Πόσο ρόλο παίζουν (πλέον) τα φεστιβάλ στην Οσκαρική κούρσα; – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Πόσο ρόλο παίζουν (πλέον) τα φεστιβάλ στην Οσκαρική κούρσα;

Αφιερώματα, Φεστιβάλ | 12-3-2018 |

Και μιας και έχουμε χαλαρώσει λίγο από τα βραβεία, και έχουμε πάρει ανάσες και αποστάσεις, δεν μπορούμε παρά να περάσουμε στην σφαίρα της ανάλυσης και της σκέψης. Κάθε χρόνο ασχολούμαστε με φεστιβάλ, με προβολές, με βραβεία, και υπάρχουν σεζόν, σαν την φετινή για παράδειγμα, που μας δίνουν τροφή, αλλά και προβλέψεις για το που θα πάνε τα αγαλματίδια. Ο χορός όμως ξεκινά από τα φεστιβάλ ανά τον κόσμο, και αποδεικνύεται γιατί πρέπει να τα προσέξουμε λίγο παραπάνω από όσο τα προσέχουμε τώρα.

Ορίστε μία σκέψη: Έχουν περάσει 11 χρόνια από τότε που το Oscar Καλύτερης Ταινίας το κέρδισε μία ταινία που δεν έχει κάνει πρεμιέρα σε κάποιο φεστιβάλ. Και αυτή ήταν ο “Πληροφοριοδότης” του Martin Scorsese. Πριν από αυτό, οι ανεξάρτητες παραγωγές που παρουσιάζονταν στα φεστιβάλ ήταν οι εξαιρέσεις της κούρσας για καλύτερη ταινία, ενός κανόνα που είχε δημιουργηθεί από τα μεγάλα στούντιο, που δεν χρειάζονταν την δυναμική μιας ετήσιας κούρσας για να κερδίσουν το βραβείο.

Περιττό να αναφέρουμε ότι πολλά έχουν αλλάξει στο Hollywood, τα τελευταία χρόνια, καθώς η περίοδος των βραβείων είναι γεμάτη από ανεξάρτητες παραγωγές, πολλές φορές χαμηλού προϋπολογισμού. Τα κινηματογραφικά φεστιβάλ, ωστόσο, καταφέρνουν να δίνουν το παρόν όλο και περισσότερο στις οσκαρικές κούρσες, αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο κάθε χρονιάς, με τα φεστιβάλ Βενετίας και Τορόντο, με την μάχη να συνεχίζεται σε Sundance και Κάννες.

Φαίνεται λοιπόν, πως η επιλογή προβολής σε ένα φεστιβάλ είναι δομικής σημασίας για την πορεία του φιλμ. Το Sundance (από το οποίο παραδόξως δεν έχουμε δει ακόμα έναν νικητή καλύτερης ταινίας), είναι η καλύτερη επιλογή για ένθερμες, ετερόκλιτες Αμερικανικές ανεξάρτητες παραγωγές, όπως τα “Precious” και “Boyhood”, αν και πέρσι πρόβαλαν σε αυτό και τα “Call Me by Your Name” και “Get Out”, ταινίες που αποθεώθηκαν από το κοινό. Το Βερολίνο από την άλλη, είναι ο ναός του που ακραίου σινεμά, και σίγουρα ένα πρώτο σκαλί για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης, όπως τα “A Separation”, και τον φετινό νικητή της κατηγορίας, “A Fantastic Woman”. Enter Cannes, και ναι μπορεί τα τελευταία χρόνια να μας έχει ταλαιπωρήσει λίγο με τον ελιτισμό τους, αλλά μην ξεχνάμε ότι εκεί έκαναν πρεμιέρα νικητές όπως τα “No Country for Old Men” και “The Artist.” Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε το φεστιβάλ του Τελουράιντ, το οποίο μπορεί να μην έχετε ξανακούσει, αλλά είχε προβάλλει πρώτο από όλα τα “Moonlight,” “12 Years a Slave,” “Argo” και “The King’s Speech.”

Και ενώ το γαλλικό φεστιβάλ, παραμένει ένα από τα σημαντικότερα για κάθε κινηματογραφική σεζόν, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την δυναμική του φεστιβάλ Βενετίας. Την τελευταία δεκαετία το φεστιβάλ έχει μετατραπεί στον απόλυτο βασιλιά τον προβλέψεων. Νικητές του όσκαρ Καλύτερης Ταινίες που έκαναν πρεμιέρα σε αυτό, μεταξύ άλλων ήταν τα “The Hurt Locker,” “Birdman,” “Spotlight” και “The Shape of Water”, ενώ στο μεταξύ ταινίες όπως τα “Black Swan,” “Gravity,” “La La Land” και “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri,” χαρακτηρίζονται από τις καλύτερης ταινίες κάθε χρονιάς που κυκλοφόρησαν.

Τα “Black Swan,” “Gravity,” “Birdman” και “La La Land,” δεν προβλήθηκαν μόνο, αλλά άνοιξαν και τις εργασίες του φεστιβάλ. Στο μεταξύ το “The Shape of Water,” όχι μόνο άνοιξε το φεστιβάλ, κατάφερε να κερδίζει και τον Χρυσό Λέοντα, και έγινε η πρώτη ταινία που καταφέρνει να κερδίζει και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, από την στιγμή που άλλαξαν οι διαδικασίες του φεστιβάλ.

Το φεστιβάλ Βενετίας έχει αποκτήσει αίγλη, και είναι ένα από τα σημαντικά της χρονιάς, καθώς πλέον αποτελεί όχι μόνο μία καλή επιλογή για την πρεμιέρα μίας ταινίας, αλλά χρησιμοποιείται από τους παραγωγούς ως ένας καλός σταθμός για να συνεχιστεί το buzz μίας ταινίας για περισσότερο καιρό μέσα στη χρονιά.

Στο μεταξύ, με το “The Shape of Water” έχει συμβεί κάτι παράδοξο. Μέχρι το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ο Χρυσός Λέοντας ήταν σχεδόν η μεγαλύτερη διάκριση της ταινίας.

Όπως και να έχει, έχετε τα μάτια και τα αυτιά σας ανοιχτά, γιατί από ό,τι φαίνεται η κούρσα φαίνεται να ξεκινάει από την Βενετία.

Ο Del Toro θα επιστρέψει στο φεστιβάλ, σαν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

wso shell IndoXploit shell webr00t shell hacklink hacklink satış wso shell