια εντελώς διαφορετική οπτική εφόσον ασχολείται με την περιπλάνηση του ταριχευμένου πτώματος της Εβίτα, μετά τον θάνατό της το 1952, σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές για σχεδόν μια εικοσαετία μέχρι εν τέλει να επιστρέψει στην Αργεντινή, ύστερα από σθεναρές πιέσεις των Περονιστών, για να θαφτεί εν τέλει σε μια κρύπτη κάτω από “έξι μέτρα μπετόν” όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο αφηγητής στο φινάλε της ταινίας.

eva

Η αφήγηση του Agüero για την “αγία των φτωχών” της Αργεντινής αποτελεί μια αξιοσημείωτη αισθητική απόλαυση για τους λάτρεις της κινηματογραφικής τέχνης που όμως πάσχει εμφανώς από άποψη σεναριακής συνέπειας και ιστορικής ευθυκρισίας. Το Eva no duerme συστήνεται στο κοινό με ένα εκπληκτικό ασπρόμαυρο μονοπλάνο που απεικονίζει τον αφηγητή, στρατηγό Emilio Massera (Gael García Bernal) πλαισιωμένο από τους άνδρες του να πλησιάζει την κάμερα σαν ένας άλλος Alex DeLarge με την συμμορία του στο Κουρδιστό Πορτοκάλι του Stanley Kubrick κάτω από μια έντονα τονική και επιβλητική μουσική υπόκρουση ενώ η υπόλοιπη ταινία διαρθρώνεται με εξαιρετική φωτογραφία, εντροπικά σκηνικά και ορισμένα επιλεγμένα αριστοτεχνικά κάδρα που επιβεβαιώνουν την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Agüero που αξίζει να σημειωθεί. Από την άλλη πλευρά κακές επιλογές που δεν δικαιώνουν την ταινία φαίνεται να είναι ο διαμελισμός της τελευταίας σε ασύνδετα μεταξύ τους κομμάτια τόσο χωρικά όσο και εννοιολογικά με αποτέλεσμα την δημιουργία ενός μάλλον άτοπου patchwork πλάνων από πραγματικά γεγονότα, καλλιτεχνικές εικόνες, ψυχολογικά πορτρέτα χαρακτήρων καθώς και επαναστατικά και ηθικά διλλήματα που συνολικά συμπλέουν κάπως παράδοξα το ένα δίπλα στο άλλο σε ένα κράμα χωρίς βασικό πρωταγωνιστή και στόχο που καταλήγει αρκετά αβέβαιο και διφορούμενο.

Αναφορικά με τις ερμηνείες έχουμε έναν αρκετά διακοσμητικό Gael García Bernal στον ρόλο του αφηγητή με χρονικά μικρή πραγματική παρουσία στο κινηματογραφικό πανί αλλά και άλλους αξιόλογους πρωταγωνιστικούς ρόλους όπως αυτόν του στρατιωτικού-μεταφορέα, Koenig, τον οποίο ενσαρκώνει με εξαιρετική αφέλεια και χαρακτηριστική στιλπνότητα ο Γάλλος Denis Lavant αλλά και τον στρατηγό Aramburu τον οποίο υποδύεται αξιοπρεπέστατα ο Daniel Fanego.

Η δύναμη της ιδεολογίας να χειραγωγεί το σώμα αλλά και η δύναμη ενός σώματος να κατευθύνει την ιδεολογία και τις κινήσεις των μαζών εξιστορείται στην διαφορετική ελεγεία του Agüero στο όνομα της προστάτιδας των ντεσκαμισάντος( χωρίς πουκάμισο), Εβίτα, ανάμεσα από επικίνδυνες πολιτικοκοινωνικές ακροβασίες και συσχετισμούς.

| Που παίζεται

powered by