Βενετία Μέρα 5: O Fatih Akin, o Vigo Mortensen και οι προβλέψεις – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Βενετία Μέρα 5: O Fatih Akin, o Vigo Mortensen και οι προβλέψεις

Ειδήσεις | 1-9-2014 |

Τρεις ταινίες από το διαγωνιστικό της Βενετίας έκαναν πρεμιέρα χτες με το Φεστιβάλ να περνά πλέον τη μέση του, και τις πρώτες προβλέψεις να δίνουν και να παίρνουν. Όλα τα φώτα βέβαια έπεσαν στην πολυαναμενόμενη ταινία του Τουρκο-Γερμανού Fatih Akin, The Cut, που όμως αν και δεν ήταν κακή, ήταν σαφέσταστα κατώτερη των προσδοκιών, κάτι που έκανε τους κριτικούς ανά τον κόσμο να το “θάψουν”.

Δείτε όλη την ανταπόκριση του Cinefreaks από τη Βενετία με όλες τις κριτικές και τα νέα.

Η μέρα λοιπόν άνοιξε με Fatih Akin. Η ταινία του Akin ήταν πολυαναμενόμενη καθώς ο Τούρκος, με βάση την Γερμανία βραβευμένος σκηνοθέτης είπε να τα βάλει με κάτι που ακόμη και σήμερα θεωρείται ταμπού στην Τουρκία: την γενοκτονία των Αρμενίων. Η ταινία του αγαπημένου στην Ελλάδα σκηνοθέτη (Soul Kitchen, Head On), επικεντρώνεται στον νεαρό σιδερά Nazareth Manoogian, τον οποίο ερμηνεύει ο Tahar Rahim (Προφήτης). Ο Manoogian, μία νύχτα που η τουρκική αστυνομία συλλαμβάνει όλους τους Αρμένιους άντρες, θα αποχωριστεί την οικογένειά του με τη βία. Αφού καταφέρνει να επιβιώσει από τη φρίκη της γενοκτονίας, χρόνια αργότερα, πληροφορείται ότι οι δίδυμες κόρες του είναι ζωντανές. Ακολουθώντας τα ίχνη τους οδηγείται, από της ερήμους της Μεσοποταμίας, πάνω από την Αβάνα, στα άγονα λιβάδια της Βόρειας Ντακότα. Κατά τη διάρκεια της Οδύσσειάς του θα συναντήσει πολλούς και πολύ διαφορετικούς ανθρώπους˙ αγγελικούς και φιλάνθρωπους, αλλά και το διάβολο με ανθρώπινη μορφή. Δείτε όλη την κριτική μας και το trailer της ταινίας.

O Akin κατηγορήθηκε από πολλούς για την χρήση της Αγγλικής γλώσσας, καθώς όταν οι διάλογοι είναι στα Αρμένικα, οι ηθοποιοί του μιλάνε στα Αγγλικά. Συγκεκριμένα στην συνέντευξη τύπου είπε πως θέλει να ελέγχει απόλυτα τους ηθοποιούς τους και κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν να γίνει σε μία γλώσσα που δε μιλάει και που θα πρέπει κάποιος μεταφραστής να πει αν η προφορά είναι εντάξει ή όχι. Έχει ένα δίκιο ο Akin σε αυτό από την μία, από την άλλη η ταινία του κατηγορήθηκε και για ένα πιο Αμερικάνικο στυλ, ενώ πολλοί περίμεναν το θέμα της Αρμενικής γενοκτονίας να καλυφθεί πιο ουσιωδώς χωρίς να είναι ανάγκη να δούμε αυτήν την Οδύσσεια του πρωταγωνιστή. Πολλοί τέλος περίμεναν και την συνέντευξη τύπου να είναι πιο “πολιτική”. Βέβαια παρ’ όλα αυτά το The Cut, παραμένει μία από τις ταινίες που από τα φαβορί για το Λέοντα, έχοντας χάσει ωστόσο λίγο από την αίγλη που περιμέναμε.

Στην συνέχεια της μέρας είχαμε το Loin des hommes, του David Oelhoffen με τον Vigo Mortensen. Η ταινία είναι μεταφορά του διηγήματος του Albert Camus L’Hôte που βρίσκεται στο βιβλίο L’Exil et le Royaume (Η εξορία και το βασίλειο, 1913). Διαδραματίζεται στην Αλγερία του 1954, χρονιά που ξέσπασε η επανάσταση που οδήγησε στην ανεξαρτησία της το 1962. Ο Daru (Viggo Mortensen) είναι ένας μοναχικός Γάλλος δάσκαλος που ζει σε ένα μικρό χωριό της Αλγερίας. Όταν του ζητείται να παραδώσει στις αρχές τον Mohamed (Reda Kateb) – έναν χωρικό που κατηγορείται για δολοφονία -, ο Daru θα αποφασίσει να τον βοηθήσει να ξεφύγει, εν μέσω της εξέγερσης. Οι δυο τους καταδιώκονται από ιππείς και αναγκάζονται να τραπούν σε φυγή στα βουνά Atlas, παλεύοντας να κερδίσουν την ελευθερία τους. Δείτε περισσότερα για το Loin des hommes

Η τρίτη ταινία του διαγωνιστικού ήταν το Hungry Hearts του Saverio Costanzo. Η ταινία είναι η δεύτερη συμμετοχή του Ιταλού Saverio Costanzo στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, και δεύτερη υποψηφιότητα για Χρυσό Λέοντα. Πριν τέσσερα χρόνια, είχε πάρει μέρος για πρώτη φορά με το δράμα La solitudine dei numeri primi. To Hungry Hearts έχει επίσης προγραμματιστεί να προβληθεί στις Ειδικές Προβολές του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

hungry-heart-679x350

Το φιλμ πραγματεύεται την ιστορία του Αμερικανού Jude (Adam Driver) και της Ιταλίδας Mina (Alba Rohrwacher), ενός ζευγαριού που συναντιέται τυχαία στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Αφού παντρευτούν και η μείνει Mina έγκυος, θα πείσει τον εαυτό της ότι το μωρό που περιμένει θα είναι παιδί με ειδικές ανάγκες, κάτι που θα απαιτεί μεγάλη φροντίδα από τους ίδιους, ώστε να μην του κάνει κακό ο έξω κόσμος. Λόγω της αγάπης που έχει στη γυναίκα του, ο Jude ακολουθεί τον παραλογισμό της, μέχρι τη στιγμή που πρέπει να αντιμετωπίσει τη σκληρή αλήθεια: ο γιος του δε μεγαλώνει και η ζωή του βρίσκεται σε κίνδυνο. Έτσι, ο Jude που πρέπει να ενεργήσει γρήγορα, θα έρθει σε αντιπαράθεση με τη Mina, σε μία μάχη που θα οδηγήσει σε μια απελπισμένη αναζήτηση για λύση, στην οποία τα κίνητρα της κάθε πλευράς δεν είναι απολύτως σαφή. Δείτε περισσότερα από το  Hungry Hearts.

Στο μεταξύ έχουμε το πρώτο κλιπ από το Manglehorn, με τον Al Pacino. Δείτε το και θυμηθείτε την κριτική που γράψαμε χτες.

Σε μία μινι ανασκόπηση του μέχρι τώρα Φεστιβάλ και κοιτάζοντας τις βαθμολογίες των κριτικών. Από τις καλύτερες ταινίες της Bienale παραμένει το 99 Homes που έχει score 2.8/5 από τους κριτικούς. Δείτε τον Andrew Garfield να μιλά για κάτι άσχετο με την ταινία:

Σίγουρα όπως είπαμε το The Cut παραμένει να είναι ένα από τα φαβορί, όμως σίγουρα πλέον έχει δώσει την θέση του στα The Look of Silence, που απολαμβάνει την μεγαλύτερη βαθμολογία των κριτικών (που θα δώσουν τα βραβεία της ένωσης κριτικών) και Birdman, που παρότι δεν μας άρεσε ακολουθεί στην βαθμολογία. Λίγο πιο πίσω βρίσκεται το Tales της Ιρανής Rakhshan Bani-E’temad. Δείτε τι δήλωσε η σκηνοθέτης για την εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ.

Διαβάστε περισσότερα για: