O Francisco Conde, πρωταγωνιστής της ταινίας La Madriguera, στο Cinefreaks – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

O Francisco Conde, πρωταγωνιστής της ταινίας La Madriguera, στο Cinefreaks

Πρόσωπα, Φεστιβάλ | 12-6-2017 |

Η γραμμή παραγωγής κινηματογραφικού τρόμου εισαγόμενου από την Ισπανία τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχτεί σε δυνατό χαρτί για τον ήδη πολύ σπουδαίο λατινόφωνο σινεμά και φυσικά, με την έλευση του Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου που διεξάγεται αυτές τις μέρες στη χώρα μας δε θα μπορούσαν να λείπουν αντιπροσωπευτικά δείγματα του είδους. Αυτή τη φορά, το La Madriguera ή The Writer’s Burrow (ο αγγλικός τίτλος) ή Το Λαγούμι στην καθομιλουμένη. Μια ταινία που πραγματεύεται το μετατραυματικό στρες, την ψυχολογική απελπισία που γίνεται αρρώστια, την πίεση και τη μετατροπή του ονείρου σε εφιάλτη. Μιλήσαμε με τον πρωταγωνιστή, συν-σεναριογράφο και συμπαραγωγό Francisco Conde, που ερμηνεύει τον Κάρλος, έναν άνθρωπο που έχει χάσει την ελπίδα του, την πίστη στο έργο του και επιζητά την έμπνευση, μέχρι που γνωρίζει την Κατερίνα. Τότε όμως, τα πράγματα παίρνουν μια αρρωστημένη τροπή.

Πώς ήταν η εμπειρία του σεναριογράφου και παραγωγού για πρώτη φορά; Πώς σας φάνηκε η συνεργασία με το σκηνοθέτη Kurro Gonzalez;

Πράγματι ήταν η πρώτη φορά μου ως παραγωγός και σεναριογράφος, ξέχωρα από τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία, έχει μεγάλη σημασία για μένα να βιώνω νέες εμπειρίες στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Είναι πάντοτε πρόκληση και μεγάλη μου ευχαρίστηση. Η συνεργασία με τον Kurro Gonzalez, ήταν πάντοτε πολύ παραγωγική, από όταν γνωριστήκαμε στην Κίνα, στο διεθνές Φεστιβάλ του Shenzhen, όπου εκπροσωπούσαμε διαφορετικές ταινίες μικρού μήκους, εκείνος έκανε τo μοντάζ στη μια κι εγώ έπαιζα σε μια άλλη. Αρχικά είχαμε μια πολύ καλή προσωπική επικοινωνία, κι ήξερε ότι ήθελα να γίνω παραγωγός σε ταινία μεγάλου μήκους μέσω μιας εταιρείας παραγωγής που ήθελα να χρηματοδοτήσω, της 32 Historias Producciones, για να γυρίσουμε κάποιες ταινίες στη γενέτειρά μου, την Αλμερία, στα νότια της Ισπανίας. Τότε ήταν που μου πρότεινε το The Writer’s Burrow. Έπειτα από αυτήν την πολύ θετική εμπειρία, ετοιμαζόμαστε και γι’ άλλα πρότζεκτ.

Ποιες ήταν οι επιρροές στο να φτιάξετε ένα χαρακτήρα σαν τον Κάρλος;

Ο πυρήνας του φιλμ δημιουργήθηκα από τον Kurro, όταν άρχισα να διαμορφώνω ένα τμήμα της ιστορίας. Ξεκίνησα χτίζοντας το ρόλο του Κάρλος έχοντας ήδη μια ξεκάθαρη εικόνα της υπόθεσης, προσπάθησα να δείξω την πιο ανθρώπινη πλευρά του χαρακτήρα, γιατί δεν θέλαμε να δείξουμε ότι είναι ο τυπικός κακός σε ένα ψυχολογικό θρίλερ. Το The Writer’s Burrow είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, αλλά είναι ταυτόχρονα και το δράμα της ζωής του Κάρλος, κάτι που σημαίνει ότι είναι ζωτικής σημασίας να χτίσουμε το χαρακτήρα με τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του, ούτως ώστε όταν κάνει τις άσχημες πράξεις του, να έχει επίγνωση του λάθους του. Από εκεί και πέρα, χτίσαμε ένα προφίλ κάπου που έχει τις ευάλωτες και ψυχολογικά εύθραυστες στιγμές του, διαγράφοντας ένα μονοπάτι με κατανόηση προς το δράμα του πρωταγωνιστή από την πλευρά του θεατή, οπότε η μεγαλύτερη έμπνευση ήταν να τοποθετώ τον Κάρλος σε περιστάσεις και, παίζοντας με αυτές, να εξετάζω τις πιθανότητες για ένα ευφάνταστο και δημιουργικό ταξίδι.

Μια από τις πιο εντυπωσιακές παραμέτρους στα θρίλερ και τις ταινίες τρόμου γενικά είναι το κίνητρο πίσω απ’ όλα. Μπορείτε να μας πείτε λίγο περισσότερο για την ψυχολογική κατάσταση του Κάρλος μετά το τραγικό συμβάν;

Ο Κάρλος είναι ένας πετυχημένος συγγραφέας, και πάνω στο απόγειο της φήμης του, δέχεται επίθεση και σκοτώνεται η γυναίκα του. Έκτοτε, το συμβάν αυτό επιδρά με το χειρότερο τρόπο στη ζωή του και μετά την απώλεια εμφανίζεται το μετατραυματικό στρες μαζί με αγοραφοβία. Οι επιπρόσθετες φοβίες, απουσία έμπνευσης κ.ο.κ. Έχει την πίεση να παραδώσει το τελευταίο του μυθιστόρημα, για να εκμεταλλευτεί την επιτυχία του, αλλά όλες αυτές οι συνθήκες έχουν μπλοκάρει το νου του και δεν μπορεί όχι μόνο να γράψει, αλλά να ζήσει τη ζωή του πρακτικά.

Πώς θεωρείτε ότι θα εξελισσόταν η σχέση ανάμεσα στον Κάρλος και την Κατερίνα τελικά;

Παρόλο που ο Κάρλος είναι παντελώς αποκλεισμένος στο σπίτι του και έχει αποκοπεί από τον έξω κόσμο, βλέπει στο πρόσωπο της Κατερίνα τη μοναδική ίσως πιθανότητα να ολοκληρώσει το έργο του, αυτή την ορμή για την ολοκλήρωση και παράλληλα, την ευαίσθητη κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Έτσι, βλέπει την Κατερίνα ως το μοναδικό πράγμα που μπορεί να κρατηθεί και αργότερα, αρχίζει να βλέπει ψήγματα της νεκρής συζύγου του σε εκείνην.

Στην περίπτωση του Κάρλος, η ζωή μιμείται την τέχνη ή το ανάποδο;

Νομίζω η πραγματικότητα πάντα ξεπερνάει τη φαντασία. Στο τέλος, η γραμμή ανάμεσα στο αληθινό, το πραγματικό και το φαντασιακό είναι πολύ μικρή. Ετοιμάζοντας το χαρακτήρα του Κάρλος ως ηθοποιός, στο τελευταίο στάδιο της σύνθεσης του ρόλου, συναντήθηκα με πολλούς ψυχιάτρους για να πάρω συμβουλές. Μου ανέφεραν πολλές πραγματικές υποθέσεις πολύ κοντά σε αυτό που είχαμε στο σενάριο, αλλά επειδή πέρασε αρκετός καιρός είχαμε ήδη ολοκληρώσει το σενάριο τότε. Ωστόσο, αυτές οι περιπτώσεις, μαζί με κάποια “παιχνίδια” που σκαρφίστηκα μαζί με τους ψυχιάτρους, φτιάχνοντας κάποιες φανταστικές καταστάσεις στις κλινικές τους, υπήρξαν πολύ παραγωγικές, ήταν, ως ηθοποιός, το κερασάκι στην τούρτα για το πώς θα έφτιαχνα το προφίλ του χαρακτήρα.

Μερικά αγαπημένα ψυχολογικά θρίλερ;

Ψυχώ, Vertigo, The Silence of the Lambs, Le locataire, The Conversation, The Collector, The Yellow Sea, Nightcrawler, Death and the Maiden, Funny Games και πολλά άλλα.

Τέλος, κάποιες συμβουλές για να αποφύγουμε “το συγγραφικό μπλοκάρισμα”;

Το να καθίσεις μπροστά από ένα χαρτί και μολύβι ή μια οθόνη υπολογιστή, να μην σκέφτεσαι υπερβολικά το πώς δε θα μπλοκαριστείς, να αφήνεις τον εαυτό σου, τη φαντασία σου και τις αισθήσεις σου ελέυθερες για να το αποτυπώσεις στο γράψιμό σου, χωρίς να ξεχνάς ωστόσο τις αρχικές παροτρύνσεις κι ερεθίσματα που σε έκαναν να θες να πεις μια ιστορία. Αργότερα θα υπάρχει χρόνος για να σμιλεύσεις αυτά που έχεις καταγράψει.

 

Διαβάστε περισσότερα για: , , , ,