Αληθινή έκρηξη: Η ύστερη εφηβεία του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά- Κριτική από το 20ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Αληθινή έκρηξη: Η ύστερη εφηβεία του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά

(Boom For Real The Late Teenage Years of Jean-Michel Basquiat)


Είδος:
Έτος παραγωγής:
Διάρκεια: 78
Χώρα: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί:
Βαθμολογία Χρηστών:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Η Sara Driver είναι ένα από τα τιμώμενα πρόσωπα στο φετινό φεστιβάλ (με την carte blanche που της δόθηκε, επέλεξε 10 από τα αγαπημένα της ντοκιμαντέρ για να προβληθούν στο Φεστιβάλ). Φέτος, μετά από πολλά χρόνια επέστρεψε στην ενεργό δράση για να μιλήσει για τα χρόνια πριν ο Μπασκιά γίνει γνωστός και αρχίσει να πουλάει τα έργα του.

Η Alexis Adler, ερωμένη και συγκάτοικος του Μπασκιά για ένα διάστημα, ήταν αυτή που προσέγγισε τη σκηνοθέτρια με κάποια πρώιμα έργα του (τέλη δεκαετίας ’70 και αρχές ’80), τα οποία είχε κάπου κλειδωμένα για 30 χρόνια. Η Driver, όμως, ήξερε πως μόνο αυτό δεν αρκούσε για να δημιουργηθεί ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους. Έτσι, επιστράτευσε φίλους και γνωστούς, ώστε να συνθέσει το πορτρέτο εκείνης της εποχής στη Νέα Υόρκη. Ανάμεσα σε αυτούς, είναι και ο φίλος και συνεργάτης της στο “Πέρα από τον Παράδεισο”, Jim Jarmusch. Οι άνθρωποι που μιλάνε στην κάμερα δε μιλάνε μόνο για τον Μπασκιά, αλλά περιγράφουν πως ήταν να ζει κάποιος στην τότε Νέα Υόρκη, την ελλιπή αστυνόμευση, τα ναρκωτικά, τα κλαμπ, την μποέμικη ζωή. Πλάνα που τράβηξαν οι ίδιοι και η σκηνοθέτρια πλημμυρίζουν την οθόνη και έτσι, σχηματίζουμε μια καλή ιδέα για τα καλλιτεχνικά δρώμενα του τότε, για τους καλλιτέχνες του δρόμου, που πολλές φορές δεν είχαν τίποτα στη διάθεση τους εκτός από λίγο χρόνο, ένα τοίχο και ένα σπρέι. 

Μέχρι εδώ καλά. Όμως, το θέμα μας τελικά θα έπρεπε να είναι ο Μπασκιά. Ο άνθρωπος που πέθανε από υπερβολική δόση στα 27, ο άνθρωπος του οποίου πίνακας έσπασε κάθε ρεκόρ στην Αμερική αφού πουλήθηκε πριν λίγους μήνες για 110.500.000 δολάρια, ο άνθρωπος που κάποιοι λένε πως ξεπέρασε τον Άντι Γουόρχολ, ο άνθρωπος που ξεκίνησε με γκράφιτι, ασχολήθηκε με τη μουσική, με την ποίηση και μπέρδεψε στην τέχνη του τις λέξεις με τις εικόνες. Η Driver όμως του συμπεριφέρεται “ως φάντασμα”. Θέλει να επικεντρωθεί μόνο στα πρώτα δημιουργικά χρόνια του καλλιτέχνη, από τα οποία η Adler της έδωσε ελάχιστα έργα και από τα οποία δεν υπάρχει  κάποιο έστω ηχητικό ντοκουμέντο του καλλιτέχνη. Ίσως, η σκηνοθέτρια οδηγήθηκε σε αυτήν την επιλογή γιατί πριν 8 χρόνια υπήρξε ένα άλλο ντοκιμαντέρ για τον ίδιο (“Jean-Michel Basquiat: The radiant child”) και πιο πριν μια ταινία μυθοπλασίας (“Basquiat”, 1996). Το θέμα είναι πως η ταινία τελειώνει και αν κάποιος δε γνώριζε το έργο του Μπασκιά πριν τη δει, φεύγει έχοντας μια θολή εικόνα του ποιος ήταν.

wso shell IndoXploit shell webr00t shell hacklink hacklink satış wso shell