ΕΘ 38: Μικρά στραβά και ανάποδα από τις Κάννες - συνεντεύξεις, twitter, σεξ, animation και γκλάμουρ – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

ΕΘ 38: Μικρά στραβά και ανάποδα από τις Κάννες – συνεντεύξεις, twitter, σεξ, animation και γκλάμουρ

Eκτός Θέματος, Φεστιβάλ | 7-6-2015 |

Πάνε πλέον αρκετές μέρες από την επιστροφή μας από τις Κάννες, αφού λοιπόν τα είπαμε για τα βραβεία και αποφασίσαμε ποιες ήταν οι καλύτερες ταινίες του Φεστιβάλ που δεν πρέπει να χάσετε τους επόμενους μήνες ήρθε η ώρα για ένα Εκτός Θέματος για όλα όσα δεν χώρεσαν αλλού. Κοινώς, το γκλάμουρ, το twitter, το σεξ, τις αδικίες, τις συνεντεύξεις και τα κότερα…

Το γκλάμουρ

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από το γεγονός που σημάδεψε το Φεστιβάλ όσο λίγες από τις ταινίες του. Μιλάμε φυσικά για το γεγονός ότι γυναίκες χωρίς τακούνια δεν γινόταν δεκτές στο κόκκινο χαλί και κάποιες εκδιώχθηκαν από προβολές για τον λόγο αυτό. Ακόμα και ένα κόμικ σχετικά με το θέμα είχαμε που ήταν πολύ πετυχημένο και επικεντρωνόταν στον σεξισμό. Δείτε το κόμικ. Λίγο πολύ στο ίδιο κλίμα διατήρησης του γκλάμουρ των Καννών ήταν και η “απαγόρευση” των selfies. Οι φωτογραφίες στο κόκκινο χαλί, θεωρήθηκαν αντιαισθητικές από τους μεγάλους του Φεστιβάλ, ενώ δημιουργούσαν και καθυστερήσεις στην προσέλευση. Είναι αστείο τουλάχιστον ένα Φεστιβάλ Κινηματογράφου, πόσο μάλλον το μεγαλύτερο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στον κόσμο, να ασχολείται ακόμη με τέτοια θέματα, αντί για τις ταινίες του. Δυστυχώς όμως ένα μεγάλο κομμάτι των Καννών είναι το εμπορικό τους, και δεν αναφέρομαι στο Marche, την αγορά ταινιών, που είναι αναπόσπαστο μέρος του Φεστιβάλ και καρδιά της “βιομηχανίας”. Αναφέρομαι σε παρα-βιομηχανίες του σινεμά, όπως οι οίκοι μόδας, κοσμημάτων, παπουτσιών κλπ που με τον δικό τους γλοιώδη τρόπο ελέγχουν πολλά πράγματα στο Φεστιβάλ. Σε χαρακτηριστική ερώτηση μας σε συνέντευξη με την Louise Bourgoin (που θα δημοσιεύσουμε σύντομα) η Γαλλίδα ηθοποιός μας είπε πως όλα αυτά δεν της αρέσουν, αλλά είναι οι κανόνες του παιχνιδιού. “Αν δεν βάλεις το φόρεμα του Οίκου Μόδας που σε στηρίζει δεν θα έχεις την απαραίτητη προώθηση στην ταινία σου. Αν πάω εγώ ντυμένη όπως θα ήμουν κανονικά στο κόκκινο χαλί, οι δημοσιογράφοι θα το σχολιάσουν αρνητικά και η ταινία θα πάρει κακή δημοσιότητα εξαιτίας μου.” μας είπε η Bourgoin, την ίδια μέρα που έγινε εξώφυλλο σε ένα από τα μεγαλύτερα Γαλλικά περιοδικά που κυκλοφορούν στο Φεστιβάλ, το Gala.

Screenshot from 2015-06-07 18:42:44

Οι συνεντεύξεις

Μια που είπαμε για μία από τις συνεντεύξεις μας, ας δούμε λίγο τι γίνεται με τις συνεντεύξεις στις Κάννες. Οι ταινίες του διαγωνιστικού, καθώς και κάποιες από τις εκτός συναγωνισμού και σπεσιαλ προβολές έχουν συνεντεύξεις τύπου. Έτσι οι μεγαλύτεροι star θα είναι έτσι κι αλλιώς δίπλα μας και έχουμε την ευκαιρία να τους δούμε και να τους ρωτήσουμε. Δείτε για παράδειγμα την συνέντευξη τύπου του The Lobster του Γιώργου Λάνθιμου, όπως την μεταδώσαμε.  Όλες οι υπόλοιπες ταινίες δεν έχουν συνεντεύξεις τύπου. Σε κάθε περίπτωση το θέμα συνεντεύξεις στα Φεστιβάλ είναι πολύ περίεργο. Σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να βγουν πολύ καλές συνεντεύξεις που έχουν πολλά να δώσουν και σαν συζήτηση και σαν ανάλυση της ταινίας. Τέτοιες συνεντεύξεις θεωρώ ότι ήταν αυτές που κάναμε με τον Dalibor Matanic, του οποίου η ταινία βραβεύτηκε στο “Ένα Κάποιο Βλέμμα” ή αυτή που κάναμε στο Βερολίνο με την Stina Werenfels. Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις οι συνεντεύξεις ακόμα και με τους μεγάλους σταρ, είναι απίστευτα βαρετές, όχι τόσο για τους δημοσιογράφους που τις κάνουμε, αλλά κυρίως για το κοινό που θα τις διαβάσει. Από τις περισσότερες συνεντεύξεις συνήθως δεν θα μάθουμε τίποτα και οι δύο σκοποί που εξυπηρετούν είναι 1) τα hits στα μέσα που θα τις πάρουν 2) την προώθηση της ταινίας. Γι αυτό οι μισές και πλέον συνεντεύξεις κλείνονται από τις εταιρίες διανομής των ταινιών, που σε υποχρεώνουν να μην βγάλεις την συνέντευξη όταν την πάρεις, αλλά όταν κυκλοφορήσει αυτή στην Ελλάδα. Επιπλέον η όλη διαδικασία, ειδικά στις ταινίες του διαγωνιστικού είναι σαν να σου κάνουν χάρη… ακόμα και χρήματα πρέπει να δώσει το μέσο σε κάποιες περιπτώσεις για να κλείσει συνεντεύξεις… Έχουμε κάνει δηλαδή την συνέντευξη από δημοσιογραφική διαδικασία, καθαρά εμπορική.

Το Twitter

Είπαμε για το γκλάμουρ του Φεστιβάλ και όλα όσα αυτό φέρνει. Μέσα λοιπόν σε όλα όσα είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής για το γκλάμουρ, τον σεξισμό και τις selfie, στα οποία ήταν μάλλον κατώτερος των περιστάσεων, είπε προχτές και κάτι σωστό. Είπε συγκεκριμένα ότι το Φεστιβάλ έχει μεταφερθεί στο Twitter, κάτι που πλήττει ανεπανόρθωτα την κριτική. Είπε συγκεκριμένα ότι το φαινόμενο των νεο-κριτικών που γράφουν απλά και μόνο 140 χαρακτήρες όταν πέφτει το φως του προβολέα στην αίθουσα έχει πλήξει την κριτική και είναι άσχημο. Σε αυτό το σημείο δεν θα μπορούσε να έχει περισσότερο δίκιο ο Thierry Frémaux, καθώς η κριτική έχει μετατραπεί σε αστεράκια και σε απλά μου άρεσε/δε μου άρεσε. Για να μη μιλήσουμε με την μανία όλων να βγάλουν πρώτοι κείμενα και γνώμες, κάτι που πολύ απλά κάνει την δουλειά πολύ πιο δύσκολη, λιγότερο ποιοτική και κάνει τους περισσότερους να προσφεύγουν στο… twitter.

Η ανανέωση

Πολλοί κατηγορούν χρόνια τώρα το Φεστιβάλ για τις κλίκες του και τις εμμονές του. Φέτος είχαμε μια κάποια ανανέωση με αρκετούς νέους δημιουργούς να δείχνουν τις ταινίες τους στα διαγωνιστικά τμήματα και μία ταινία ντεμπούτο, το Son of Saul να κερδίζει το δεύτερο μεγαλύτερο βραβείο. Περισσότερα για το θέμα και γενικά για τα βραβεία δείτε εδώ.

Το σεξ

Ένα από αυτά που απασχολούν πολύ σε κάθε Φεστιβάλ είναι οι ταινίες που έχουν σεξ. Όταν οι Κάννες έχουν Gaspar Noe και μάλιστα όταν εκείνος έχει ένα 3D πορνογράφημα εκτός συναγωνισμού, σίγουρα θα κεντρίσει την προσοχή των μέσων. Όμως το Love, δεν ήταν Nymphomaniac, και έτσι δεν πήρε καλές κριτικές, ενώ έχασε και ένα μεγάλο momentum που είχε πριν την προβολή του, απλά γιατί δεν ήταν καλή ταινία.

Inside-Out1-700x300

Τα animation

Ένα από τα αξιοσημείωτα του 68ου Φεστιβάλ των Καννών ήταν τα δύο animation που προβλήθηκαν εκτός συναγωνισμού. Το Inside Out και ο Μικρός Πρίγκιπας ήταν από τις καλές ταινίες του Φεστιβάλ και δεδομένου κάποιων πολύ κακών ταινιών στο διαγωνιστικό, ειδικά το πρώτο θα μπορούσε ίσως να έχει μια θέση ακόμη και εκεί. Το Oscar animation το έχει κλείσει από τώρα το Inside Out πάντως. Βάζω το χέρι μου στην φωτιά.

Τα πάρτι και τα κότερα

Τόνοι από χαβιάρι και σαμπάνια καταναλώθηκαν στο Φεστιβάλ για ακόμα μία φορά σε έναν για τους πολλούς κρυφά μέρη του Φεστιβάλ που λαμβάνει χώρα σε πάρτι στα κότερα, σε ξενοδοχεία, σε club. Βέβαια οι περισσότεροι από τους καλεσμένους στα πάρτι έχουν το παράπονο ότι είναι πολύ πιο εύκολο να φας από ότι να πιεις. Δεν είναι τυχαίο ότι στις μισές και πλέον συνεντεύξεις που κάναμε οι συντελεστές των ταινιών πεινούσαν καθώς όπως μας είπαν “στις Κάννες πιο εύκολα βρίσκεις ποτό παρά φαγητό”!

Διαβάστε περισσότερα για: