Η πλάστιγγα γέρνει στο The Artist – Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

Η πλάστιγγα γέρνει στο The Artist

Uncategorized | 22-1-2012 |

Μπορεί το A Seperation να είναι φαβορί για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης, άλλα δεν μπορείς να πεις το ίδιο για το The Artist, του Μισέλ Χαζαναβίσιους. Οι αντίπαλοι είναι δυνατοί, οι Aπόγονοι του Αλεξάντερ Πέιν, Οι Υπηρέτριες του Τέιτ Τέιλορ, Το Κορίτσι με το Τατουάζ του Ντέιβιντ Φίντσερ, το Hugo του Σκορτσέζε. Όλοι τους όμως είδαν… την πλάτη της ασπρόμαυρης, βωβής, γαλλικής ταινίας σε όλα σχεδόν τα βραβεία ως τώρα. Μήπως η πλάστιγγα έχει γείρει τόσο, που δεν είναι δυνατή κάποια ανατροπή;

Όσο δυνατές κι αν είναι οι υπόλοιπες ταινίες, το The Artist συνδυάζει χαρακτηριστικά, που το κάνουν ανώτερο από αυτές. Μιλά (έστω και βωβά) για το ίδιο το Hollywood, τα άγχη των ανθρώπων που δουλεύουν σε αυτό και κυρίως των καλλιτεχνών, που βλέπουν την εποχή τους να τους ξεπερνά και αγωνίζονται για να αρπάξουν τις ευκαιρίες, που τους δίνονται, ντυμένα με την γκλαμουριά και την ταυτόχρονη δυστυχία της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Πως να μην συμπαθήσει κανείς αυτή την ταινία; Πως η Ακαδημία να μην μεροληπτήσει υπέρ της; Άλλωστε “πρωταγωνιστεί” σε αυτή.

Η Ένωση Παραγωγών Αμερικής ψήφισε ως καλύτερη ταινία της χρονιάς το The Artist (Producers Guild Awards), λίγες εβδομάδες μετά την Χρυσή Σφαίρα καλύτερης κωμικής ταινίας. Στην κατηγορία της ταινίας κινουμένων σχεδίων κέρδισαν Οι Περιπέτειες του Τεντέν: Το μυστικό του Μονόκερου του Σπίλμπεργκ και στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ το Beats, Rhymes & Life, The Travels of a Tribe Called Quest του Μάικλ Ράπαπορτ, που παραδόξως δεν βρίσκεται στην δεκαπεντάδα των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ.