Βενετία Μέρα 2: Οι ταινίες του διαγωνιστικού αποκαλύπτονται με άρωμα Chaplin και ντοκιμαντέρ για Λέοντα - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Βενετία Μέρα 2: Οι ταινίες του διαγωνιστικού αποκαλύπτονται με άρωμα Chaplin και ντοκιμαντέρ για Λέοντα

Ειδήσεις | 29-8-2014 |

Σε ένα σχετικά απογοητευτικό μέχρι στιγμής Φεστιβάλ, για το επίπεδο των ταινιών που περιμέναμε, δεν λείπουν κάποιες καλές ταινίες ενώ σίγουρα κάθε μέρα το ενδιαφέρον γίνεται και μεγαλύτερο. Δείτε ότι είδαμε, ακούσαμε και γράψαμε για την χτεσινή, δεύτερη μέρα του Φεστιβάλ της Βενετίας. 

Δείτε τι έγινε την πρώτη μέρα του Φεστιβάλ

Μείνετε συντονισμένοι για τα πάντα για το Φεστιβάλ της Βενετίας στην σελίδα του Cinefreaks για την Biennale.

Μετά το Birdmanπου άνοιξε το Φεστιβάλ και μας άφησε με ανάμεικτα συναισθήματα για την ταινία αλλά τον σκηνοθέτη της Inaritu, η δεύτερη μέρα είχε μια πολύ καλή ταινία στο διαγωνιστικό, που ωστόσο δεν ήταν μυθοπλασίας, αλλά ντοκιμαντέρ. Ο μετρ του είδους και δημιουργός του Act of Killing, Joshua Oppenheimer παρουσίασε στην Βενετία την νέα του ταινία, που πρακτικά γυρίστηκε ακριβώς μετά το Αct of Killing και είναι μία ταινία γροθιά στο στομάχι, που γυρίστηκε και αυτή στην Ινδονησία, με φόβο ακόμα και για την ζωή των ανθρώπων που προβάλλονται και προβάλουν την αλήθεια τους στο ντοκιμαντέρ.

Η ταινία, με τίτλο The Look of Silence αφορά την ιστορία ενός Ινδονήσιου, ονόματι Adi, του οποίου ο μεγαλύτερος αδερφός, κομμουνιστής, δολοφονήθηκε βίαια, πριν καν γεννηθεί ο Adi. Από τότε η μητέρα του, μία γυναίκα έξυπνη και σκληρή, τώρα πια 90 ετών, ζει με την θλίψη του θανάτου του ιού της, με τον οποίο ακόμα και σήμερα έχει φανταστικές συζητήσεις.

4 δεκαετίες μετά την εκτέλεση, ο Adi αποφασίζει να βρει τους υπαίτιους, οι οποίοι είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο, συμμετείχαν στην δολοφονία τους αδερφού του, συμπεριλαμβανομένων του στρατιωτικού αρχηγού που διέταξε την σφαγή, ορισμένων αρχόντων της περιοχής τους ίδιους τους δολοφόνους, ακόμα και του θείου του, ο οποίος ήταν υπεύθυνος στο να μην αφήσει τους φυλακισμένους κομμουνιστές να αποδράσουν. Ο Adi πλέον εργάζεται ως οφθαλμίατρος, και καθώς επισκέπτεται τους περισσότερους από τους στρατιωτικούς για εξετάσεις, τους κινηματογραφεί με την άδειά τους, και τους ρωτάει πράγματα για εκείνη την εποχή. Οι περισσότεροι αρνούνται να απαντήσουν, αλλά η σιωπή τους δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύγλωττη. Δείτε όλη μας την κριτική για την ταινία The Look of Silence

Παρακολουθήστε και το σημαντικότερο μέρος της συνέντευξης τύπου του Oppenheimer. O σκηνοθέτης μιλά για την ταινία, τις ιστορίες των πρωταγωνιστών της ταινίας του, για το σινεμά σαν είδος και το πόσο βαθιά κινηματογραφικές είναι οι ταινίες του.

Με το The Look of Silenceνα βάζει την πρώτη γερή υποψηφιότητα για τον Χρυσό Λέοντα, η συνέχεια στην Βενετία δεν ήταν η ίδια. Η ταινία La rançon de la gloire του Xavier Beauvois που ακολούθησε, δεν μας εντυπωσίασε.

Η ταινία ήταν μία από τις λίγες κωμικές (σχετικά) ταινίες που κάθε Φεστιβάλ πλέον έχει. Πρωταγωνιστές τις ταινίας οι Osnan (Roschdy Zem) που είναι σοβαρός και ντροπαλός, και ο Eddy (Benoît Poelvoorde) που είναι ανοιχτός και χαλαρός τύπος. Μια μέρα, όταν μαθαίνουν ότι ο Charles Chaplin, που ζούσε κοντά τους, πέθανε, ο Eddy έχει μια ιδέα: να «απαγάγουν» το φέρετρο του Chaplin και να ζητήσουν από την οικογένεια του ηθοποιού χρήματα.

Φυσικά η ιδέα αποδεικνύεται χαζή, και φυσικά τα πράγματα δεν εξελίσσονται καλά, αλλά η ταινία είναι μια χαριτωμένη και ευχάριστη κωμωδία. Τόσο πολύ που μερικές φορές φαίνεται να φτιάχτηκε για παιδιά – είναι γεμάτη από αυτοσχέδιες ατάκες, ο χαρακτήρας του Poelvoorde θυμίζει πολύ Chaplin, μερικές φορές ίσως και υπερβολικά, ακόμα και για μια ταινία που αποτίει φόρο τιμής σε έναν από τους μεγαλύτερους κινηματογραφικούς καλλιτέχνες της ιστορίας. Δείτε όλη την κριτική μας για το La rançon de la gloire

La rancon de la Gloire - Premiere- 71st Venice Film Festival.

Οι συντελεστές του La rançon de la gloire στο κόκκινο χαλί της Βενετίας

Πρεμιέρα έκανε την δεύτερη μέρα του Φεστιβάλ και τα  Qin’ai de (Dearest) του Κινέζου(Hong-Kong) Peter Ho-Sun Chan. Δείτε τι είπε για την ταινία του.

H τελευταία ταινία του διαγωνιστικού που απογοήτευσε επίσης τους περισσότερους ήταν το Ghesse-Ha της Ιρανής Rakhshan Bani-Etemad, που κάνει ταινία μετά από οχτώ χρόνια καθώς δεν δεχόταν τις πιέσεις του καθεστώτος του Αχμαντινετζάντ.

Δείτε περισσότερα για το Ghesse-Ha

Διαβάστε περισσότερα για: