All the Money in the World – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

All the Money in the World


Είδος: ,
Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 132
Χώρα: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
Σκηνοθεσία:
Σενάριο: ,
Ηθοποιοί: , ,
Πρεμιέρα: 21-12-2017
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Η αληθινή ιστορία της απαγωγής του John Paul Getty III (Charlie Plummer), εγγονού του πολυεκατομμυριούχου μεγιστάνα του πετρελαίου J. Paul Getty (Christopher Plummer), από μαφία της Καλαβρίας στη Ρώμη του 1975, και της περιβόητης άρνησης του τελευταίου να πληρώσει τα 17 εκατομμύρια δολάρια που ζητήθηκαν ως λύτρα. Η μητέρα του John, Gail (Michelle Williams) ξεκίνησε τότε, με τη βοήθεια του πρώην μυστικού πράκτορα και δεξιού χεριού του Getty, Fletcher Chase (Mark Wahlberg), έναν αγώνα εναντίον του πρώην πεθερού της και διαπραγματεύσεις με τους απαγωγείς, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να σώσει τη ζωή του γιού της.

Ας το παραδεχτούμε: κανείς δε θα ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για το “All the Money in th World”, τη νέα, βιογραφική και σχετικά ακαδημαϊκής προσέγγισης, ταινία του Ridley Scott, αν δεν είχε λάβει χώρα η διαβόητη και πολυσυζητημένη αντικατάσταση του Kevin Spacey στον ρόλο του J.P. Getty, μετά τη σωρεία σκανδάλων σεξουαλικής παρενόχλησης με πρωταγωνιστή τον ίδιο που έγιναν γνωστά τους προηγούμενους μήνες, από τον Christopher Plummer. Φημολογούμενη αρχική επιλογή του Scott για τον ρόλο, ο Plummer ενεπλάκη στο project λιγότερο από μήνα πριν την αρχική ημερομηνία κυκλοφορίας του στις αίθουσες  και, μετά από 9 ημέρες επαναληπτικών γυρισμάτων για πάνω από 11 ώρες την ημέρα, ο Spacey… σβήστηκε κυριολεκτικά από την ταινία, σαν να μην είχε υπάρξει ποτέ.

Εντούτοις, η επιλογή του Plummer για τον ρόλο φαντάζει η σωστότερη επιλογή που έκανε ο Scott σε αυτήν την ταινία, και όχι μόνο για τη δημοσιότητα που έλαβε εξαιτίας της: ο 88χρονος και πολύ πιο ταιριαστός στην ηλικία του Getty, Christopher Plummer, έδωσε μια πνοή αληθινού κακού σε αυτόν τον real-life Εμπενίζερ Σκρουτζ (για δεύτερη φορά φέτος, μετά και από το “The Man Who Invented Christmas”) και κατάφερε να τον μετατρέψει σε ένα τερατώδες σύμβολο της στυγνής και αδίστακτης όψης του καπιταλισμού, έναν ψυχρό και υπολογιστικό κροίσο που, θωρακισμένος μέσα στις επαύλεις του, νοιάζεται περισσότερο για τα έργα τέχνης που συλλέγει μανιωδώς από ότι για τους συγγενείς και τους ανθρώπους της ζωής του, έναν αμοραλιστή με μοναδική του έγνοια το κέρδος και την αύξηση της κολοσσιαίας περιουσίας του, έναν σύγχρονο Ρωμαίο Αυτοκράτορα.

Με αυτή την αυτοκρατορία έχει να τα βάλει, όπως λέει και η ίδια σε μια χαρακτηριστική στιγμή του φιλμ, και η Gail Harris, με τη Michelle Williams, στον ρόλο της απελπισμένης μικροαστής μητέρας που αγωνίζεται ενάντια στον «πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου», να δίνει μια από τις πιο ζωντανές, παλλόμενες και εντυπωσιακές ερμηνείες της καριέρας της. Πολύ καλός στον ρόλο του 16χρονου, μακρυμάλλη, χλωμού και φοβισμένου John Paul Getty είναι και ο νεαρός και ανερχόμενος Charlie Plummer (καμία συγγένεια με τον έτερο Plummer του φιλμ), ενώ μοναδική αδιάφορη έως κακή ερμηνεία της ταινίας είναι αυτή του Mark Wahlberg, ο οποίος απλά επαναλαμβάνει τον ίδιο ρόλο που παίζει εδώ και χρόνια, αυτόν του μπάτσου/μυστικού πράκτορα που προσπαθεί να «σώσει την ημέρα».

Το φιλμ του Scott είναι ένα αγωνιώδες και γεμάτο ένταση και σασπένς θρίλερ απαγωγής, που εμβαθύνει αρκετά και στη διαδικασία των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στους συγγενείς του Getty και τους απαγωγείς. Οι σκηνές με τον Getty φυλακισμένο σε ένα κελί στη μέση της υπαίθρου της Καλαβρίας είναι έντονες και ρεαλιστικές, αν και οι Ιταλοί μαφιόζοι παρουσιάζονται σχηματικά και στερεοτυπικά, με το χαρακτηριστικό κλισέ δίπολο των κακών και του καλού και ευαίσθητου μαφιόζου που νοιάζεται και φροντίζει τον απαχθέντα (εξαιρετικός όμως ο Romain Duris στον ρόλο), η σκηνή του περιβόητου ακρωτηριασμού του αυτιού του Getty είναι μακάβρια και σοκαριστική, ενώ οι σεκάνς απόδρασης και καταδίωξης, με αποκορύφωμα την τελική, υπενθυμίζουν για άλλη μια φορά την σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του 80χρονου πλέον αλλά αεικίνητου Scott.

Η ταινία δεν είναι βέβαια πολλά παραπάνω πράγματα: οι χαρακτήρες δεν αναπτύσσονται εις βάθος, ούτε η πολιτική ανάλυση του Getty, ως εμβλήματος του καπιταλισμού και της ανθρώπινης «αναλωσιμότητας» εντός του, είναι επαρκής. Όμως, το “All the Money in the World” είναι ένα καταιγιστικών ρυθμών, απολαυστικό θρίλερ αγωνίας, όπου ο Plummer μας δίνει έναν από τους πιο πειστικούς, αυθεντικούς villains που έχουμε δει τελευταία και ο  Scott μας αποδεικνύει γιατί είναι ένας πραγματικός μαιτρ του είδους της δράσης και της οικοδόμησης του σασπένς στο σινεμά του.



wso shell IndoXploit shell webr00t shell hacklink hacklink satış wso shell