Blade Runner 2049 – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Blade Runner 2049

(Blade Runner 2049)


Είδος:

Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 163
Χώρα: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , ,
Πρεμιέρα: 05-10-2017

Γράφει:
Βαθμολογία Cinefreaks:

Έτος 2049 στη σχεδόν ερημωμένη πια γη που οι άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει για τις εκτός κόσμου αποικίες. Τα replicants, που κατασκευάζει η εταιρεία του μυστηριώδη κυρίου Wallace (Jared Leto), βρίσκονται πλέον σε κάθε σπίτι υπηρετώντας τους ιδιοκτήτες τους ή παίζοντας το ρόλο των συζύγων, ενώ τα ελάχιστα εναπομείναντα Nexus 8 διώκονται ακόμα από τους blade runners. Ένας από αυτούς, το ανδροειδές KD6-3.7 ή αλλιώς Κ (Ryan Gosling), αφού αποσύρει ένα από τα τελευταία, θα ανακαλύψει ένα σεντούκι θαμμένο στη φάρμα του που ενδέχεται να κρύβει ένα μυστικό που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο με τον οποίο τα ανδροειδή αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους. Ένα μυστικό όμως που ενδιαφέρει πολύ και τον Wallace και που αυτός και το νο1 ανδροειδές του, Luv (Sylvia Hoeks), θα κάνουν τα πάντα για να μάθουν.

Εμπορική και καλλιτεχνική αποτυχία όταν πρωτοβγήκε, το Blade Runner του Ridley Scott έγινε μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες της δεκαετίας του  ’80 αποκτώντας όψιμο cult classic status, ίσως το μεγάλο διαμάντι της φιλμογραφίας του δημιουργού της και μια από τις πιο ζοφερές sci-fi δυστοπίες όλων των εποχών. Εμπνευσμένο χαλαρά από το φιλοσοφικό αριστούργημα του μαιτρ της sci-fi  λογοτεχνίας Philip K. Dick, “Do Androids Dream of Electric Sheep?”, το Blade Runner εξερευνούσε πολύπλοκες έννοιες και ήγειρε δυσεπίλυτα, θεμελιώδη φιλοσοφικά ερωτήματα, όπως η βαθύτερη ουσία της ανθρώπινης φύσης, η ύπαρξη της ψυχής, η σχέση ανθρώπου – μηχανής και δημιουργού –δημιουργήματος  αλλά και η αέναη υπαρξιακή αναζήτηση νοήματος και σκοπού. Δίχως να δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις, με ένα πολυσήμαντο, αμφιλεγόμενο τέλος που ενέπνευσε δεκάδες  fan theories και μια ολόκληρη υπο-κουλτούρα, ήταν αναμενόμενο ότι το πολυπόθητο sequel  που ήρθε 35 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη ταινία θα γινόταν αποδεκτό από το τεράστιο fan base της με κάτι παραπάνω από ενθουσιασμό και ανυπομονησία.

Δια χειρός του τρομερού Καναδού, Denis Villeneuve, ενός οραματιστή, εικονοκλάστη σκηνοθέτη που μας  έχει παραδώσει μερικές από τις οπτικά εντυπωσιακότερες ταινίες των τελευταίων ετών, η ιστορία του Blade Runner 2049 τοποθετείται 30 χρόνια μετά από την πρώτη ταινία και αντικαθιστά τον αλαζόνα, γοητευτικό blade runner Rick Deckard του Harrison Ford με τον K (κλείσιμο ματιού στον Joseph K. του Franz Kafka και της Δίκης του?), ένα μοναχικό replicant, με τον Ryan Gosling να φαντάζει ιδανικός στο ρόλο του ανέκφραστου, αποστασιοποιημένου ανδροειδούς που θα έρθει σταδιακά σε επαφή με τα αισθήματα και τα βαθύτερα θέλω του. Χωρίς να θέλουμε να αποκαλύψουμε τίποτα παραπάνω για την πλοκή της ταινίας, όπως άλλωστε ζήτησαν και οι συντελεστές της, αρκεί να πούμε ότι εξερευνώνται οι ίδιες θεματικές με την πρώτη ταινία, δίχως όμως το σενάριο των Hampton Fancher και Michael Green να προχωρά τόσο σε βάθος στην οντολογική προσέγγιση των αισθημάτων, κινήτρων, ερωτικών σχέσεων που αναπτύσσονται και εν τέλει της ανθρώπινης ουσίας στο εσωτερικό των ανδροειδών, όχι τουλάχιστον όσο το έκανε η πρώτη ταινία ή άλλες, πιο πρόσφατες όπως το Her του Spike Jonze. Εμβριθής δεν είναι όμως  ούτε η πολιτική ανάγνωση για την οποία προσφέρεται η ταινία, με τα replicants ως, κυριολεκτικά, αναλώσιμο εργατικό δυναμικό που χρησιμοποιείται από την κοινωνία μέχρι και ως σεξουαλικό υποκατάστατο για την κάλυψη των κάθε είδους αναγκών της.

Η πλανοθεσία και η φωτογραφία από τον Roger Deakins, για την οποία σίγουρα αξίζει ένα Όσκαρ, είναι βέβαια αριστουργηματική, αποτίοντας φόρο τιμής στην original, ζοφερή αστική δυστοπία του Scott δίχως όμως να την αντιγράφει, εκσυγχρονίζοντάς την ενώ ταυτόχρονα περιλαμβάνει και απαρχαιωμένες, αναχρονιστικές τεχνολογίες που φέρνουν ξεκάθαρα στο νου την ‘80s ταινία. Η οντολογική αντίθεση στη σχέση ανθρώπου – μηχανής μεταγλωττίζεται ως επιπλέον αντίθεση των χρωμάτων της ταινίας: η παλέτα του Villeneuve είναι, στον πυρήνα της, η ίδια με αυτήν του Scott, με την εναλλαγή από τις διαβόητες και επικροτημένες αισθητικά ψυχρές μπλε-μωβ αποχρώσεις στις εντελώς θερμότερες, που αποτυπώνουν την ερήμωση που επικρατεί το 2049, να αποδίδει ανάγλυφα το ρυθμό και τη φωτογραφική ευφυία της ταινίας. Η μονολιθική αρχιτεκτονική με τα επιβλητικά κτίρια είναι εκ των ων ουκ άνευ ενώ το φως και η μόνιμη διείσδυσή του σε κάθε πλάνο δίνει, για ακόμη μια φορά, μια αίσθηση νευρικότητας και επέμβασης στην ιδιωτικότερη των σφαιρών.

Όμως, ο Villeneuve, όπως θα μπορούσαμε ίσως να του προσάψουμε για το σύνολο της φιλμογραφίας του, βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην οπτική δύναμη και την αισθητική αρτιότητα των εικόνων του και δίνει λιγότερο βάρος στο σενάριο: ενώ το υλικό του βιβλίου του Dick βρίθει αλληγοριών και συμβολισμών και προσφέρεται για άπειρες mindfuck στιγμές και ενώ το φιλμ του Scott το αξιοποίησε αρκούντως, η ταινία του Villeneuve δεν εμβαθύνει όσο έπρεπε στα πολύπλοκα υπαρξιακά ζητήματα που αποτελούν τον πυρήνα αυτής της ιστορίας και αρκείται στη στείρα, γραμμική παράθεση των γεγονότων της πλοκής, αποφεύγοντας τις αμφισημίες και την αινιγματικότητα του πρώτου φιλμ και επιλέγοντας μια πιο συμβατική αφήγηση προς βρώση του mainstream κοινού. Το σενάριο δεν τολμά, με την πλοκή να είναι προβλέψιμη και τις απαντήσεις αναμενόμενες, δίχως ανατροπές και plot twists και τους διαλόγους χωρίς σπιρτάδα και ψυχή. Ο κακός του Jared Leto είναι αδιάφορος και διόλου απειλητικός, ενώ η μόνη που εντυπωσιάζει πραγματικά είναι η Sylvia Hoeks και το ψυχρά μοχθηρό ανδροειδές της.

Το Blade Runner 2049 είναι σίγουρα ένα οπτικό υπερθέαμα και ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα, σκεπτόμενα blockbuster της χρονιάς. Όμως, σαν ένα νεότερης κοπής, πιο εξελιγμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού replicant από το οποίο όμως λείπει το συναίσθημα και η ψυχή, το φιλμ του Villeneuve εντρυφεί περισσότερο στο στυλ και την εικόνα και λιγότερο στην ουσία, μένοντας μακριά από το δημιουργικό όραμα του προκατόχου του.


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 27 αίθουσες
16 αίθουσες στην Αθήνα
4 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
7 αίθουσες στην Επαρχία


ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1


• Αίθουσα 2
Καθημερινά 22.15

ΑΘΗΝΑΙΟΝ (Αμπελόκηποι)


• Αίθουσα 2
Καθημερινά 22.10

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS


• Αίθουσα 4
Καθημερινά 22.10

ΑΛΚΥΟΝΙΣ NEW STAR ART CINEMA



Πέμπτη 19/10: 22.00
Παρασκευή 20/10: 22.00
Σάββατο 21/10: 22.00
Κυριακή 22/10: 22.00

ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX-CYTA 1&2


• Αίθουσα 2
Πέμπτη 19/10: 22.15
Παρασκευή 20/10: 22.15
Σάββατο 21/10: 22.15
Κυριακή 22/10: 22.15

ΝΑΝΑ CINEMAX-CYTA


• Αίθουσα 3
Καθημερινά 21.45
• Αίθουσα 6
Πέμπτη 19/10: 23.00
Τετάρτη 25/10: 23.00

ODEON STARCITY


• Αίθουσα 6
Καθημερινά 18.00

VILLAGE SHOPPING & MORE… – ΡΕΝΤΗ


• Αίθουσα 1 - KIDS
Καθημερινά 23.10
• Αίθουσα 2 - KIDS
Καθημερινά 22.00
• Αίθουσα 8
Πέμπτη 19/10: 19.20, 22.40
Παρασκευή 20/10: 19.20, 22.40
Σάββατο 21/10: 16.00, 19.20, 22.40
Κυριακή 22/10: 16.00, 19.20, 22.40
Δευτέρα 23/10: 19.20, 22.40
Τρίτη 24/10: 19.20, 22.40
Τετάρτη 25/10: 19.20, 22.40

VILLAGE CINEMAS-ΠΑΓΚΡΑΤΙ


• Αίθουσα 3 - COSMOTE
Καθημερινά 19.15, 22.30

VILLAGE WORLD-THE MALL ATHENS


• Αίθουσα 3
Καθημερινά 15.10, 18.30, 21.45
• Αίθουσα 4
Καθημερινά 22.45
• Αίθουσα 4
Καθημερινά 19.20

VILLAGE 9 CINEMAS-ΦΑΛΗΡΟ


• Αίθουσα 5
Καθημερινά 19.00, 22.15

ΒΑΚΟΥΡΑ


• Αίθουσα 1

ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ


• Αίθουσα 7
Καθημερινά 18.30

VILLAGE CINEMAS COSMOS


• Αίθουσα 1
Καθημερινά 17.45
• Αίθουσα 3
Καθημερινά 19.00, 22.15

Κόρινθος


CINEMA ΑΠΟΛΛΩΝ (Κόρινθος)


• Αίθουσα 1

Χανιά


ΕΛΛΗΝΙΣ CINEPLEX ΧΑΝΙΑ


• Αίθουσα 3

Άμφισσα


ΚΙΝ/ΚΗ ΛΕΣΧΗ ΑΜΦΙΣΣΑΣ




Σύρος


ΠΑΛΛΑΣ ΣΥΡΟΣ




Θεσσαλονίκη


STER CINEMAS ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


• Αίθουσα 8
Καθημερινά 21.10

Πάτρα


ODEON VESO MARE


• Αίθουσα 8
Καθημερινά 19:20

Ρόδος


ODEON METROPOL MULTI CINEMA


• Αίθουσα 3
Καθημερινά 22:00