Cannes 2016: H Jodie Foster εξηγεί γιατί τα στούντιο φοβούνται τις γυναίκες – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Cannes 2016: H Jodie Foster εξηγεί γιατί τα στούντιο φοβούνται τις γυναίκες

Απόψεις, Πρόσωπα, Φεστιβάλ | 15-5-2016 |

Με αφορμή την ταινία της Money Monster, που έκανε πρεμιέρα τη δεύτερη μέρα του φετινού φεστιβάλ των Καννών, η ηθοποιός και σκηνοθέτης Jodie Foster έδωσε συνέντευξη στο περιοδικό Variety και το γκρουπ Kering – συνεργάτη του φεστιβάλ – στα πλαίσια μιας σειράς συνομιλιών με το όνομα Women in Motion.

Τα θέματα τα οποία έθιξε, αφορούν κυρίως τη θέση των γυναικών στην κινηματογραφική βιομηχανία, είτε αυτές βρίσκονται μπροστά, είτε πίσω από τις κάμερες.

«Αυτό που με ενοχλούσε ιδιαίτερα ως ηθοποιό ήταν ότι, κάθε φορά που ένας συγγραφέας – άντρας συγγραφέας – αναζητούσε το κίνητρο μιας γυναίκας, αυτό πάντα είχε να κάνει με βιασμό. Ήταν κάπως έτσι “- Αναρωτιέμαι γιατί κλαίει. – Γιατί έχει βιαστεί,” ή “- Αναρωτιέμαι γιατί έχει προβλήματα με το αφεντικό της. – Πρέπει να είναι επειδή βιάστηκε.” Ήταν γελοίο.»

«Για κάποιο λόγο,» συνεχίζει, «οι άνδρες το θεωρούσαν το απολύτως δραματικό. Ήταν εύκολο να το κολλήσουν σε οποιαδήποτε γυναίκα. Οποιαδήποτε περίπλοκη συγχώνευση με το γυναικείο χαρακτήρα, τους άφηνε αδιάφορους. Δεν μπορούσαν να βάλουν τον εαυτό τους μέσα στο σώμα της για να που ότι “ίσως να ήταν ανταγωνιστική με τη μητέρα της, γιατί η μητέρα της ήταν ανταγωνιστική μαζί της.” Ήταν ανίκανοι να κάνουν αυτή τη μετάβαση.»

Θυμάται, επίσης, ότι στην αρχή της καριέρας της, έβλεπε σπάνια γυναίκες στα γυρίσματα.  Θα ήταν συνήθως η γυναίκα που θα έπαιζε τη μητέρα στην ταινία, ή η μακιγιέζ ή η γραμματέα γυρίσματος (σκριπτ). Όμως ακόμη, ποτέ οι γυναίκες δεν είχαν το ρόλο του σκηνοθέτη ή του διευθυντή φωτογραφίας, ή οποιαδήποτε άλλη δουλειά πίσω από τις κάμερες.

«Όλα άλλαξαν όταν οι γυναίκες εμφανίστηκαν στο γύρισμα. Ξαφνικά θύμιζε περισσότερο την πραγματικότητα. Οι άντρες έφεραν τις κόρες τους, τους γιους τους. Θύμιζε οικογένεια. Έτσι οι ταινίες έγιναν πιο υγιείς.»

«Θυμάμαι πότε συντελέστηκε αυτή η δραματική αλλαγή. Σίγουρα ακόμα βλέπουμε λιγότερα γυναικεία πρόσωπα στα φιλμ, αλλά αυτό έχει αλλάξει όσον αφορά τους τεχνικούς, τους παραγωγούς, τους συγγραφείς. Ακόμα και οι καριέρες των γυναικών ηθοποιών έχουν αλλάξει. Αυτό που δεν έχει αλλάξει, είναι η σκηνοθεσία των mainstream ταινιών.»

«Πιστεύω ότι τα στελέχη των στούντιο φοβούνται,» είπε χαρακτηριστικά, εξηγώντας γιατί τα τεράστια και πανάκριβα κινηματογραφικά projects, δεν έχουν σχεδόν ποτέ γυναίκα στο σκηνοθετικό τιμόνι. Λέει πως κάτι τέτοιο θα αποτελούσε μεγάλο ρίσκο για τα στούντιο, και έτσι λοιπόν επιλέγουν αυτό που είναι γνώριμο, ή μάλλον αυτό που μοιάζει στην όψη περισσότερο με αυτούς, δηλαδή έναν άντρα σκηνοθέτη.

Διαβάστε περισσότερα για: , , , , ,