Δίπλα της (Κριτική Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Δίπλα της (Κριτική Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)


Με μία νατουραλιστική προσέγγιση η ταινία αποκαλύπτει την πολύπλοκη σχέση δύο αδερφών οι οποίες ζουν στο ίδιο διαμέρισμα, συνηθισμένες και εθισμένες σε αυτή τη συμβίωση. Ακριβώς αυτός ο εθισμός είναι που θα καθορίσει τα πράγματα όταν θα κάνει την εμφάνισή του ένα τρίτο πρόσωπο, το οποίο θα εγκατασταθεί στο σπίτι και στις ζωές τους.

meg

Η ταινία ξεκινά πολύ δυναμικά αποτυπώνοντας λεπτές αποχρώσεις και συναισθήματα από τα οποία συντίθεται η αδερφική σχέση που παρουσιάζεται. Η μία εκ των δύο αδελφών, πάσχει από ένα είδος διανοητικής καθυστέρησης που δυσκολεύει την ομιλία της αλλά όχι και τη συναισθηματική της έκφραση, η οποία καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας είναι έντονη και –πολλές φορές- ανεξέλεγκτη. Από την άλλη έχουμε την αδελφή της η οποία, λειτουργώντας μέσα σε ένα κλίμα βαθιάς, εμμονικής αγάπης οδηγείται σε εξίσου «αντισυμβατικές» συμπεριφορές που επηρεάζουν τις ζωές όλων. Όταν η τελευταία γνωρίσει έναν άντρα που, ως τέρας υπομονής και κατανόησης, δέχεται να μείνει μαζί τους και να ξεκινήσει μια καινούρια ζωή μαζί τους, θα ξεδιπλωθούν ακόμη πιο περίπλοκες διαστάσεις αυτής της παθολογικής σχέσης, που, μάλιστα, θα αποδειχθούν ολέθριες.

25829-default-katalog_2014_another-view_at-li-layla_wf-2

Δεν μπορώ να πω με σιγουριά ότι η ταινία πείθει για το βάθος των χαρακτήρων της. Ή, και να υπάρχει αυτό το βάθος, δεν εξηγείται ξεκάθαρα πουθενά. Για παράδειγμα είναι διάχυτη μια σεξουαλικότητα –άλλωστε σε αυτή βασίζεται κατά πολύ η ταινία- αλλά, αν και εκ πρώτης όψεως κάνει εντύπωση ως μία πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή, παραμένει, τελικά, εκεί και δεν προχωρά σε περαιτέρω ψυχογραφική διείσδυση.

Θα περίμενε κανείς μία πιο λεπτομερή παρατήρηση των τριών προσώπων και των σχέσεων που τα συνδέει, μία ματιά που δεν εστιάζει τόσο στην «ανοικείωση» του θεατή όσο στην πραγματική παθογένεια των σχέσεων αυτών.

277

Φυσικά είναι μία πολύ καλή προσπάθεια από πλευράς του Άσαφ Κορμάν, στην πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους. Oi θεματικοί πυρήνες της ταινίας έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως επιλογή και ανοίγουν ένα δρόμο με μεγάλη προοπτική. Ο Κορμάν ανήκει σε ένα πολύ συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος, όπου τα πάντα ξεγυμνώνονται και εκτίθενται ολοκληρωτικά, ώστε να αναδείξουν την όποια αρρωστημένη τους υπόσταση.

Πρόκειται για μία ταινία που απέσπασε πολλά βραβεία (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Α΄ Γυναικείου Ρόλου (για τη Liron Ben-Shlush), Καλύτερου Α΄ Ανδρικού Ρόλου (για τον Yaacov Daniel) και Β΄ Γυναικείου Ρόλου ( για τη Dana Ivgy) – Israeli Academy of Film and Television 2014) αλλά και Βραβείο Καλύτερης Ταινίας – Eurasia IFF 2014, Kazakhstan. Επιπλέον η ταινία προβλήθηκε στο πρόγραμμα προβολών της Αγοράς «Works in Progress» του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2013. Φέτος διαγωνίζεται στο 55ο Φ.Κ.Θ. με δύο προβολές την Τρίτη 4/11 στις 15:45 στο Ολύμπιον και την Πέμπτη 4/11 στις 18:00 στη Φρίντα Λιάππα.

0774343f42d25726a030cd7725b81aaaa