Βενετία Μέρα 7: Η μέρα του Roy Andersson - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Βενετία Μέρα 7: Η μέρα του Roy Andersson

Ειδήσεις | 3-9-2014 |

Η έβδομη μέρα του Φεστιβάλ πέρασε, έφυγε και άλλαξε την κούρσα για τον Χρυσό Λέοντα καθώς έδωσε ένα νέο φαβορί, το A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence του Roy Andersson, που άρεσε σε κοινό και κριτικούς και είναι πλέον μαζί με το Look of Silence οι ταινίες με την μεγαλύτερη βαθμολογία στις λίστες των κριτικών. 

Δείτε τα πάντα για το Φεστιβάλ της Βενετίας στην ειδική σελίδα του Cinefreaks

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. H πρώτη ταινία της μέρας ήταν το Γιαπωνέζικο πολεμικό θρίλερ Nobi. Ο Ιάπωνας σκηνοθέτης Shin’ya Tsukamoto επιστρέφει στη Βενετία με μία ακόμη υποψηφιότητα για Χρυσό Λέοντα. Αυτή είναι η τέταρτη σκηνοθετική του δουλειά που στέλνει στη Μόστρα της Βενετίας, και δεύτερη που τα καταφέρνει ως το διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ, μετά το Tetsuo: The Bullet Man το 2009. Το φιλμ είναι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα (στα Αγγλικά Fires on the Plain), του Ιάπωνα Shōhei Ōoka, που κυκλοφόρησε το 1951. Η φρίκη του πολέμου έχει εμπνεύσει τόσες πολλές ταινίες – μεταξύ των οποίων και πολλά αριστουργήματα – που, όταν ο σκηνοθέτης δεν μπορεί να προσφέρει μια πραγματικά προσωπική άποψη ή μια νέα πτυχή του θέματος στη μεγάλη οθόνη, αισθανόμαστε ότι μάλλον θα ήταν καλύτερα αν δεν είχε κάνει την ταινία καθόλου. Ο καλτ Ιάπωνας σκηνοθέτης Shinya Tsukamoto φαίνεται να μην έχει τίποτα καινούριο να προσθέσει στο θέμα που πραγματεύεται η νέα του ταινία, Nobi. Άλλα όσον αφορά το στυλ, είχε να επιδείξει ένα πολύ ιδιαίτερο πολεμικό φιλμ, χθες στη Βενετία.

nobi-fires-on-the-plain-film-image-4

Βλέποντας την ταινία είναι σα να εισέρχεσαι για μιάμιση ώρα στο μυαλό ενός τρελού και να βλέπεις τον κόσμο μέσα από τα μάτια του. Είναι μάλλον αστείο και ενδιαφέρον στην αρχή, αλλά και κλειστοφοβικό. Μετά από λίγο όμως, η λογική μας αρχίζει να μιλά πολύ πιο δυνατά από την περιέργειά μας και αρχίζουμε να κουραζόμαστε (ή να βαριόμαστε) αρκετά ώστε να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε όλη αυτή την τρέλα. Παρόλα αυτά είναι κάτι το εντυπωσιακό. Δείτε όλη την κριτική του Cinefreaks για το Nobi.

apigeon2

Η επόμενη ταινία του διαγωνιστικού ήταν το A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence του Roy Andersson, το οποίο όπως είπαμε και στην εισαγωγή μας ήταν η ταινία που περιμέναμε για να πούμε ότι το Φεστιβάλ έχει τελικά κάποιες πραγματικά καλές στιγμές. Η ταινία είναι τόσο παράξενη όσο και ο τίτλος της. Είναι ό,τι πιο πειραματικό έχει παρουσιαστεί μέχρι στιγμής στο φετινό Φεστιβάλ της Βενετίας (αν και το ιαπωνικό Nobi ακολουθεί σε μικρή απόσταση) και είναι το μόνο φιλμ που χειροκροτήθηκε από τους δημοσιογράφους, όχι μόνο στο τέλος αλλά και κατά τη διάρκεια της προβολής. Στο φιλμ δεν υπάρχει πλοκή: πρόκειται για ένα κολάζ πολλών διαφορετικών χαρακτήρων που ζουν τις ζωές τους. Ναι, ζουν τις ζωές τους απλώς υπάρχοντας όσο ο θάνατος δεν έρχεται να τους πάρει. Αυτό είναι το θέμα της ταινίας και αυτό είναι περίπου ό, τι υπάρχει στην ταινία. Όλοι οι ήρωες έχουν στα πρόσωπά τους μια παράξενη λευκή μάσκα που τους κάνει να δείχνουν σα να είναι φτιαγμένοι από κερί. Με το ζόρι κινούνται και όταν το κάνουν το κάνουν πολύ αργά. Οι χαρακτήρες θυμίζουν τα πλάσματα του Bob Wilson και όταν μιλούν επαναλαμβάνουν την ίδια φράση πολλές φορές. Δείτε όλη μας την κριτική για το A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence

pasolini-2014

Επίσης για το διαγωνιστικό, αν και η πρεμιέρα του είναι αύριο, αίσθηση προκάλεσε το Pasolini. Αυτό καθώς κυκλοφόρησε το πρώτο trailer της ταινίας, το οποίο μας κάνει να περιμένουμε πολλά αύριο στην πρεμιέρα της, καθώς ο Willem Dafoe, φαίνεται από το trailer τουλάχιστον εξαιρετικός. Δείτε περισσότερα για την ταινία και το trailer.

Θυμηθείτε τι έγινε στην χτεσινή πολυτάραχη λόγω Trier μέρα του Φεστιβάλ

Την Πέμπτη μέρα του Φεστιβάλ προβλήθηκαν επίσης εκτός συναγωνισμού το La zuppa del demonio, το ντοκιμαντέρ του Davide Ferrario, καθώς και το O velho do restelo (The Old Man of Belem) του Manoel de Oliveira.

Διαβάστε περισσότερα για: