Μια Ερωτική Ιστορία (A Swedish Love Story) (Κριτική Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Μια Ερωτική Ιστορία (A Swedish Love Story) (Κριτική Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)

Είδος:

, ,

Έτος παραγωγής:
Σκηνοθεσία:
Σενάριο:
Ηθοποιοί: , , , , ,

Γράφει:

Ένας ύμνος στην παιδική αθωότητα και τον έρωτα, με τόσο γερές βάσεις στη γη που κανείς, όσο κυνικός και να είναι, δεν μπορεί να αμφισβητήσει. (δεδομένου, πάντα, ότι έχει καταφέρει να αφεθεί μέσα στην ταινία, καθώς η παρακολούθησή της κάθε άλλο παρά είναι αυτό που θα λέγαμε εύκολη!)

Δύο έφηβοι γνωρίζονται, ερωτεύονται, και σε πείσμα των περιστάσεων δημιουργούν το δικό τους μικρόκοσμο με μία ματιά τόσο ευαίσθητη και αθώα που δεν μπορεί παρά να συγκινεί. Όλο αυτό τη στιγμή που οι ενήλικες του περιβάλλοντός τους χάνουν σιγά σιγά το παιχνίδι με τη ζωή, καθώς τρελαίνονται, πέφτουν σε κατάθλιψη, ξεχνούν να αγαπιούνται, παραιτούνται από το να ζουν. Όλο αυτό, επίσης, σε μία κοινωνία όπου το πρότυπο του ισχυρού πλούσιου και επιτυχημένου ενήλικα, αλλά και του σκληρού, ζόρικου και –πάντα- καπνίζοντος εφήβου ισοπεδώνουν ζωές και σχέσεις.

une-histoire-d-amour-suedoise-karlekshistoria-en-a-sweedish-love-story-24-2-g

Η σχέση, λοιπόν, που αναπτύσσεται μεταξύ των δύο εφήβων, τόσο πρωτογενής και αθώα από τη φύση της, δεν μπορεί παρά να έρχεται σε πλήρη αντίστιξη με τα όσα συμβαίνουν στον κόσμο των «μεγάλων», χωρίς, βέβαια, να ορίζεται από αυτό. Με σχεδόν αριστουργηματικό τρόπο ο Andersson αποτυπώνει την άγαρμπη, αμήχανη επαφή των δυο τους από την πρώτη γνωριμία τους και το σημαντικότατο πρόβλημα «ποιος θα πλησιάσει ποιον», μέχρι τις πρώτες τους ερωτικές εμπειρίες που δεν μπορεί παρά να είναι αθώες και παιχνιδιάρικες. (εντάξει, άλλες εποχές!) Η κάμερα εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ομορφιά και τη φρεσκάδα των δύο μικρών ηθοποιών χωρίς ίχνος χυδαιότητας ή απουσίας σεβασμού. Λήψεις καταπληκτικές, με φόντο μία πανέμορφη σουηδική εξοχή, το κατάλληλο ειδυλλιακό τοπίο για να τοποθετηθεί αυτή η ιστορία.

i-ashx

Βέβαια η σχέση αυτή μοιάζει με ένα διαμαντάκι χαμένο στη θάλασσα ιδωμένη από τα μάτια του ενήλικου κόσμου της ταινίας, που, βουτηγμένος στην κοινωνική σαπίλα και διαφθορά, (η ταξικότητα είναι θέμα που απασχόλησε πολύ τον Andersson,βλ. Giliap(1975)), την αμέσως επόμενη ταινία του) χάνεται σε ένα «σκοτεινό δάσος» της ζωής που μέχρι τώρα έχει κάνει. Και όταν λέω «σκοτεινό δάσος» χρησιμοποιώ τόσο τη μεταφορική όσο και την κυριολεκτική σημασία. Γιατί, μπορεί ο εφηβικός έρωτας να αποτελεί το θεματικό πυρήνα της ταινίας, αλλά το τελευταίο μέρος της ασχολείται κυρίως με το πώς αυτός αντιτίθεται στις υπόλοιπες ισχύουσες. Και για να το πετύχει αυτό μία σκηνοθετική ματιά όπως αυτή του Andersson, του ανθρώπου που βλέπει τη ζωή με ένα τραγικά αστείο και αστεία τραγικό τρόπο, εισάγεται ένα νέο κλίμα, κάπως γκραν γκινιόλ και εντελώς σουρεάλ, όπου τη στιγμή που οι μικροί ερωτοτροπούν ανέμελα, οι γονείς τους ξεχύνονται σε ένα κυνηγητό μέσα σε ένα θολό και σκοτεινό δάσος, χωρίς να έχουν ιδέα τελικά τι κυνηγούν. Το χιούμορ δε λείπει ακόμα και από αυτές τις σκηνές, πράγμα που με κάνει να παραδέχομαι τον ευρηματικό χειρισμό του Andersson.

HjSnU4Ae5tJJzT8Ba20t2SHxdC

Και ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για το ντεμπούτο μεγάλης ταινίας του (1969), πράγμα που εκπλήσσει χάρη στη σκηνοθετική ωριμότητα, την ολοκληρωμένη αντίληψη και την ισορροπημένη εκτέλεση. Όχι άδικα έχει συγκριθεί με το πρώιμο έργο του Σουηδού επίσης Ingmar Bergman.

Είναι γεγονός ότι με την πρώτη του ταινία ο Roy Andersson έκλεισε το μάτι στο θεατή και σε ό,τι θα σχολιάσει και θα σατιρίσει στη συνέχεια.

Βαθμολογία Χρηστών


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 4.00 out of 5)
Loading...

Προβολές


Παίζεται σε: 0 αίθουσες
0 αίθουσες στην Αθήνα
0 αίθουσες στην Θεσσαλονίκη
0 αίθουσες στην Επαρχία


Η ταινία δεν παίζεται πλέον στις αίθουσες