24 Weeks - Berlinale Κριτική (Διαγωνιστικό) - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

24 Weeks – Berlinale Κριτική (Διαγωνιστικό)


H Astrid είναι μια κωμικός που κάνει stand up performance κάνοντας τον κόσμο να γελά. Ο άντρας της ο Markus είναι ο μάνατζερ της και οι δύο τους δουλεύουν καλά μαζί, έχοντας μια αρμονική σχέση δουλειάς και οικογένειας, έχοντας ήδη μια εννιάχρονη κόρη και με την Astrid να περιμένει το δεύτερό τους παιδί.

Με εκείνη στον έκτο μήνα της εγκυμοσύνης της θα μάθουν ότι το παιδί τους θα έχει σύνδρομο Down. Η αρχική θλίψη, δίνει την θέση της στην αισιοδοξία και την συζήτηση του ζευγαριού που σκέφτεται ότι μπορεί να αντιμετωπίσει το μεγάλωμα ενός τέτοιου παιδιού. Όμως οι δυο τους δεν έχουν ιδέα τι τους περιμένει, με την Astrid να διαπιστώνει ότι το παιδί θα έχει συνέπειες για την ζωή της, αλλά και για την καριέρα της, με την ιστορία της γρήγορα να γίνεται γνωστή στα media.

1233024_24-Weeks

H νέα ταινία της Anne Zohra Berrached μετά το Two Mothers, έρχεται να ερευνήσει ένα θέμα πολύ ενδιαφέρον και ταυτόχρονα δύσκολο. Τα διλήμματα που  θα αντιμετωπίσει η πρωταγωνίστρια και ο σύζυγός της, είναι μεγάλα και θα επηρεάσουν όλη την ζωή τους, και η απόφαση για έκτρωση ή κανονική κυοφορία του παιδιού είναι δύσκολη. Η αρχική αισιοδοξία ότι η οικογένεια θα τα καταφέρει, δίνει γρήγορα την θέση της στις αμφιβολίες όταν οι δυο τους αποφασίζουν να ανακοινώσουν το σύνδρομο που θα έχει το παιδί τους, στους φίλους και συγγενείς τους. Η νταντά που έχουν για την κόρη τους, δεν θα δεχτεί να προσέχει και ένα παιδί με σύνδρομο Down, ενώ όλοι δέχονται αμήχανα τα νέα, με την κόρη του ζευγαριού να μην θέλει ένα τέτοιο αδερφάκι μετά από μία μέρα μαζί με παιδιά με αυτήν την πάθηση.

201607590_2_IMG_543x305

Το θέμα της ταινίας της Berrached, είναι πολύ ενδιαφέρον και ανοίγει και πάλι το debate για την έκτρωση σε τέτοιες περιπτώσεις. Ηθικά θέματα, συναισθήματα και προσωπικές φιλοδοξίες συγκρούονται στο εσωτερικό των πρωταγωνιστών. Έτσι όταν κάποιος κοιτά ένα μικρό παιδάκι δύσκολα μπορεί να πει ναι στην έκτρωση, όταν όμως σκέφτεται τι θα περάσει με εκείνο τότε οι σκέψεις αρχίζουν. Η ταινία θέτει επίσης σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές της το ερώτημα σε ποιον ανήκει η απόφαση για την έκτρωση: στην μητέρα που κυοφορεί ή και στους δύο. Το άψογο ζευγάρι θα αρχίσει να συγκρούεται όταν η Astrid θα έχει αμφιβολίες την ίδια ώρα που  η έλευση της μητέρας της στο σπίτι για βοήθεια όταν θα έρθει το νέο παιδί, είναι κάτι που δημιουργεί επιπλέον προβλήματα.

Είναι εμφανές ότι το γερό χαρτί της ταινίας είναι το θέμα της και το σενάριό της, ενώ εμφανή είναι τα προβλήματα στην εκτέλεση, καθώς ο θεατής σε ελάχιστες στιγμές δένεται με τους χαρακτήρες και η σκηνοθέτης κάνει μια σπουδή στο θέμα της έκτρωσης σε τέτοιες περιπτώσεις, χωρίς όμως να έχει δημιουργήσει δύο ισχυρούς χαρακτήρες που θα πείσουν επί της οθόνης, παρά σε λίγα ξεσπάσματα. Σε αυτό δεν την βοηθάνε βέβαια και οι άτονες ερμηνείες από τους πρωταγωνιστές. Έτσι η ταινία καταφέρνει μεν να θέσει μεγάλα ερωτήματα, όμως είναι κρίμα που δεν αποκτά προσωπικότητα και δεν αναλύει περισσότερο τον εσωτερικό κόσμο των χαρακτήρων της, μένοντας σε αυτό το πλαίσιο σε ρηχά νερά.