17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x - Οδηγός Επιβίωσης - Cinefreaks.gr Cinefreaks.gr

17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x – Οδηγός Επιβίωσης

Uncategorized | 12-9-2011 |

Όπως συμβαίνει κάθε Σεπτέμβριο, τα τελευταία 17 χρόνια, έτσι και φέτος, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x, φροντίζει να μας φτιάχνει την Κινηματογραφική και όχι μόνο, διάθεση, βοηθώντας μας να υποδεχτούμε το φθινόπωρο, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το Φεστιβάλ, θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 25 Σεπτεμβρίου και το πρόγραμμά του περιέχει ούτε λίγο, ούτε πολύ, 175 ταινίες! Ταινίες, του ανεξάρτητου σινεμά, πρεμιέρες του χειμώνα και μουσικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο. Ας δούμε λοιπόν, μερικά από τα φιλμ, που θα προβληθούν αυτές τις μέρες και που σίγουρα, αξίζουν της προσοχής σας:

«Bullhead» του Μίκαελ Ρόσκαμ, η αποκάλυψη του φετινού Φεστιβάλ Βερολίνου. Μια γκροτέσκα, νουάρ τραγωδία που προσεγγίζει τη μοίρα μέσα από το αιώνιο δίπολο ντετερμινισμού – αναιτιοκρατίας και που κατάφερε να γίνει εμπορική επιτυχία, από την πρώτη κιόλας μέρα του ανοίγματος στις βελγικές αίθουσες.
«We Were Here» των Ντέιβιντ Γουάισμαν και Μπιλ Γουέμπερ. Ακτιβιστικό ντοκιμαντέρ για την πρωτοφανή, για τα αμερικανικά δεδομένα, συλλογικότητα που αναπτύχθηκε στο Σαν Φρανσίσκο της δεκαετίας του ’80, καθώς η κοινότητα των ομοφυλοφίλων αποδεκατιζόταν από το AIDS.

«We Need To Talk About Kevin» της Λιν Ράμσεϊ. Bασισμένο στο ομώνυμο πολυβραβευμένο μυθιστόρημα της Λάιονελ Σράιβερ, ξεσήκωσε πλήθος συζητήσεων στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών και έθεσε εκ νέου το θέμα σύγκρισης μεταξύ ποιότητας βιβλίου – ταινίας, καθώς επίσης και πιστότητας στην αποτύπωση της μυθιστορηματικής πραγματικότητας. Μια ταινία που έχει την τύχη, να έχει ως πρωταγωνίστρια, την υπέροχη Τίλντα Σουίντον.

«Amador» του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα. Ίσως η πιο επίκαιρη και άμεση ταινία της χρονιάς, το «Amador» παρουσιάζει την ιστορία μιας κοπέλας που, για να μη χάσει το εισόδημά της, δεν αποκαλύπτει ότι ο ηλικιωμένος τον οποίο φροντίζει, έχει ήδη πεθάνει.

«Je Suis Un No Man’s Land» του Τιερί Ζους, πρώην αρχισυντάκτη του θρυλικού «Cahiers du Cinema» και μουσικού συντάκτη του «Les Inrockuptibles». Διάσημος ροκ σταρ στη Γαλλία, ο Φιλίπ Κατερίν υποδύεται εδώ τον εαυτό του, καθώς απαγάγεται από μια γκρούπι.

«Hit so hard» του Ντέιβιντ Έβερσοουλ, μια ρομαντική ματιά στις ιδιαίτερες περσόνες της μουσικής σκηνής του Σιάτλ κατά την ιδιαίτερη περίοδο του ανοίγματος των 90’s. Η ταινία χρησιμοποιεί την περίπτωση της γκέι ντράμερ Πάτι Σέμελ, προκειμένου να περιγράψει παραστατικά μια γενιά, μια εποχή και παράλληλα, ένα μουσικό είδος. Όλα αυτά, μέσα από την πολυτάραχη, γεμάτη καταχρήσεις ζωή, της γυναίκας που έδινε ρυθμό και ένταση στα τραγούδια των Hole.

Από τις επετειακές προβολές, προτείνουμε αναμφισβήτητα, το «Deep End» του Γέρζι Σκολιμόφσκι. Ταινία που βγήκε στις αίθουσες πριν από σαράντα ακριβώς χρόνια (1971) και ξεχειλίζει από σεξουαλικότητα, αγωνίες και νεανικά πάθη. Ένα ανατρεπτικό φιλμ, το οποίο εξερευνά τις λεπτομέρειες της ανεπιτήδευτης αφέλειας, που παρέχει η νεανική αγάπη.

Να επισημάνουμε επίσης, το εκτενές αφιέρωμα στον «Σαμουράι της ιαπωνικής New Wave», κατά κόσμον Γιασούζο Μασουμούρα, ο οποίος έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 65 μεγάλου μήκους ταινίες. Στο Φεστιβάλ θα προβληθούν, μεταξύ άλλων οι: «Kisses», «Giants and Toys», «Manji», «Red Angel» και «Blind Beast».

Το «Kisses», είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιασούζο Μασουμούρα και ουσιαστικά, το δημιούργημά του, που έστρεψε το βλέμμα της Ευρώπης, προς τον μεγάλο Ιάπωνα δημιουργό. Ένας απαγορευμένος έρωτας, μια αίσθηση γαλλικής κινηματογραφικής πρωτοπορίας και η φρεσκάδα που έλειπε από το σινεμά της ανατολής, όλα σε μια ταινία που ήρθε για να προσθέσει τον Μασουμούρα στη λίστα με τους πολλά υποσχόμενους auter.

Μια ακόμη πρόταση του φεστιβάλ που αναδεικνύει το μεγαλείο της απόλυτης συνεργασίας Αγιάκο – Μασουμούρα είναι το «Red Angel». Το αντιπολεμικό αυτό αριστούργημα που εκτυλίσσεται εν μέσω του Β’ παγκοσμίου πολέμου. Μια ταινία που δύσκολα κανείς μπορεί να ξεχάσει.

Από το αφιέρωμα αυτό, δεν θα μπορούσε φυσικά να απουσιάζει η πιο ιδιαίτερη και ακραία δημιουργία του Μασουμούρα που φέρει τον τίτλο «Blind Beast». Η ιστορία ενός διεστραμμένου τυφλού καλλιτέχνη που απαγάγει το μοντέλο του και το κλειδώνει στο εργαστήριό του, σε μια ακραία, ιστορία πάθους.

Στις Νύχτες Πρεμιέρας, για τρίτη συνεχή χρονιά, θα απονεμηθούν τα Βραβεία Πρωτοεμφανιζόμενων Δημιουργών Ελληνικών Ταινιών: σκηνοθέτη και ηθοποιών. Φέτος μάλιστα, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής θα είναι ο σκηνοθέτης και πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Τάσος Μπουλμέτης. Ενώ, έχουν εξασφαλιστεί και πρεμιέρες νέων ελληνικών παραγωγών, μεταξύ των οποίων, ξεχωρίζουμε τα: «Ο Αννίβας προ των πυλών» της Ελισάβετ Χρονοπούλου, το «Τρεις Μέρες Ευτυχίας» του Δημήτρη Αθανίτη και “Το Γάλα” (Burning Heads) του Γιώργου Σιούγα, το οποίο αποτελεί, μια επιτυχημένη κινηματογραφική μεταφορά, του θεατρικού έργου του Βασίλη Κατσικονούρη, που εξιστορεί τις προβληματικές ισορροπίες μιας οικογένειας η οποία έχει αποξενωθεί, αλλά και τις σπασμωδικές προσπάθειες επανένωσής της.

Η αυλαία του 17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, θα ανοίξει με την ταινία – αποκάλυψη του Φεστιβάλ Καννών, που χάρισε στον πρωταγωνιστή της Ζαν Ντιζαρντέν το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου. Ο λόγος βέβαια για το “The Artist” του Μισέλ Χαζαναβίσιους, που αποτελεί έναν, αν μη τι άλλο, πρωτότυπο φόρο τιμής για το σινεμά, καθώς είναι βουβή, ασπρόμαυρη και καταφέρνει να αφήσει ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του θεατή.

Τέλος, να πούμε ότι, για όγδοη συνεχή χρονιά, οι Νύχτες Πρεμιέρας διατηρούν την τιμή του εισιτηρίου στα 6 ευρώ, ενώ παράλληλα συνεχίζουν τις πρωινές προβολές, οι οποίες θα είναι ανοιχτές στο κοινό με εισιτήριο αξίας 4 ευρώ. Όλα αυτά βέβαια, σταθερά στους κινηματογράφους Αττικόν Cinemax Class, Απόλλων Cinemax Class, Δαναός 1 & 2, στους οποίους φέτος προστέθηκε και το Άστορ, στη στοά Κοραή.

Σας εύχομαι, ένα καλό φεστιβάλ, με πολλές και καλές προβολές…

Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο, δημοσιεύτηκε και στο λογοτεχνικό πεεριοδικό Σοδειά, στο τεύχος, Σεπτεμβρίου.