Συνέντευξη με τον Στέργιο Πάσχο, σκηνοθέτη του βραβευμένου "Άφτερλωβ". - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Συνέντευξη με τον Στέργιο Πάσχο, σκηνοθέτη του βραβευμένου “Άφτερλωβ”.

Συνεντεύξεις | 14-11-2016 |

Εχθές, Κυριακή 13 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η τελετή λήξης του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το ελληνικό “Άφτερλωβ” έφυγε από την τελετή κρατώντας δύο συνολικά βραβεία: το Βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης, την Ειδική Μνεία για την ερμηνεία του Χάρη Φραγκούλη!
Λίγες μέρες πριν, ο σκηνοθέτης του Στέργιος Πάσχος, μας είπε λίγα λόγια για την πρώτη, μεγάλου μήκους ταινία του.

 

Π.Γ. Είναι το “Άφτερλωβ” η συνέχειa του “Ο Έλβις είναι νεκρός”;

Σ.Π. H ιστορία του “Άφτερλωβ” προϋπήρχε από αυτή του “Έλβις”. Ήθελα να τεστάρω το ύφος και τους ηθοποιούς οπότε γύρισα πρώτα τον Έλβις” πριν το “Άφτερλωβ”  γιατί ήταν και πιο εύκολο να γίνει έτσι.

Π.Γ. Tι μπορεί να σημαίνει “Άφτερλωβ”;

Σ.Π. Κάτι με την αγάπη. Είναι μια λέξη που δεν υπάρχει έτσι και αλλιώς.
Δεν είχα σκοπό να προσθέσω κάτι το κωμικό απαραίτητα επιλέγοντας αυτόν τον τίτλο. Ήθελα να είναι μια καινούρια λέξη γιατί η ταινία έχει να κάνει πολύ με τη γλώσσα και την επικοινωνία.

Π.Γ. Κίτρινο vs Kόκκινο. Πες μου για τα χρώματα της ταινίας-τα περισσότερα από αυτά είναι θερμά.

Σ.Π. Kυριαρχούν τα θερμά χρώματα αλλά υπάρχουν και οι ψυχροί φωτισμοί.
Ξεκινάει αυτός από μια ψυχρή περιοχή και όταν έρχεται η άλλη μπαίνουν τα θερμά χρώματα.
Μου άρεσε στην 3η πράξη να επικρατούν το κόκκινο και το κίτρινο σαν χρώματα (δηλαδή το κόκκινο πουκάμισο του πρωταγωνιστή και η κίτρινη ζακέτα της πρωταγωνίστριας).
Επίσης ο άντρας δεν αλλάζει ποτέ ρούχα ενώ η γυναίκα αλλάζει συνεχώς.

afterlov4

Π.Γ. Σινεμά ή Πραγματικότητα;
Μέσα στα έργα σου συνδυάζεις και τα 2…

Σ.Π. Πραγματικότητα σαν σινεμά. Μου αρέσει γενικά ένα έργο τέχνης να δείχνει το αποτύπωμα αυτού-ης που το έφτιαξε. Να υπάρχει και το ερώτημα τι είναι αυτή η τέχνη. Ενώ στην αντίστοιχη σκηνή (που η πραγματικότητα ‘εισβάλει’ στην ταινία) που βλέπουμε το ζευγάρι να προσπαθεί να φτιάξει τη σχέση του, έτσι μου αρέσει να φαίνεται και πως η ταινία προσπαθεί να ανασυγκροτηθεί.

Π.Γ. Τι είναι κατά την άποψη σου η τέχνη του Κινηματογράφου;

Σ.Π. Δεν ξέρω. Νομίζω ότι απαντάει καλύτερα η ταινία μου σε αυτό.

 

Π.Γ. Τέλος, πως προέκυψε η ιδέα του σεναρίου;
Σ.Π. Είμαστε μαζί με κάποιον-α γιατί θέλουμε να μάθουμε μέσα από αυτό. Άλλοι θα μάθουν, άλλοι όχι, άλλοι θα μείνουν στη γκρίζα ζώνη. Όσον αφορά το σενάριο, ήθελα να κλείσω μια κοπέλα σε ένα σπίτι αλλά δεν μπορούσα να το κάνω στην πραγματικότητα…
Το έκανα ταινία.

14956636_1684828561830226_5213424521187836535_n

Διαβάστε περισσότερα για: , , ,