Cannes Μέρα 9η: Πορνό από τον Gaspar Noe, Μετανάστες και Ταϊβανέζικη αισθητική βαρεμάρα - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Cannes Μέρα 9η: Πορνό από τον Gaspar Noe, Μετανάστες και Ταϊβανέζικη αισθητική βαρεμάρα

Αφιερώματα, Φεστιβάλ | 22-5-2015 |

Φτάσαμε αισίως στην ένατη μέρα του Φεστιβάλ, έχοντας ακόμα δύο γεμάτες μέρες με πρεμιέρες που ίσως να κρίνουν αρκετά καθώς δύο ταινίες του διαγωνιστικού μένουν ακόμη να κάνουν πρεμιέρα. Από όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής σίγουρα μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις πλέον και να είμαστε σχετικά βέβαια γι’αυτά που θα πούμε. Όπως σας έχουμε πει βέβαια οι προβλέψεις είναι δύσκολες καθώς το φετινό διαγωνιστικό δεν έχει ξεκάθαρο φαβορί, όπως ήταν πέρσι η Χειμερία Νάρκη. Φέτος λοιπόν τις καλύτερες κριτικές έχουν λάβει τα Carol του Todd Haynes με την λεσβιακή σχέση Cate Blanchett και Rooney Mara, το Son of Saul, που σόκαρε για την πρωτοτυπία του, και το La Loi du Marche, του Stéphane Brizé που μετέφερε με αριστοτεχνικό τρόπο την σύγχρονη ανεργία σε μία 100% πολιτική ταινία. Αμέσως μετά ακολουθούν σε ελάχιστη απόσταση τα The Lobster του Γιώργου Λάνθιμου, το Youth του Paolo Sorentino, το My Mother του Nanni Moretti και το Mountains May Depart από την Κίνα και το Dheepan του Jacques Audiard. Λίγο πολύ οι παραπάνω ταινίες είναι αυτές που θα παίξουν για τα μεγάλα βραβεία και φυσικά τον Χρυσό Φοίνικα. Σίγουρο είναι ότι ο Φοίνικας θα καταληξει σε άντρα, καθώς οι γυναίκες του Φεστιβάλ στα Mon Roi και Marguerite & Julien δεν εντυπωσίασαν. Το ίδιο και για το The Sea of Trees του Gus Van Sant που ακόμα απορούμε γιατί επιλέχτηκε.

Δείτε τα πάντα για το Φεστιβάλ των Καννών στην ειδική σελίδα του Cinefreaks.gr

Μετά τις πρώτες προβλέψεις λοιπόν ας δούμε και τις ταινίες που είδαμε χτες. Μία από αυτές την αναφέραμε ήδη. Ο λόγος για το Dheepan του Jacques Audiard.

Η Σρι Λάνκα κατασπαράζεται από έναν ατέλειωτο πόλεμο. O Dheepan που υπηρέτησε έναν από τους μαχόμενους στρατούς έχασε την γυναίκα και τα παιδιά του. Χρησιμοποιεί λοιπόν το διαβατήριο κάποιου άλλου που είχε πεθάνει και μαζί του παίρνει και μία γυναίκα μαζί με ένα παιδί που θα είναι η οικογένειά του σύμφωνα με τα κλεμμένα διαβατήρια των εκλιπόντων.

b52defac-a0d8-430b-a90f-c338498f03b6-620x372

Η νέα και περίεργη αυτή οικογένεια θα βρεθεί στην Γαλλία, όπου ο Dheepan θα ζητήσει άσυλο. Τρεις άγνωστοι μέχρι χτες μεταξύ τους άνθρωποι θα βρεθούν να μένουν μαζί, να αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα και να προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα τους χώρα και πραγματικότητα, βοηθώντας ο ένας τον άλλον σαν να είναι πραγματική οικογένεια. Δείτε την κριτική μας για το Dheepan.

Η δεύτερη ταινία για το διαγωνιστικό που έκανε πρεμιέρα σήμερα ήταν το Ταϊβανέζικο The Assasin.

Η νέα δημιουργία του Ταιβανέζου Hou Hsiao-Hsien (Flight of the Red Ballon) που αυτή την φορά μας παρουσιάζει μία ταινία αισθητικής με κέντρο της τις πολεμικές τέχνες και με θέμα… με θέμα… ένας θεός ξέρει τι θέμα. Η ταινία επικεντρώνεται στην περίοδο της δυναστείας Tang της Κινεζική ιστορίας και σε μία δολοφόνο που εξασκεί τις πολεμικές τέχνες, κυρίως την ξιφομαχία, σε διάφορες περιστάσεις και μέσα στην διχόνοια των δύο μεγάλων καστών που μάχονται στην περιοχή.

download (15)

Το The Assasin είναι ίσως η πιο τεχνικά και αισθητικά άρτια ταινία που έχετε δει. Μία από τις πιο άρτιες ταινίες του Φεστιβάλ των Καννών που είδε αρκετές ταινίες με τέλεια αισθητική φέτος. Αν λοιπόν πιστεύεται ότι ο κινηματογράφος είναι εικόνες, εικόνες μαγικές με πνεύματα, δοξασίες, φύση και όλα όσα επικεντρώνουν συνήθως οι Κινέζικες ταινίες του είδους τότε το The Assasin είναι μια ταινία για σας που θα μπορούσε να φτάσει μέχρι και τον Χρυσό Φοίνικα. Δείτε την κριτική μας για το The Assasin.

Φεύγοντας από το διαγωνιστικό δεν μπορούμε να πάμε πουθενά αλλού παρά στο γεγονός της μέρας που τρέλανε όλο τον κόσμο στις Κάννες και συζητήθηκε για ευνόητους λόγους ακόμα και στο πιο άσχετο με το σινεμά μέσο. Ο λόγος για το Love του Gaspar Noe, που προβλήθηκε σε μεταμεσονύκτια προβολή και άφησε κακές εντυπώσεις. Η ταινία συστήθηκε – και είναι – η πρώτη ταινία με καθαρό στόχο το πορνό που προβλήθηκε στις Κάννες, ενώ είναι και σε 3D πέρα από αυτό.

10405546_921561031198167_3359327088529790909_n

Αν και ο Noe θα μπορούσε να κάνει τουλάχιστον μία αξιοπρεπή ταινία, με θέμα, όπως έκανε ο Trier στο Nymphomaniac, δεν είδαμε δυστυχώς κάτι τέτοιο καθώς η υπόθεση του Love είναι μάλλον παιδική – οκ εφηβική. Μάλλον γι’ αυτό ο Noe στην συνέντευξη τύπου είπε πως θα ήθελε να δουν την ταινία ακόμα και παιδιά 12 χρονών. Στην ταινία, αλλά και από κοντά έλαμψε η  με την εκπληκτική ομορφιά της. Σημειώστε το όνομα καθώς αν και πρωτοεμφανιζόμενη, μάλλον θα μας απασχολήσει στο μέλλον. Δείτε την κριτική μας και περισσότερα από το Love.

Στο Φεστιβάλ ο χρόνος κυλάει ασφυκτικά και έτσι είναι δύσκολο να καλύψει κάποιος όλες τις ταινίες του επίσημου προγράμματος με το Un Certain Regard να μένει συνήθως παραπονεμένο. Φέτος ωστόσο είδαμε περίπου τις μισές ταινίες του προγράμματος του δεύτερου διαγωνιστικού των Καννών, με αρκετές να ξεχωρίζουν, όπως τα Je Suis une Soldat, The High Sun, από τα οποία θα σας έχουμε σε λίγο και αποκλειστικές συνεντεύξεις, το Las Elegidas, το An, το Nahid.

download (23)

Σε αυτήν την λίστα δεν κατάφερε να προστεθεί το The Treasure (Comoara) του  Corneliu Porumboiu. Ο Ρουμάνος έκανε μία άρτια μεν, ρηχή δε ταινία, για ένα κυνήγι θησαυρού στην Ρουμανία. Δείτε την κριτική μας για την ταινία.

Κάπως έτσι πέρασε η ένατη μας μέρα στις Κάννες. Δύο απομένουν και μετά έχουμε τα βραβεία. Μείνετε συντονισμένοι.

Διαβάστε περισσότερα για: