#Berlinale Μέρα 6: Η Ελληνική κρίση, o Beuys και o υπέροχος Αki Kaurismäki – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

#Berlinale Μέρα 6: Η Ελληνική κρίση, o Beuys και o υπέροχος Αki Kaurismäki

Αφιερώματα, Φεστιβάλ | 15-2-2017 |

Και εκεί που λέγαμε ότι το φετινά φεστιβάλ του Βερολίνου δεν έχει αρκετούς σταρ ή μεγάλα ονόματα της σκηνοθεσίας με τις ταινίες να είναι αρχικά μέτριες, η Berlinale βάλθηκε να μας εντυπωσιάσει με το καλό διαγωνιστικό της για φέτος και με τις άλλες ενδιαφέρουσες επιλογές στα άλλα τμήματα. Την παράσταση έκλεψε βέβαια το The Other Side of Hope του Αki Kaurismäki που έγινε και ένα από τα μεγαλύτερα φαβορί δίπλα στα Spoor, A Fantastic Woman, και On body and Soul. To Φεστιβάλ έχει ακόμη βέβαια πολύ δρόμο και 2-3 ταινίες τουλάχιστον αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον και με πιθανότητες για διάκριση.

Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τι είδαμε

Όλη μας η ανταπόκριση από το Βερολίνο σε μία σελίδα

#Berlinale Μέρα 5: Ενδιαφέρον διαγωνιστικό, λαμπερές πρεμιέρες και μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς

#Berlinale 2017 Μέρα 4: Δύο φαβορί για βραβεία και ο νεαρός Karl Marx

#Berlinale 2017 Μέρα 3: Μέτριο διαγωνιστικό και Geoffrey Rush

#Berlinale 2017 Μέρα 2: Trainspotting 2, Richard Gere, το ολοκαύτωμα και ο πρώτος σοβαρός διεκδικητής της Άρκτου

#Berlinale 2017 Μέρα 1: Paul Verhoeven, Django και Panorama

Την αρχή για το διαγωνιστικό την έκανε το The Other Side of Hope, η δεύτερη ταινία της τριλογίας του Aki Kaurismäki για το προσφυγικό που έκανε πρεμιέρα σήμερα στην Berlinale. Ο Kaurismäki  για μια ακόμη φορά φτιάχνει μια ξεχωριστή ιστορία που αναπαράγει ένα ευαίσθητο θέμα με πολύ φαντασία και χιούμορ. Το επίκεντρο της ταινίας όπως και στο Le Havre δεν είναι η σκληρότητα του συστήματος και η βία που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πρόσφυγες αλλά όλοι εκείνοι οι άνθρωποι που τους βοηθάνε χωρίς κανένα προσωπικό όφελος. Ο Kaurismäki προσσεγίζει το ζήτημα με αισιοδοξία και αναδεικνύει την καλοσύνη που συναντάνε οι πρόσφυγες στους ιδυόρρυθμους ήρωες του, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει απο την πραγματικότητα. 

Μη χάσεις την κριτική μας για το The other side of hope

Η συνέχεια είχε Beuys, το μοναδικό ντοκιμαντέρ του διαγωνιστικού.  Ο σκηνοθέτης Andres Veiel (Wer wenn nicht wir, 2011) συνθέτει το πορτρέτο ενός από τους μεγαλύτερους Γερμανούς εικαστικούς του 20ου αιώνα, τριάντα χρόνια μετά το θάνατό του. Με πλάνα – ασπρόμαυρα κυρίως – που προέρχονται από ομιλίες του, τηλεοπτικές εμφανίσεις, μαγνητοσκοπήσεις από performances και happenings, φωτογραφίες από εκθέσεις και ηχητικά ντοκουμέντα, το Beuys είναι μια ματιά πάνω στον καλλιτέχνη – ιδεολόγο που διατεινόταν ότι όλα μπορούν να είναι τέχνη και όλοι μας καλλιτέχνες.

Με αυτό το ντοκιμαντέρ ο Veiel θέλει να φέρει το κοινό σε επαφή με το έργο του καλλιτέχνη, η χαρακτηριστική μορφή του οποίου, με το καπέλο και το γούνινο παλτό του, έχει αποτυπωθεί στις συνειδήσεις μας. Καλεί λοιπόν το θεατή να γνωρίσει καλύτερα και να προσπαθήσει να εξοικειωθεί με τη δουλειά του, μέσα από εικόνες και μέσα από τα λόγια τόσο του ίδιου, όσο και φίλων και συνεργατών του που γνώριζαν καλά αυτόν και το έργο του.

H κριτική μας για το Beuys

Για το τέλος αφήσαμε ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας σχεδόν πέντε ωρών που έχει να κάνει με την Ελλάδα και δυστυχώς δεν έχει συζητηθεί όσο θα έπρεπε στα μέσα ενημέρωσης της χώρας. Ο λόγος για το Fighting through the nightΟ Καναδός σκηνοθέτης Sylvain L’Espérance έφτασε στην Αθήνα το Φεβρουάριο του 2014. Το σχέδιό του ήταν να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τις επαναστάσεις των λαών της Μεσογείου – με αφορμή τις επαναστάσεις στις αραβικές χώρες -, επιλέγοντας ως αφετηρία την Ελλάδα. Σύντομα διαπίστωσε ότι η περίπτωση της Ελλάδας παρουσιάζει από μόνη της πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και αξίζει ένα ξεχωριστό φιλμ, γιατί εκεί – όπως είπε – βρήκε ό, τι χρειαζόταν.

Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί την πορεία της χώρας σε διάστημα δύο ετών και καταγράφει την εξόντωση από την οικονομική κρίση και τα μέτρα λιτότητας, την αδικία, την αντίσταση στη συστημική βία και τη διεκδίκηση βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οι πρωταγωνιστές του που αγωνίζονται για αξιοπρέπεια, μπορεί να μην έχουν την ίδια εθνικότητα, ζουν όμως όλοι στον ίδιο τόπο.

Δείτε την κριτική μας για το Fighting through the night

Η συνέχεια είχε Catherine Deneuve με το Midwife που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού για το Διαγωνιστικό. H ταινία του Martin Provost έχει πέρα από την Deneuve και την Catherine Frot. Η ταινία εξερευνά την σχέση μιας εσωστρεφής μαίας, της Claire που την υποδύεται η Catherine Frot και της Béatrice της πληθωρικής ερωμένης του πατέρα της που την υποδύεται η Catherine Deneuve. Ο Provost προσπαθεί να αναδείξει πόσο ανάγκη έχουν η μία την άλλη και πως τελικά παρά τον διαφορετικό τρόπο ζωής τους, τελικά έρχονται κοντά.

Δείτε την κριτική μας για το Midwife

Επίσης πρεμιέρα έκανε και το The Lost City of Z, που όμως δεν είδαμε χτες, είχε όμως ένα γενναίο μερίδιο από stars, όπως ο Robert Pattison και η Sienna Miller.

 

  • Germany Berlin Film Festival
  • day6
  • Germany Berlin Film Festival
  • 2272099395
  • 201719257_2_IMG_FIX_700x700
Διαβάστε περισσότερα για: