Συνέντευξη: Ο Corneliu Poromboiu μιλά στο Cinefreaks για τον θησαυρό του – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Συνέντευξη: Ο Corneliu Poromboiu μιλά στο Cinefreaks για τον θησαυρό του

Συνεντεύξεις | 13-11-2015 |

Ένας από τους μεγαλύτερους Ρουμάνους σκηνοθέτες βρίσκεται φέτος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με διπλή ιδιότητα. Ο λόγος για τον Corneliu Poromboiu, συχνό επισκέπτη του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που αυτή τη χρονιά παρουσιάζει την ταινία του Comoara (Ο Θησαυρός) που βραβεύτηκε στις Κάννες με το βραβείο Un Certain Talent, στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, αλλά είναι ταυτόχρονα και μέλλον της κριτικής επιτροπής του διαγωνιστικού του Φεστιβάλ, αποφασίζοντας έτσι για το που θα πάει φέτος ο Χρυσός Αλέξανδρος.

Συναντήσαμε τον Corneliu Poromboiu για να μας μιλήσει για την νέα του ταινία, το Ρουμανικό σινεμά και άλλα ενδιαφέροντα.

H ιστορία πίσω από την ταινία:

Υπάρχουν πολλές ιστορίες σαν αυτή στην ταινία, τοπικοί μύθοι, είναι σαν να χουμε μια παράδοση συνδεδεμένη με θαύματα, κάτι σύνηθες σε μία Ορθόδοξη χώρα. Η ταινία ήταν αρχικά να είναι ένα ντοκιμαντέρ. Ο Άντριαν που παίζει τον δεύτερο ρόλο στην ταινία μου είπε για το μύθο του παππού του, που είχε θάψει ένα θησαυρό στο πόλεμο. Πήγαμε έτσι με μια μικρή ομάδα να βρούμε τον θησαυρό και να γυρίσουμε την όλη διαδικασία. Δεν βρήκαμε όμως τίποτα, και έτσι αποφάσισα να κάνω μια ταινία μυθοπλασίας, όπου εκεί οι πρωταγωνιστές θα βρίσκουν έναν θησαυρό. Η ταινία έχει αρκετά κοινά στοιχεία με αυτό το ντοκιμαντέρ που φτιάξαμε. Για παράδειγμα το πρώτη μηχάνημα που χρησιμοποιείται στην ταινία για ανίχνευση μετάλλων, και δεν δουλεύει, δεν δούλευε και στην πραγματικότητα, κάτι με το οποίο γελάσαμε πολύ όταν ψάχναμε τον δικό μας θησαυρό.

Για τη Ρουμανία και το πόσο έχει αλλάξει από τα Σοβιετικά χρόνια:

Έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Πολλά καλυτερεύουν. Κάποια μένουν τα ίδια. Χρειάστηκε να πάω στην αστυνομία πρόσφατα και ήταν τα ίδια – άσχημα. Η γραφειοκρατεία είναι το θέμα. Είναι γενικά περίεργο ακόμα και στα κτίρια και την αρχιτεκτονική να βλέπεις δίπλα δίπλα κτίρια από το ’30, άλλα από την Σοβιετική εποχή και άλλα σύγχρονα με τζάμια και στυλ της τελευταίας δεκαετίας. Αυτό επηρεάζει και το σινεμά. Για παράδειγμα για αυτή την ταινία είδα 80 διαμερίσματα στο Βουκουρέστι για να βρω κάτι με συγκεκριμένες γωνίες που ήθελα. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά στοιχεία στην πόλη.

Για το πόσο οι ιστορίες του σχετίζονται με την πραγματικότητα

Οι ιστορίες μου είναι σχεδόν πάντα για αληθινά πράγματα που συμβαίνουν γύρω μου. Είναι ένα παράδοξο στο οποίο ζω. Από την μία θέλω να παρουσιάσω κάτι το αληθινό, αλλά από την άλλη δε μπορείς παρά να βάλεις κάποια δομή και φτιάχνω κάτι.

Για το γιατί είναι σημαντικό οι ιστορίες του να σχετίζονται με την πραγματικότητα

Παίρνω έμπνευση από την πραγματικότητα. Θέλω να βρίσκω ιστορίες που να είναι σημαντικές για μένα και θέλω να τις πω.

corneliu_porumboiu_la_cannes

Ο Poromboiu στις Κάννες όπου βραβεύτηκε για τον Θησαυρό

Για το τέλος της ταινίας και τον παραλληλισμό με τον Ρομπέν των Δασών

Στο τέλος ο θησαυρός μοιράζεται στα παιδιά, αν και στο αρχικό σενάριο σκεφτόμουν αυτό να γίνεται βίαια, δηλαδή τα παιδιά να ορμάνε και να του τον παίρνουνε. Ο κεντρικός χαρακτήρας ζει μια συνηθισμένη ζωή, είναι τακτοποιημένος θα έλεγα, βρίσκεται όμως σε μία εύθραυστη ισορροπία. Δεν είναι χαρούμενος με την ζωή και την καριέρα του. Έχει όμως αυτό που πολύ έχουμε στην Ρουμανία, την αίσθηση ότι η γενιά μου είναι μια χαμένη γενιά, μια γενιά που θυσιάστηκε με στόχο τα παιδιά μας να είναι καλύτερα. Τα παιδιά έχουν κεντρικό ρόλο και στην ταινία και ειδικά στο τέλος της. Ακόμα και στο casting είδα πολλά παιδιά και μου κανε εντύπωση το πολυάσχολο πρόγραμμα τους.

Για τον πρωταγωνιστή του Θησαυρού

Είναι πολύ αστείο το πως βρέθηκε στην ταινία. Ήμουν με την γυναίκα μου σε ένα μουσείο και τον είδαμε, και εκείνη μου είπε πρέπει να τον φωνάξεις στο casting. Συμφώνησα και όταν ήρθε στο casting ήταν πραγματικά ο καλύτερος. Ήταν μεταλλωρύχος μέχρι τα 20 του, άλλαξε πολλές δουλειές και όλα, μαζί και η γλώσσα του σώματός του, ταίριαζαν στον χαρακτήρα. Αργότερα είδα την οικογένειά του και η ισορροπία ήταν τέτοια που αποφάσισα να κάνω cast και την οικογένειά του, την γυναίκα του και το παιδί του.

Για τον τρόπο που κινηματογράφησε στην ταινία

Το πρώτο μέρος της ταινίας έχει κοπεί πάρα πολύ. Ολόκληρες σκηνές υπήρξαν που δεν μου άρεσαν και τελικά της έκοψα. Στην συνέχεια τα πράγματα ήταν πιο απλά. Φυσικά στο μοντάζ έγιναν αρκετές παρεμβάσεις όμως ειδικά στις μεγάλες σκηνές που ψάχνουν τον θησαυρό, μου άρεσε να πειραματίζομαι και να βλέπω πως αντιδρούν οι ηθοποιοί. Στις σκηνές στον κήπο που ψάχνουν τον θησαυρό το σενάριο ήταν συγκεκριμένο με βάση κυρίως την εμπειρία μου στο ντοκιμαντέρ. Όμως έγιναν και κάποιοι αυτοσχεδιασμοί. Γενικά στις συγκεκριμένες σκηνές έγιναν περί τις είκοσι λήψεις, υπήρχαν όμως και σκηνές που μου άρεσαν πολύ και οι λήψεις ήταν πολύ πιο λίγες.

Για το Ρουμανικό σινεμά

Υπάρχει μια διαδικασία για το να πάρει έγκριση και χρήματα για ταινία στην Ρουμανία. Μέχρι πριν λίγο καιρό αυτό γινόταν μια φορά τον χρόνο, ενώ πλέον αυτό γίνεται δύο φορές κάθε χρόνο, κάτι που έχει βοηθήσει την παραγωγή. Υπάρχουν πολλές ταινίες και όλα γίνονται πλέον πιο γρήγορα και πιο εύκολα για να γίνονται πιο πολλές ταινίες. Το βλέπετε και στα Φεστιβάλ.

Για το πως εκλαμβάνονται οι Ρουμανικές ταινίες στην Ρουμανία

Τελευταία ταινίες έχουν πάει πολύ καλά. Για παράδειγμα το Aferim, το Child’s Pose, τα πήγαν πάρα πολύ καλά στο box-office. Έχει βέβαια να κάνει και με το timing. Για παράδειγμα το Βερολίνο έχει ένα καλό timing. To Police, Adjective το έβγαλα κάπου τον Ιούνιο και μέσα στο καλοκαίρι οι ταινίες δε πάνε τόσο καλά στην Ρουμανία. Ενώ μετά το Βερολίνο είναι καλύτερα.

Για την επόμενη του δουλειά

Γράφω κάτι, ακόμα είναι νωρίς, αλλά το βλέπουμε.

Ο Θησαυρός θα παιχτεί ακόμη μία φορά για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στον JOHN CASSAVETES, την Κυριακή στις 22:45


To Cinefreaks.gr σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη της Fischer, χορηγού των Βραβείων Κοινού του φεστιβάλ.


Διαβάστε περισσότερα για:
wso shell IndoXploit shell webr00t shell hacklink hacklink satış wso shell