Annihilation – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Αφανισμός

(Annihilation)


Είδος:

, ,

Έτος παραγωγής:
Χώρα: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Ηνωμένο Βασίλειο
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , , , , ,
Πρεμιέρα: 12-03-2018

Γράφει:
Βαθμολογία Cinefreaks:

Η Λένα (Νάταλι Πόρτμαν) είναι μια βιολόγος και πρώην στρατιωτικός που αποφασίζει να πάρει μέρος σε μια αποστολής με σκοπό την εξιχνίαση ενός μεγάλου μυστηρίου, της Ζώνης Χ.. Πρόκειται για ένα ακατανόητο φαινόμενο που καθορίζεται από το γεγονός ότι όλη η αμερικανική ακτογραμμή περικλείεται από μια μυστηριώδη μεμβράνη, που κανείς δεν γνωρίζει την προέλευσή της. Όσοι και όσες μπήκαν στην περιοχή δεν ξαναγύρισαν ποτέ με εξαίρεση τον στρατιωτικό άντρα της Λένας (Όσκαρ Άιζακ) που γύρισε ημίτρελος και ετοιμοθάνατος, γεγονός που την ωθεί με έναν επιπλέον τρόπο να πάρει μέρος στην αποστολή. Οι επιστήμονες δεν ξέρουν τι συμβαίνει: υποθέτουν πως πρόκειται είτε για την έκφραση μιας εξωγήινη επίσκεψη είτε για την αποκάλυψη μιας άλλης διάστασης. Μετά την είσοδό της στην περιοχή, η ομάδα αποστολής ανακαλύπτει έναν κόσμο μεταλλαγμένων τοπίων και πλασμάτων. Η ομορφιά αυτού του νέου κόσμου είναι τεράστια αλλά απειλεί τόσο τη ζωή των μελών της ειδικής αυτής αποστολής όσο και τη λογική τους.

Ο Άλεξ Γκάρλαντ είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες τύπους που παίζουν μπάλα στο Hollywood τα τελευταία χρόνια. Χαμηλόφωνος μα και ουσιαστικός, πιστός υπηρέτης του Sci Fi και ευλογημένος ήδη να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά του στην ιστορία του τιμημένου αυτού είδους, μετά το αριστουργηματικό «Ex Machina» του αλλά και το υποτιμημένο αλλά εξαιρετικό «Dredd» (του οποίου υπήρξε ουσιαστικός δημιουργός) επιστρέφει με ένα δράμα επιστημονικής φαντασίας που είναι προορισμένο να μπαίνει σε όλες τις top-10 λίστες των οπαδών του Sci Fi για τα επόμενα χρόνια.

Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Τζεφ Βαντερμίρ (αλλά μόνο χαλαρά σε επίπεδο πλοκής όπως ισχυρίζονται όσοι το έχουν διαβάσει), το οποίο και αποτελεί το πρώτο μέρος της λεγόμενης «Τριλογίας της Νότιας Ζώνης», το «Annihilation» αναμετρήθηκε με τους ξενέρωτους και άσχετους παραγωγούς των μεγάλων στούντιο που ήθελαν να σχετικοποιήσουν το μυστήριο και αλλόκοτο πνεύμα του βιβλίου και να προσδώσουν μια πιο εμπορική χροιά στην κινηματογραφική διασκευή του. Ευτυχώς για όλους μας ωστόσο, ο Γκάρλαντ δεν έκανε πίσω όσον αφορά το αρχικό όραμά του και υπερασπίστηκε το ύφος της δημιουργίας του. Το τίμημα ήταν η ταινία να μην πάρει διανομή στο σινεμά εκτός ΗΠΑ και να παιχτεί μέσω Netflix. Η αλήθεια είναι πως ένα τέτοιο αριστούργημα θα άξιζε να το βλέπαμε στη μεγάλη οθόνη αλλά χαλάλι: τιμή και σεβασμός στους ελάχιστους δημιουργούς που δεν κάνουν τα χατίρια των παραγωγών. Ειδικά όταν μας χαρίζουν τέτοιες ταινιάρες.

Ο Γκάρλαντ ξέρει πολύ καλά να κάνει Sci Fi. Το έχει μελετήσει το είδος, το έχει ενσωματώσει στις δημιουργικές του φιλοσοφίες. Ξέρει πως μπορεί ο Αντρέι Ταρκόφσκι να είναι ένας σκηνοθέτης που συνέδεσε το όνομά του ευρύτερα με το σινεμά και όχι στενά με το Sci Fi αλλά παρ’ όλα αυτά πρέπει να έχεις εντρυφήσει σε αυτή τη geek πλευρά του Ρώσου για να θεωρείσαι ολοκληρωμένος Sci Fi δημιουργός. Έτσι, μετά το κιουμπρικό «Ex Machina», ο Γκάρλαντ αποδίδει φόρο τιμής και στον μεγάλο αντίπαλo του Κιούμπρικ, γυρίζει μια ταινία-αναφορά στο «Solaris» του Ταρκόφσκι. Παίρνει τα horror στοιχεία του βιβλίου που διασκευάζει και τα μετατρέπει σε υπαρξιστικούς εφιάλτες, σε μια σπουδή πάνω στο παράλογο της Ύπαρξης: ο κόσμος που φτιάχνει είναι αλλόκοτος και ακατανόητος όχι εξαιτίας της απόστασης που υπάρχει ανάμεσα σε αυτόν και τον κόσμο των ανθρώπων αλλά αντιθέτως, ακριβώς λόγω της βαθιάς συνάφειάς του με την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Ίσως τελικά, το πιο δύσκολο πράγμα προς εξήγηση, οι πιο ανεξερεύνητοι και σκοτεινοί κόσμοι να είναι οι ίδιοι μας οι εαυτοί.

Με σκηνές αληθινής κινηματογραφικής ανθολογίας να την χαρακτηρίζουν, η δημιουργία του Γκάρλαντ παραδίδει μαθήματα σεναριακής κλιμάκωσης με αποτέλεσμα να φτάσει σε ένα σημείο που μετουσιώνεται σε ένα έργο τέχνης τεράστιου επιπέδου. Πριν το χαμηλόφωνο, αινιγματικό αλλά αριστουργηματικό φινάλε του, πριν το «Annihilation» κλείσει ακριβώς όπως του αρμόζει, χωρίς φανφάρες και εντυπωσιασμούς αλλά με βαθύ, ατμοσφαιρικό προβληματισμό, έχει προηγηθεί μια σεκάνς που είναι ήδη κλασική για τον χώρο του Sci Fi. Το τελευταίο μισάωρο της ταινίας είναι φτιαγμένο από το υλικό εκείνο που κάνει τους ανθρώπους να ανατριχιάζουν, σε καθηλώνει στη θέση σου και σου απαγορεύει να κουνηθείς, γκαζώνει και επιταχύνει την πορεία του προς το αλλόκοτο με θαυμαστούς ρυθμούς και εντυπωσιακά ανεξήγητες εικόνες, προτού ρίξει εκ νέου τους τόνους και μαζί τους τίτλους τέλους. Να το πούμε με ένα ιδιαίτερο παράδειγμα πως ίσως να μην γίνει κατανοητό σε όλους: αν οι Tool έκαναν κινηματογράφο αυτή θα ήταν η ταινία τους.

Αριστούργημα.-


Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4.33 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες