Beasts of No Nation - Κριτική από την Βενετία για το Υποψήφιο του Netflix στα Oscar – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Beasts of No Nation – Κριτική από την Βενετία για το Υποψήφιο του Netflix στα Oscar

Είδος:

Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , , , ,

Γράφει: and

Βρισκόμαστε σε μία Αφρικανική χώρα που ζει τις δραματικές στιγμές ενός εμφυλίου πολέμου. Ο μικρός Agu, θα γνωρίσει από την καλή και από την ανάποδη τα στρατόπεδα του πολέμου και την φρικαλεότητα τους.

O Cary Fukunaga, σκηνοθέτης των Jane Eyre και της πρώτης σεζόν του True Detective βρίσκεται στην σκηνοθεσία αλλά και στο σενάριο που αποτελεί διασκευή του βιβλίου του Uzodinma Iweala.

Το Beasts of No Nation αποτελεί μία από τις πρώτες πρωτοκλασσάτες ταινίες παραγωγής του Netflix, με μεγάλο πρωταγωνιστή τον  Idris Elba. Ταυτόχρονα η ταινία θα είναι η πρώτη ταινία του Netflix που δεν είναι στυλ Adam Sandler αλλά μία Φεστιβαλική ταινία που διαγωνίσθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, διεκδικώντας τον Χρυσό Λέοντα, λίγο πριν την πρεμιέρα σε αίθουσες αλλά και στο διαδίκτυο μέσω του Netflix τον Οκτώβρη.

elbabeasts

Η ταινία πολύ πριν την πρεμιέρα της στην Βενετία είχε συγκεντρώσει αρκετή δημοσιότητα και αρκετή κριτική, κυρίως για το τελευταίο, ότι δηλαδή η ταινία θα βγει ταυτόχρονα σε Netflix και αίθουσες τον Οκτώβρη. Όμως η ταινία του Cary Fukunaga, έχει τόση πολύ ουσία και ανοίγει αρκετά θέματα συζήτησης που είναι λάθος κάποιος να μείνει και να συζητά τόσο τα θέματα της διανομής της και τα θέματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας που αυτή εγείρει. 

Πρόκειται για μία εκπληκτική σκηνοθετική δουλειά από τον Fukunaga, που όπως είπαμε το μεγαλύτερο μέχρι τώρα επίτευγμά του ήταν η πρώτη σεζόν του “True Detective”, που σκηνοθετικά ήταν σίγουρα από τις αρτιότερες σειρές που είδαμε ποτέ. Η ιστορία της ταινίας θέλει τον μικρό Agu να απάγεται από στρατιώτες σε μία άγνωστη χώρα της Αφρικής σε εμφύλιο, και να αναγκάζεται να μεταμορφωθεί σε στρατιώτης. Ο αρχηγός της στρατιωτικής μονάδας που τον βρίσκει (Idris Elba) θα τον υποβάλει σε απίστευτες τεχνικές πλύσης μυαλού και συνείδησης με τον μικρό να μετατρέπεται γρήγορα σε μια ψυχρή πολεμική μηχανή, ικανή για την πιο ειδεχθή βία, με σκοπό να προστατέψει την ομάδα του και τον αρχηγό της. Όταν ο μικρός θα σκοτώσει για πρώτη φορά θα απευθυνθεί στον θεό λέγοντας “Σκότωσα έναν άνθρωπο θεέ μου, έκανα την χειρότερη από όλες τις αμαρτίες”, για να συμπληρώσει όμως κατευθείαν, “αλλά δεν γινόταν αλλιώς”.   

d75530d3-13ae-4a52-871a-56acd3315228-2060x1236

Όπως ίσως να καταλάβατε ήδη, η ταινία είναι πολύ βίαιη, με αρκετές μάχες, σκοτωμούς αλλά και βιασμούς. Χαρακτηριστική είναι η σκηνή του πρώτου φόνου του Agu, όπου θα δούμε αίμα να πετάγεται πάνω στην κάμερα. Πέρα όμως από την φυσική βία, η ηθική καταπίεση που βγάζει η ταινία είναι ακόμη χειρότερη. Είναι πραγματικά στενάχωρο να βλέπει κανείς ένα πρώην χαρούμενο και ήρεμο παιδί, να μετατρέπεται σε έναν αιμοσταγή ενήλικα, σε τόσο λίγο χρόνο. Ακόμη περισσότερο δραματικό είναι ότι το παιδί δεν μετατρέπεται σε ένα τρελό πολεμιστή που ψάχνει το αίμα, αλλά έχει την αίσθηση του τι κάνει, τονίζοντας πάντα το ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος, άλλη διέξοδος για επιβίωση. 

Πέρα από το άκρως ενδιαφέρον θέμα της η ταινία είναι αισθητικά από τις πιο άρτιες ταινίες που έχουμε δει τα τελευταία αρκετά χρόνια. Μια πραγματικά υπέροχη φωτογραφία της ταινίας, δίνει την αίσθηση του παλιού καλού φιλμ, αν και η ταινία έχει γυριστεί με ψηφιακές κάμερες. Στις 16 Οκτωβρίου η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στο Netflix (με ότι αυτό σημαίνει) όμως σίγουρα όσοι δεν την δουν σε σινεμά θα χάσουν κάτι από την πλούσια αισθητική της.

6568

Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4.00 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες