Μπες στον κόσμο του making of - Δες πως γυρίζονται όλες οι σκηνές βίας στο σινεμά! - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Μπες στον κόσμο του making of – Δες πως γυρίζονται όλες οι σκηνές βίας στο σινεμά!

Inside Cinema | 17-6-2016 |

Αν ετοιμάζεσαι και συ να γυρίσεις fight scenes για το φιλμάκι σου, τότε οφείλεις να γνωρίζεις μερικές βασικές έννοιες που απαιτούνται για σκηνές τέτοιου είδους. Η μάχη σώμα με σώμα, οι αμυντικές και οι επιθετικές κινήσεις.. όλα είναι μια χορογραφία άριστα εκτελεσμένη και μαεστρικά μονταρισμένη.
Ο Ryan Connolly πήρε μια DJI στα χέρια του και γύρισε την σκηνή μάχης την οποία θα παρακολουθήσουμε αμέσως τώρα..

Αρχικά αξίζει να επισημανθεί η σπουδαιότητα της επιλογής του σωστού εξοπλισμού. Όπως θα δείτε παρακάτω, στο making of του φιλμ, ο δημιουργός επιλέγει εργαλεία μικρού μεγέθους αφού έχει κρίνει πως ο χώρος των γυρισμάτων είναι περιορισμένος. Επομένως επιλέγοντας κάμερα και μικρόφωνα χειρός, αυτόματα οι λήψεις σου γίνονται πιο ελαστικές και σίγουρα πιο εύκολες. Όλα αυτά όμως στην περίπτωση που δεν έχουμε σύμμαχο τον χώρο.. Σκηνές σε έναν στενό διάδρομο ή σε ένα ασανσέρ παραδείγματος χάρη.

picture36

Πέραν του εξοπλισμού όμως, ο Connolly και η ομάδα του αξιοποιούν στο μέγιστο τις αρετές και τις χάρες που μπορεί να προσφέρει ο κατάλληλος φωτισμός. Σκοτάδι κι ομίχλη κάνουν το καθήκον τους προσδίδοντας την ανατριχιαστική ατμόσφαιρα που απαιτείται. Ίσως ο πιο απλός κι φθηνός τρόπος για να προσθέσετε βάθος κι αισθητική στις λήψεις σας.
Ας μην λησμονούμε φυσικά και την ενδυματολογική σημασία. Η αυθεντικότητα μιας στολής ολοκληρώνει την οπτική σύνθεση πριν την χωρογραφία. Ο θεατής μπαίνει πιο εύκολα στον φιλμικό κόσμο όταν πιστεύει στο 100% αυτό που παρακολουθεί χωρίς να έχει την παραμικρή αμφιβολία.

undisputed-3

Ένα εξίσου σημαντικό θέμα το οποίο τονίζει η ομάδα του Connolly είναι ο τρόπος με τον οποίο “σπάει” η σκηνή μάχης σε τρία τμήματα. Αυτό εξυπηρετεί κυρίως τους ηθοποιούς που κάνουν τα stunts(ακροβατικά) καθώς έτσι επικεντρώνονται σε μικρότερο μέρος της χορογραφίας με αποτέλεσμα να έχουν καλύτερη επίδοση και, ασφαλώς, μεγαλύτερη ασφάλεια.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πίσω από την απόλυτη επιτυχία κρύβεται το κεφάλαιο ήχος. Κατά την διάρκεια της λήψης του ήχου δίνεται προτεραιότητα στην μαγνητοφώνηση των διαλόγων, για τεχνικούς και οικονομικούς λόγους.
Όσον αφορά τις λήψεις που γίνονται σε φυσικά ντεκόρ, αναμενόμενα, εμφανίζονται ανεπιθύμητα εμπόδια(traffic, ανάμιξη 2-3 ήχων). Αναγκαστικά λοιπόν η αναπαραγωγή ή η κατασκευή των ήχων γίνεται σε ειδικό στούντιο.

Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για αληθινούς και ακριβείς ήχους. Για του λόγου το αληθές, ελάχιστη σχέση έχουν με τους φυσικούς (καμία γροθιά και καμία κλοτσιά στον πλανήτη γη δεν ακούγεται όσο ένας πυροβολισμός αγαπητέ cinefreak). Παρόλα αυτά προτιμούνται διότι δίνουν δραματική εντύπωση. Είναι καλό για την ολότητα της σκηνής, και κατ’ επέκταση της ταινίας, να φέρει ο ήχος κάτι το ασυνήθιστο έτσι ώστε να διεγείρει τον θεατή. Στα πλαίσια, πάντα, του λογικού..

Διαβάστε περισσότερα για: , , , ,