Η ύψιστη τέχνη της μείξης του ήχου στο σινεμά.. - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Η ύψιστη τέχνη της μείξης του ήχου στο σινεμά..

Inside Cinema | 26-8-2016 |

Η μείξη του ήχου(μιξάζ) είναι ένα στάδιο αρκετά παραγνωρισμένο κατά την κατασκευή μιας ταινίας. Ουσιαστικά πρόκειται για “μείξη” ήχων από διαφορετικές ηχητικές πηγές που παρεμβαίνουν στην εικόνα. Παρόλα αυτά τούτη η δουλειά της συρραφής είναι μια εντελώς ξεχωριστή δημιουργία.

Ο Jean-Pierre Laforce έχει διαπρέψει στο κεφάλαιο ήχος του γαλλικού σινεμά. Συνεργασίες με κινηματογραφιστές όπως ο Michael Haneke, o Patrice Chereau και Arnaud Desplechin(είχαμε την τύχη να τον δούμε στο 18 Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσ/νίκης) μαρτυρούν του λόγου το αληθές. Ο ίδιος λοιπόν παρουσιάζει την τέχνη του με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο..

“Συχνά θεωρούμε τον υπεύθυνο του μιξάζ σαν ένα είδος σπουδαίου διευθυντή ορχήστρας της ηχητικής μπάντας μιας ταινίας, ο οποίος δε θα δουλέψει παρά για τις σούπερ παραγωγές με τα ειδικά εφέ ή για τις ταινίες δράσης. Το μιξάζ μπορεί να κάνει να ακουστεί η έκρηξη μιας βιτρίνας αλλά μπορεί επίσης να κάνει να ακουστεί διαφορετικά μια στιχομυθία..”

Με τούτα τα λόγια προσεγγίζει το “πάντρεμα” του ήχου ένας specialist του είδους. Όπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση, έτσι κι εδώ, οι απόψεις διίστανται και ποικίλουν. Δεν χωρά καμιά αμφιβολία ότι μεγάλο ρόλο παίζει η ευαισθησία του σκηνοθέτη. Ο καθένας έχει τον τρόπο του να σκέφτεται και να περνάει τις ιδέες του στην ποιότητα του ήχου που αναζητά. Σε αυτό το στάδιο της δουλειάς, η ταυτότητα της ταινίας διευκρινίζεται περισσότερο..
Ο Γάλλος δημιουργός Andre Techine εξηγεί..

“Με το μιξάζ καταλαβαίνεις πως τελειώνει μια ταινία. Πως κλείνει τις πόρτες σε ανοιχτές ιστορίες και ανοιχτά κεφάλαια. Είναι ο καλύτερος δυνατός τρόπος να βγάλεις συμπεράσματα που ολοκληρώνουν την εικόνα..”

Διαβάστε περισσότερα για: , , , ,